Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE CYCLE OF CREATION AND DESTRUCTION OF MATERIAL IN PAINTING: NICOLA SAMORI

Yıl 2024, Sayı: 51, 441 - 455, 30.11.2024
https://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1515848

Öz

Creation and destruction are sequential processes that give rise to new formations. Art movements emerge by rejecting the tendencies of the previous period, and especially in modern art, there is a destructive attitude toward tradition with the desire to reach the new. This study focuses on artistic orientations that manifest through the attitude mentioned above, and aims to examine the painting practice of Nicola Samori, which is characterized by a method that involves destructive processes. The artist manipulates the baroque figure understanding, which he carries to the present day with admiration and obsession, by making it a part of his painting in various ways. He creates visual, conceptual, and material contrasts by destroying the oil paintings that he masterfully paints with an extremely reverse movement. Through meticulous work, he disrupts the illusionistic image and its meaning with the material's materiality sharply and intensely. Thus, it offers a layered sign in terms of material and meaning as well as form and content. Beyond individual works, Samori consistently directs the cycle towards structuring within his comprehensive production process, thus making the cycle functional.

Kaynakça

  • Antmen, Ahu. (2008). 20. Yüzyılda Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Fisher, John. (1974). Destruction as a Mode of Creation. The Journal of Aesthetic Education, s. 57-64. Erişim: 02.09.2024. https://doi.org/10.2307/3332132
  • Görgülü, Eren. (2019). Joel-Peter Witkin’in Fotoğraflarında Yeniden Üretim. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Der-gisi, s. 45-57. Erişim: 02.09.2024. https://doi.org/10.22252/ijca.622502
  • Han, Byung- Chul. (2018). Zamanın Kokusu. (Ş. Öztürk, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları
  • Harrison, C., Wood, P. (2011). Sanat ve Kuram.(S. Gürses, Çev.). İstanbul: Küre Yayınları
  • Kuspit, Donald. (2006). Sanatın Sonu. (Y. Tezgiden, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları
  • Marrone, Roberto. (2016). Rip it, burn it, tear it, cut it - the art of destruction. Christies, Erişim: 02.03.2024. https://www.christies.com/en/stories/the-art-of-destruction-in-the-1950s-4aba9927d6a045c5bc23041202b73a0f
  • Özdemir, A. Beyhan. (t.y.). Fotoğraf Ve Fantazya. Fotoğrafya. Erişim: 02.09.2024. https://www.fotografya.gen.tr/issue-5/beyhan.html
  • Pariante, Fabio. (2019). Between Blood and Painting: The Art Without Eyes of Nicola Samori. Fabio Pariante. Eri-şim: 11.03.2024. https://www.fabiopariante.com/between-blood-and-painting-the-art-without-eyes-of-nicola-samori/
  • Pariante, Fabio. (2020). 5 Questiones to the Sculptor and Painter Nicola Samori. Museum week. Erişim: 05.06 2024. https://museum-week.org/magazine/2020/11/13/5-questions-to-the-sculptor-and-painter-nicola-samori/
  • Rosenfeld Gallery (t.y.) Nicola Samori Overview. Rosenfeld Gallery. Erişim: 02.05.2024. https://galleryrosenfeld.com/artists/20-nicola-samori/overview/
  • Rossi, Lucia. (2021). A Conversation with Nicola Samori. Contemporary Art Issue, Erişim: 12.04.2024. https://www.contemporaryartissue.com/an-interview-with-nicola-samori-an-extract-from-preparing-for-darkness/

RESİM SANATINDA MALZEMENİN YARATIM VE YIKIM DÖNGÜSÜ: NICOLA SAMORI

Yıl 2024, Sayı: 51, 441 - 455, 30.11.2024
https://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1515848

Öz

Yaratım ve yıkım, art arda gerçekleşerek yeni oluşları meydana getiren süreçlerdir. Sanat akımları önceki dönemin eğilimlerini reddederek ortaya çıkarken, özellikle modern sanatta yeniye ulaşma arzusuyla geleneğe yönelik yıkıcı bir tavır alınır. Bu çalışmada, bahsedilen tavır sayesinde kendini gösteren sanatsal yönelimlere değinilirken amaç; içinde yıkıcı süreçleri barındıran bir yöntemle üretimler yapan Nicola Samori’nin resim pratiğini incelemektir. Sanatçı, hayranlık ve takıntıyla beraber bugüne taşıdığı barok figür anlayışını resminin bir parçası haline getirerek, onu farklı yollarla manipüle eder. Ustalıkla boyadığı yağlıboya resimleri ona son derece ters bir hareketle yıkıma uğratarak görsel, kavramsal ve malzemeye dair karşıtlıklar yaratır. İncelikle çalışarak gösterdiği yanılsamacı imgeyi ve anlamını, malzemenin maddiliği ile keskin ve şiddetli bir şekilde bozar. Bu sayede malzeme ve anlam, biçim ve içerik bakımından katmanlı bir gösterge sunar. Samori, tekil olarak eserlerinin yanı sıra bütünsel üretim sürecinde döngüyü her zaman yapılanmaya doğru yönlendirmeye çalışır, böylece döngüyü işlevsel kılar.

Kaynakça

  • Antmen, Ahu. (2008). 20. Yüzyılda Batı Sanatında Akımlar. İstanbul: Sel Yayıncılık
  • Fisher, John. (1974). Destruction as a Mode of Creation. The Journal of Aesthetic Education, s. 57-64. Erişim: 02.09.2024. https://doi.org/10.2307/3332132
  • Görgülü, Eren. (2019). Joel-Peter Witkin’in Fotoğraflarında Yeniden Üretim. İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Der-gisi, s. 45-57. Erişim: 02.09.2024. https://doi.org/10.22252/ijca.622502
  • Han, Byung- Chul. (2018). Zamanın Kokusu. (Ş. Öztürk, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları
  • Harrison, C., Wood, P. (2011). Sanat ve Kuram.(S. Gürses, Çev.). İstanbul: Küre Yayınları
  • Kuspit, Donald. (2006). Sanatın Sonu. (Y. Tezgiden, Çev.). İstanbul: Metis Yayınları
  • Marrone, Roberto. (2016). Rip it, burn it, tear it, cut it - the art of destruction. Christies, Erişim: 02.03.2024. https://www.christies.com/en/stories/the-art-of-destruction-in-the-1950s-4aba9927d6a045c5bc23041202b73a0f
  • Özdemir, A. Beyhan. (t.y.). Fotoğraf Ve Fantazya. Fotoğrafya. Erişim: 02.09.2024. https://www.fotografya.gen.tr/issue-5/beyhan.html
  • Pariante, Fabio. (2019). Between Blood and Painting: The Art Without Eyes of Nicola Samori. Fabio Pariante. Eri-şim: 11.03.2024. https://www.fabiopariante.com/between-blood-and-painting-the-art-without-eyes-of-nicola-samori/
  • Pariante, Fabio. (2020). 5 Questiones to the Sculptor and Painter Nicola Samori. Museum week. Erişim: 05.06 2024. https://museum-week.org/magazine/2020/11/13/5-questions-to-the-sculptor-and-painter-nicola-samori/
  • Rosenfeld Gallery (t.y.) Nicola Samori Overview. Rosenfeld Gallery. Erişim: 02.05.2024. https://galleryrosenfeld.com/artists/20-nicola-samori/overview/
  • Rossi, Lucia. (2021). A Conversation with Nicola Samori. Contemporary Art Issue, Erişim: 12.04.2024. https://www.contemporaryartissue.com/an-interview-with-nicola-samori-an-extract-from-preparing-for-darkness/
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Resim
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fatih Dülger 0000-0001-9419-1677

Erken Görünüm Tarihi 28 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 13 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 25 Eylül 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 51

Kaynak Göster

APA Dülger, F. (2024). RESİM SANATINDA MALZEMENİN YARATIM VE YIKIM DÖNGÜSÜ: NICOLA SAMORI. Sanat Yazıları(51), 441-455. https://doi.org/10.61742/sanatyazilari.1515848