“Sanat Yapıtında Hakikatin Neliği Meselesi” başlıklı mevcut çalışmanın amacı, araştırma kapsamında gerçeklik ve hakikat kavramları arasındaki ilişkinin sınırlarının belirlenmesi ve hakikat kavramının subjektif bir olgu olarak tanımlanmasındaki ana sebeplerin açıklanmasıdır. Bir ifade aracı olarak anlamı öznenin sanat pratiklerinde muhafaza edilen hakikat kavramı, doğası gereği içsel özelliktedir. Öznenin düşünme eylemi hakikatin aktarıcısıdır. Sanatçı, bu yol ile deneyime konu olan dış dünya nesnelerini kavramakta ve anlamlandırmaktadır. Tümel olanın bilgisi gerçekliğin kendisidir; dış dünyaya yönelik ampirik bir yaklaşım ise tekil olanın bilgisini, hakikati ifade etmektedir. Hakikat, incelenen sanat yapıtlarında doğrudan bir tema olarak yer almamaktadır. Öte yandan bir gerçeklik yorumu olarak alımlayıcıya sunulması sebebi ile yapıtta hakikat okuması yapmak mümkündür. Konu, metin içerisinde Anselm Kiefer, Betty Goodwin ve Dieter Roth estetiği üzerinden tartışılmakta ve bu bağlamda hakikat okuması yapılmaktadır. İçeriği oluşturan mevcut bilgiler, nitel araştırma yöntemleri kullanılarak alanyazında yer alan ilgili kaynakların toplanması ve analiz edilmesi ile elde edilmektedir.
Sanat Gerçeklik Hakikat Anselm Kiefer Betty Goodwin Dieter Roth Nesne
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Resim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 25 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 50 |