The industrialization that began in England in the second half of the 18th century led to changes in the forms of production. Although industrialization had positive effects on production, such as increased capacity, after the 1840s it began to have negative effects on production quality, social and working conditions. The loss of the artistic attitude stemming from handicrafts in production was one of these negative effects. The aim of this study is to investigate the views on art and art education of John Ruskin, a poet, writer, art and social critic, who was one of the critics of industrialization in England, which proved to be the industrial leader of Europe with the Great Exhibition, such as the loss of spiritual values and damage to the social fabric.
According to Ruskin, being deprived of artistic talent and feeling of art is not the result of any defect in national character, but of being deprived of 'spiritual inspiration'. For this reason, art, morality and religion are intertwined in Ruskin's works. He also emphasizes that Ruskin sees art as an imitation of nature, that this imitation should be touched with pleasure, that imitation and pleasure are necessary but insufficient, and that there must be a moral purpose for the creation of great art. Besides all these mentioned above, he believes that art education should be interdisciplinary. And according to him, art education has two aspects: perception and invention. Perception helps to perceive the beauty of God’s works and can be taught. The power of invention, unlike perception, is a God-given gift and cannot be taught. Ruskin is concerned that having students make copies of works that are admired and sold out of commercial concern may destroy the creative and original attitudes of students.
Especially vision education, imperfection, interdisciplinarity, invention are important components of education in general and art education in particular today. Ruskin's thoughts on art and art education shaped 20th century art and art education.
İngiltere’ de 18. Yy. ikinci yarısında yaşanmaya başlanan endüstrileşme üretim biçimlerinde değişikliklere yol açtı. Endüstrileşmenin üretim üzerinde kapasite artışı gibi olumlu etkileri olsa da 1840’lardan sonra üretim kalitesi, sosyal ve çalışma koşullarında olumsuz etkileri görülmeye başladı. Üretimde el sanatlarından kaynaklı sanatsal tavrın yitimi de bu olumsuzlukların başında geliyordu. Bu çalışmanın amacı Avrupa'nın endüstri lideri olduğunu Büyük Sergi ile kanıtlamış olan İngiltere’de sanayileşmeye manevi değerlerin kaybı, sosyal dokunun zarar görmesi gibi eleştiriler yöneltenlerden biri olan ve aynı zamanda şair, yazar, sanat ve toplum eleştirmeni olan John Ruskin’in sanat ve sanat eğitimi hakkındaki görüşlerinin araştırılmasıdır.
Ruskin’e göre sanat kabiliyetinden, sanat duygusundan mahrum olmak, milli karakterdeki herhangi bozukluktan değil, ‘ruhi ilham’ dan mahrum olmanın sonucudur. Bunun için de Ruskin’ in eserlerinde sanat, ahlak ve din iç içedir. Ruskin’ in sanatı doğanın taklidi olarak gördüğünü, bu taklide zevkle dokunulması gerektiğini, taklit ve zevkin gerekli olmasının yanında yetersiz olduğu, büyük sanatın oluşturulması için ahlaki bir amacın da olması gerektiğine de vurgu yapar. Tüm bunların yanında sanat eğitiminin disiplinlerarası verilmesi gerektiğine inanıyordu. Ve O’na göre sanat eğitiminin algı ve buluş olmak üzere iki yönü vardı. Algı Tanrı’ nın eserlerinin güzelliklerini algılamaya yardımcı olur ve öğretilebilir. Buluş gücü ise algı’ nın aksine Tanrı vergisidir ve öğretilemez. Ruskin ticari kaygıyla beğenilen ve satılan eserlere özenip kopya eser yaptırılmasının öğrencilerin yaratıcı ve özgün tavırları yok edebileceği endişesi duymaktadır.
Özellikle görme eğitimi, kusurluluk, disiplinlerarasılık, buluş, bugün genelde eğitimin özelde ise sanat eğitiminin önemli bileşenleridir.
Ruskin’ in sanat ve sanat eğitimi üzerine düşünceleri 20. yy. Sanatını ve sanat eğitimini şekillendirmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 13 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 45 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.