Bu çalışmanın amacı, mobilya sektöründe gerçekleştirilen bir vaka çalışması ile mağaza iç mekân tasarımının ve mağazada yaratılan atmosferin müşteri alışveriş davranışlarına ve müşteri memnuniyetine etkilerini ortaya koymaktır. Mağaza atmosferinin müşterilerin ruh hallerini ve duygu durumlarını etkilediğinden yola çıkılarak mağaza ortamını oluşturan unsurlar belirlenmiş, nitel ve nicel yöntemler kullanılarak müşteri memnuniyeti sorgulanmıştır. Bu unsurlar, görsel sunuş ve görsel iletişimi sağlayan unsurlar özelinde araştırmaya konu olmuştur. Çalışma bir mobilya markası özelinde, eski ve yeni konsept mağaza tasarımlarını karşılaştırıldığı bir vaka analizini içermektedir. Bu bağlamda, gözlem, fotoğraf çekimleri, anket çalışmaları ve yüz yüze görüşmeler kullanılmıştır. Çıkan sonuç doğrultusunda, yeni konsept mağazalarda uygulanan görsel sunuş ve görsel iletişim unsurları ile ilgili oluşturulan tasarımsal değişikliklerin müşteriler üzerinde literatürü destekler nitelikte fiziksel ve psikolojik etkiler yarattığı söylemek mümkündür. Alan çalışması kapsamında incelenen konsept değişikliğinin mekânsal memnuniyet yarattığı saptanmıştır. Bunun yanı sıra, çalışma sonucunda mağaza atmosferi ve atmosferi oluşturan bileşenlerin tüketicilerin alışveriş deneyimini pozitif hale getirdiği ve alışveriş davranışlarını olumlu şekilde etkilediği ortaya çıkmıştır.
-
-
-
This study aims to determine the effects of interior store design and store atmosphere on customer behavior and in-store pleasantness through a case study of the furniture industry. Starting from point of view that atmosphere affects customer’s emotional states and mood, components that create store environment was identified and customer pleasantness was interrogated by using qualitative and quantitative methods. These components have been the subject of research in terms of visual presentation and visual communication. The study includes a case study comparing old and new concept store designs for a furniture brand. In this context, observation, photo-shootings, survey studies and face-to-face interviews have been used in the study. As a result, it is possible to say that the design changes created regarding the visual presentation and visual communication elements applied in the new concept stores create physical and psychological effects on customers that support the literature. It was determined that the concept change, which was examined within the scope of the field study, created spatial satisfaction. In addition, it was revealed that the store atmosphere and the components that create store atmosphere make customer’s shopping experience more positive and affect their shopping behaviors positively.
Furniture Store Design Store Atmosphere In-store Pleasantness
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 33 |