Öz: Bu çalışmanın amacı İtalyan ressam Giorgio Morandi’nin sanat hayatının bir döneminde önemli yer teşkil eden gravür çalışmalarını incelemektir. Sanatçı üretim pratiğinde bakış açısını sabit kurallar temeline oturtup sınırlı sayıda nesne ile yetinme noktasında ısrarcı olmuştur. Gravür baskı çalışmalarının temel problematiği haline getirdiği açık koyu sorununa yaklaşımını, hangi plastik sorunları irdelediğini ortaya koymak çalışmanın ana hatlarını oluşturmaktadır. Seçilen örneklerin benzer ve farklılıkları plastik açıdan açık koyu bağlamında değerlendirilmiştir. Sanat anlayışı ekseninde gravür tekniğinin sunduğu olanaklar dâhilinde sıradan bir natürmort ressamı olmanın ötesine taşıdığı baskılarındaki nesne yorumu, nesneyi ele alışı, kompozisyon kaygıları araştırmanın kapsamı dâhilindedir. Çalışmada nitel araştırma yöntem olarak kullanılmıştır. Çalışmanın içeriğine dair basılı kitaplar, makaleler, müze verileri, dijital kaynaklar referans alınarak literatür taraması yapıl-mıştır. Gravür baskı üzerine yazılı kaynaklarla karşılaşılmış olmasına rağmen Morandi’nin sanat pratiği ekseninde gravürleri-nin analiz edilmemiş olması, çalışmanın alana sağlayacağı katkıyı ortaya koymaktadır.
Batı Sanat Tarihi Giorgio Morandi Gravür Açık Koyu Natürmort
Abstract: The aim of this study is to analyse the engraving works of the Italian painter Giorgio Morandi, which constitute an important place in a period of his artistic life. In his production practice, the artist insisted on basing his point of view on fixed rules and on being content with a limited number of objects. The main outlines of the study are to reveal his approach to the problem of light and dark, which he made the basic problematic of his engravings which plastic problems he analysed. The similarities and differences of the selected examples were evaluated in the context of light and dark in plastic terms. The object interpretation, object handling and compositional concerns in his prints, which he carried beyond being an ordinary still life painter within the possibilities offered by the engraving technique in the axis of his understanding of art, are within the scope of the research. Qualitative research method was used in the study. A literature review was conducted with reference to printed books, articles, museum data and digital resources regarding the content of the study. Although written sources on engraving prints have been encountered, the fact that Morandi's engravings have not been analysed in the axis of his art practice reveals the contribution of the study to the field.
Western Art History Giorgio Morandi Engraving Light Dark Still Life
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Resim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Mayıs 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2025 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 52 |