Primitive people tried to find a meaning for natural events through causal relations with their limited knowledge. One example is mythological monsters, which are actually the different aspects of nature in forms. All these monsters are products of the Mother Goddess as a woman, and they are visualized versions of uncanny and dangerous side of nature. One of these monsters, with a lion ahead, a goat body, and a snake tail in Greek Mythology, is called Chimera. Later, these multi-identity monster, whose parts also mean something on their own, became a symbol and a source of reference for different fields such as biology, psychology and art. Chimerism, i.e. the coexistence of different identities in one body, has gained a scientific basis, especially in biology through the advancement of gene technology. Finding different gene codes in the same body has proven that there are real chimeras, including humans, in nature. The fact that human, animal and plant genes can exist in one body has led to many ethical debates. Art opens a discussion space for the redefinition of such ethical boundaries today. In this study, the counterparts of creatures called Chimera in the history of contemporary art will be discussed.
AJ-0-0 - (168)
Mitler, ilk çağdaki insanların bilimsel bilginin yoksunluğunda, kendilerini çevreleyen doğayı anlamaya yönelik cevap arayışlarının sonuçlarıdır. İlkel insanlar kendi sınırlı bilgileriyle, nedensellik ilişkileri kurarak doğa olaylarına bir anlam bulmaya çalışmışlardır. Doğanın farklı yönlerinin biçim kazanmış halleri olan mitolojik canavarlarda bu duruma örnek gösterilebilir. Bütün bu canavarların hepsi bir kadın olarak Ana Tanrıça’nın ürünleridir ve doğanın tekinsiz ve tehlikeli halinin görsellik kazanmış halleridir. Bu canavarlardan birisi olan Yunan Mitolojisindeki aslan kafalı, keçi gövdeli ve yılan kuyruklu canavar, Kimeria olarak adlandırılmıştır. Daha sonra, parçaları tek başlarına da bir anlam ifade eden bu çok kimlikli canavar bir sembole dönüşmüş ve biyoloji, psikoloji ve sanat gibi farklı alanlar için başvuru kaynağı haline gelmiştir. Bir beden içerisinde farklı kimliklerin bir arada var olabilmesi anlamına gelen kimerizim özellikle biyoloji alanında gen teknolojisinin ilerlemesiyle birlikte bilimsel bir taban kazanmıştır. Aynı bedende farklı gen kodlarına rastlanılması doğada da insan dahil gerçek kimeriaların var olduğunu kanıtlamıştır. İnsan, hayvan ve bitki genlerinin bir beden de var olabildiği örneklerin ortaya çıkması birçok etik tartışamaya yol açmıştır. Sanat yakın gelecekte daha sıkılıkla karşılaşılacak bu örnekler için günümüzde etik sınırların yeniden belirlemesine yönelik bir tartışma alanı açmaktadır. Bu çalışmada, Kimeria olarak adlandırılan, yaratıkların çağdaş sanat tarihindeki karşılıklarına değinilecektir.
AJ-0-0 - (168)
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar, Performans Sanatı, Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Proje Numarası | AJ-0-0 - (168) |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 43 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.