Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İÇ MİMARLIK EĞİTİM MÜFREDATININ OLUŞTURULMASINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR

Yıl 2023, Sayı: 48, 215 - 226, 31.05.2023

Öz

İç mimarlık eğitiminde yaşanan arz ve talep durumuna bağlı olarak eğitim ve öğretim faaliyetlerini gerçekleştiren kurumların sayısında hızlı bir artış gözlemlenmektedir. Bu durumda eğitim alanında nitelik ve nicelik açısından günceli yakalamak ve geleceğe dair iç mimarlık disiplininin eğitim müfredatında olması gereken güncel yaklaşımları belirlemeye çalışma gerekliliği doğmaktadır. Bu çalışmada bu güncel yaklaşımların belirlenmesi hedeflenip iç mimarlık bölümleri için eğitim müfredatının oluşturulması ya da güncellenmesi sürecinde yer alan kriterler tartışılmıştır. İç mimarlık eğitimi ulusal ve uluslararası kriterler doğrultusunda değerlendirilmiş, son on yılda Yükseköğretim Kurumu ve Proquest veri tabanı ve İç Mimarlık Eğitimi Kongreleri’nde yer alan çalışmalar analiz edilmiştir. İç mimarlık bölümü eğitim programı kapsamında; stüdyo merkezli, dijital teknolojilerin ön planda olduğu dış paydaşlarla etkileşim içinde, bugünü yakalayan ve geleceği hedefleyen güncel yaklaşımlar ile bütünleşen çağdaş bir program oluşturmayı hedefleme noktasında çıkarımlar yapılmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Derya. (2011). Türkiye'deki iç mimarlık eğitiminde çevresel yaklaşım, (Yüksek lisans Tezi), Kadir Has Üniversitesi, İstanbul.
  • Cordan, Ö., Görgül, E., Numan, B., Çinçik, Benek. (2014). Curriculum Development in Interior Design Education ITU Case. A|Z ITU Journal of the Faculty of Architecture, 11(1), 185–197.
  • Demir, Ataman. (2008). Arşivdeki Belgeler Işığında Güzel Sanatlar Akademisi’nde Yabancı Hocalar İstanbul: MSGSU Yayınları, s. 27.
  • Esen, E., Elibol, G C., Koca, D. (2018). Temel Tasarım Eğitimi ve Bauhaus. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8(1), s. 37-44.
  • Eriş, E., Ağan, M. (2020). Türkiye’deki İç Mimarlık Eğitim Programlarının Karşılaştırılmalı Analizi Mesleki Kimlik Karmaşasının İncelenmesi. Mimarlık ve Yaşam Dergisi, 5 (2), s. 423-439.
  • Ertuğrul, Ü., Kaptan, B H B. (2019). Türkiye’de İçmimarlık Eğitiminin Temel Alan Sorunsalı. International Journal Of Interdisciplinary And Intercultural Art, 9(9), s. 217–233.
  • Eyüboğlu, H., Faiz Büyükçam, S. (2022). Lisans ve lisansüstü derslerle Türkiye’de güncel iç mimarlık eğitimi. Yakın Mimarlık Dergisi, 6(2), s. 277-291.
  • Gündüzlü, Elif Buket. (2019). İç Mimarlık Eğitiminde Meslek Pratiği Sorunları. Modular, 2(1), s. 70-81.
  • Massey, Anne. (2008). Interior Design Since 1900: Thames and Hudson Publications.
  • Özkar, Mine. (2009). Soyut Düşünme ve Yaparak Öğrenme: Temel Tasarım Eğitiminin Amerika’daki Başlangıçları, A. Artun & E. Çavuşoğlu (Ed.), Bauhaus: Modernleşmenin Tasarımı. Türkiye’de Mimarlık, Sanat, Tasarım Eğitimi ve Bauhaus, İletişim Yayınları İstanbul, s. 135-147.
  • Özsavaş Uluçay, N., Güler, Ö.K. (2012). İçmimarlık Eğitiminde Akreditasyon: ECIA ve CIDA Ölçütleri Karşılaştırması. İÇMEK İç Mimarlık Eğitimi 2. Ulusal Kongresi. Bildiri Kitabı, İstanbul Kültür Üniversitesi Yayınları, İstanbul, s. 3-13.
  • Özsavaş Uluçay, N., Kaptan, B. H. B. (2015). Türkiye de İçmimarlık Eğitim Programlarının Geliştirilmesi. Presented at the International Fine Arts Symposium. Bildiri Kitabı, Selçuk Üniversitesi, Konya, s. 405 – 413.
  • Sönmez, S., Uğurluoğlu, Ö. (2017). Sağlık kurumlarında paydaş analizi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 13(1), s. 223-45.
  • Şekerci, Ceyhun. (2017). Sanal Gerçekliğin İç Mimarlık Eğitimine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Torun, A., Sipahi, S. (2021). İç mekân tasarımı lisans eğitiminde öğrenim çıktıları ve akreditasyon. Atlas International Refereed Journal on Social Sciences, 7(38), s.1454-1472.
  • Yazıcıoğlu, D. A., Kanoglu, A. (2014). Mimarlık ve iç mimarlık eğitim / öğretiminde kalite güvence sistemi bağlamında başarım tabanlı yaklaşım. 6. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi tam metin bildiri kitabı, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • İnternet Kaynakçası
  • CIDA. (2022). Fall 2022 Accreditation Decisions. Accreditation Process, https://www.accredit-id.org/announcements Erişim tarihi: 23.05.2022.
  • İÇMEK (İç Mimarlık Eğitimi 2. Ulusal Kongresi- 2012). Erişim:22.06.2022. https://acikerisim.iku.edu.tr/bitstream/handle/11413/217/%c4%b0%c3%a7mimarl%c4%b1k%20E%c4%9fitimi%202.%20Ulusal%20Kongresi%2c%20%c4%b0stanbul%2c%20T%c3%bcrkiye%2c%2020%20Aral%c4%b1k%202012.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • İÇMEK (İç Mimarlık Eğitimi 3. Ulusal Kongresi- 2015). Erişim:23.06.2022. https://acikerisim.iku.edu.tr/bitstream/handle/11413/1160/%c4%b0%c3%87MEK%20%20%c4%b0%c3%87%20M%c4%b0MARLIK%20E%c4%9e%c4%b0T%c4%b0M%c4%b0%203.ULUSAL%20KONGRES%c4%b0.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • İÇMEK (İç Mimarlık Eğitimi 4. Ulusal Kongresi- 2017). Erişim:25.06.2022. https://icmim.iku.edu.tr/sites/icmim/files/inline-files/2017_Bildiri_Kitabi.pdf Proquest veri tabanı. Erişim: 27.06.2022. https://www.proquest.com/index
  • Yükseköğretim Kurulu (YÖK). Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi. Erişim:15.06.2022. http://www.tyyc.yok.gov.tr/?pid=41
  • Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK). Tez veri tabanı. Erişim: 24.06.2022. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ceyhun Şekerci Bu kişi benim 0000-0003-1533-8760

Murat Oral Bu kişi benim 0000-0003-4848-5417

Yayımlanma Tarihi 31 Mayıs 2023
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Sayı: 48

Kaynak Göster

APA Şekerci, C., & Oral, M. (2023). İÇ MİMARLIK EĞİTİM MÜFREDATININ OLUŞTURULMASINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR. Sanat Yazıları(48), 215-226.