Bizans resminde görülen altın rengi kullanımı ve bu uygulamanın temelindeki düşünce kaynağı vs. Bizans mozaik sanatının özelliklerini taşıdığına dikkati çekerek ressamın Adele Bloch-Bauer I ve Stoclet Frizi eserlerinde gözlemlenen bu etkinin irdelenmesi amaçlanmaktadır.
Duvar ressamı olarak çalıştığı süre boyunca, resim ve mimarinin kaynaşmasıyla oluşan estetik ve biçimsel anlayışı birleştirerek enfes eserler yaratmayı başardı. Stocklet Sarayının yemek odasının arka panelinin Klimt’in saf soyutlamasının eseri olduğu söylenebilir.
Bu çalışmanın temel iddiası, Gustav Klimt’in resimlerinde görülen dekoratif unsurlar ile Bizans mozaikleri olan tanım, tarihi gelişim süreçleri olan etkileşimleri üzerinde durulacaktır. Bizans mozaiklerinde ve Klimt’in resimlerinde iki boyutlu ikonografi, mitolojik ve dini temaları iç içe geçirir. Sonuç olarak boyutsuz nesneleri ve formları stilize kullanımı Bizans sanatının geleneklerinden türemiştir.
Gustav Klimt Bizans Mozaikleri Sanat ve Zanaat Birliği Altın Tesserealar Adele Bloch-Bauer I Stoclet Frizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Resim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 50 |