Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Dijital Tuşlu Çalgılardan Synthesizer ve Elektronik Org Alanında Yapılan Akademik Çalışmaların İncelenmesi (2003-2023)

Yıl 2025, Sayı: 45, 35 - 43, 21.03.2025
https://doi.org/10.47571/sanatyorum.1470656

Öz

Dijital müzik aletlerinden synthesizer ve elektronik orglar, günümüzde gerek müzik eğitiminde gerekse stüdyo, sahne ve canlı performans gibi alanlarda kullanılan önemli dijital tuşlu çalgılar arasında yer almaktadır. Bu araştırmada, dijital tuşlu çalgılardan synthesizer ve elektronik org alanında yapılan akademik çalışmaların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiş betimsel bir araştırmadır. Türkiye’de 2003-2023 yılları arasında synthesizer ve elektronik org alanında yayınlanan akademik çalışmalar detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Araştırmada veri toplamak üzere araştırmacı tarafından hazırlanan akademik çalışma inceleme formu kullanılmıştır. Bu doğrultuda “Ulusal Tez Merkezi”, “Google”, “Google Akademik”, “Dergipark”, “Researchgate”, “Proquest”, “Academia” veri tabanlarından “Synthesizer”, “Elektronik org” ve “Sentezleyici” anahtar kelimeleri ile aramalar yapılarak araştırma verilerine ulaşılmıştır. Doküman incelemesi tekniği ile toplanan veriler akademik çalışma inceleme formuna aktarılmıştır. Betimsel analiz yöntemi kullanılarak çözümlenen verilerin frekans (f) yüzde (%) değerleri saptanmıştır. Araştırma sonucunda Türkiye’de 2003-2023 yılları arasında synthesizer ve elektronik org alanındaki akademik çalışmaların daha çok bildiri şeklinde yapıldığı, 2015-2018 yılları ile 2023 yılında bu çalışmaların yoğunluk gösterdiği, konu açısından en çok “elektronik org eğitimi dersi” konusunda çalışmalar yapıldığı, araştırmaların daha çok nitel araştırma yöntemi çerçevesinde tarama modeli ve durum çalışması modeli esas alınarak gerçekleştirildiği, araştırma verilerinin daha çok müzik öğretmenliği öğrencilerinden anket ve görüşme formu ile elde edildiği, elde edilen verilerin ise daha çok içerik analizi yöntemiyle analiz edildiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Acim, S. (2004, 6-9 Temmuz). Müzik eğitimi programları “elektronik org eğitimi” dersinin ve amaçlarının yeniden gözden geçirilmesi [Sözlü Bildiri]. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Aktan, O. (2014). Stratejik planlama alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 2 (1), 12-31.
  • Arapgirlioğlu, H. (2003, 30-31 Ekim). Müzik teknolojisi ve yeni yüzyılda müzik eğitimi [Sözlü Bildiri]. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya.
  • Arapgirlioğlu, H., & Kabataş, M. (2018). En sevdiğim ders elektronik org dersi. İçinde Arapgirlioğlu, H. & Atik, A. (Eds.) European Conference On Scıence, Art & Culture, (pp. 321-327). Antalya.
  • Balcı, A. (2013). Doktora programı: Türk üniversiteleri doktora programları için bazı öneriler. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-20.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299
  • Bayraktar, E. (1989). Müzik öğretimi ve çağdaş teknoloji, ortaöğretim kurumlarında müzik öğretimi ve sorunları. Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı Paneli (ss. 159-176) Ankara.
  • Bektaş, T. (2014). Elektronik org eğitimi. İşbilen Yayıncılık.
  • Beşer, U. (2010). Müzik eğitiminde teknoloji kullanımının müzik eğitimcileri açısından değerlendirilmesi (Tez No. 273150) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Boratav, O., & Gürdal, N. (2016). 1980 Sonrasi sergileme (Exhibition after 1980). Art-Sanat Dergisi, (6), 169-183.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç- Çakmak, E. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (26.baskı). Pegem. Yayıncılık.
  • Büyüktekin, M. A. (2019). Müzik eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında ses kayıt ve müzik teknolojileri ile ilgili derslerin öğretimi (Tez No. 587925) [Yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Çetin, B. R. (2016). Ses sentezleme yöntemleri ve ses sentezleyici tasarımı (Tez No. 436074) [Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Çevik Kılıç, D. B. (2016). Elektronik org eğitimi dersine ilişkin müzik öğretmeni adayların düşünceleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 354-359.
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik eğitiminde materyal geliştirme. (Tez No. 406985) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Doğan, H., & Tok, T. N. (2018). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayınlanan makalelerin incelenmesi: Eğitim ve Bilim Dergisi Örneği. Current Research in Education, 4(2), 94-109.
  • Eğilmez, O. H. (2003). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano öğretiminin müzik öğretmenlerinin müzik derslerinde piyano/elektronik orgu kullanabilme yeterliliklerine ilişkin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Tez No. 133938) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Erkilet, H. E. (2022). Donanım ile vst sentezleyicileri arasındaki farkların incelenmesi. (Tez No. 751318) [Yüksek lisans tezi, Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Halvaşi, B., & Akgül, A. (2019). Piyano eşlik eğitiminde popüler müzik, elektronik org uygulamaları ile özgüvenin yeri ve önemi. İçinde Avcı Akbel, B. (Ed.), Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları I (ss. 69-77). Akademisyen.
  • İlik, A., & Farkas, R. (2013). Elektronik org eğitimi ve popüler müzikler. (2. Baskı). Arkadaş Yayınevi.
  • Kabataş, M., & Nergiz, E. (2017). Müzik öğretmenliği programlarında yer alan “elektronik org” dersi üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(59), 529-542.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. Baskı). Nobel.
  • Karataş, K. O. (2020). Türk müziği makam dizilerinin öğretiminde mikrotonal fonksiyonlu elektronik org kullanımının etkisi (Tez No. 621273) [Doktora tezi, İnönü Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Karataş, K. O., & Yurga, C. (2021). Mikrotonal fonksiyonlu elektronik org ile yapılan makam seslendirme eğitimine yönelik müzik öğretmeni adaylarının görüşleri: Atatürk üniversitesi örneği. Içinde Koca Ş. & Erten P. (Eds.), Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler-II (ss. 365-394). Gece Kitaplığı.
  • Karataş, K. O. (2023). Elektronik orglarda bulunan özelliklerin müzik eğitimi açısından incelenmesi. İçinde Yavuz, C. & Çilan Akın, A. (Eds.), 1. İnternational Blacksea Scientific Research and İnnovation Congress, (pp. 1087-1103). Trabzon.
  • Karataş, K. O., & Yurga, C. (2023). Mikrotonal fonksiyonlu elektronik orgun makamsal okuma performansına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1106-1128.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-86.
  • Kardeş, B., & Demirci, Ş. A. (2019). Müzik derslerinde eşlik kullanımının müzik öğretmenleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (42), 157-172. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.500672
  • Kıranlı Güngör, S., & Güngör, M. (2020). Türkiye’de yükseköğretim alanında yapılmış doktora tezlerinin analizi. Turkish Studies- Education, 15(1), 481-505. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.39645
  • Koç, A. (2004, 7-10 Nisan). Günümüzde bilgisayar destekli müzik yazılımlarının müzik eğitimine katkıları. [Sözlü Bildiri]. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta.
  • Koşar, D., Er, E., Kılınç, A. Ç., & Koşar, S. (2017). Öğretmen liderliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(7), 29-46. https://doi.org/10.29129/inujgse.317712
  • Levent, A. (2013). İlköğretimde müzik öğretmeninin kullandığı çalgının öğrencinin derse ilişkin tutumuna etkisi (Tez No. 350198) [Yüksek lisans tezi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Merriam, S. B. (2013). Qualitative research a guide to design and Implementation. John Wiley & Sons New York. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: qualitative data analysis (Second edition). Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Nar, B. (2023). Modülasyon tekniği bağlamında özgün bir synthesizer kütüphanesinin oluşturulması (Tez No. 814531) [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Önen, U., & Pasinlioğlu, T. (2011). Synthesizer teknolojileri ve programlama: geçmişten günümüze popüler sentez teknikleri. Çitlembik Yayıncılık.
  • Özdemir, G., & Yıldız, G. (2011). İlköğretim okullarında müzik dersine ait öğrenme ortamlarının fiziksel durumları: Akdeniz bölgesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 224-237.
  • Öztürk, S. (2015). Elektronik org eğitimi dersinin öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerine göre incelenmesi (Tez No. 418264) [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Pala, A., Zahal, O., & Gürpınar, E. (2016). Müzik öğretmenlerinin ortaokul müzik derslerinde piyano-org çalgılarını kullanabilme durumları (Malatya ili örneği). İçinde Yazıcı, T., & Gülbeyaz, K. (Eds.), 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi (ss. 10-22). Muğla.
  • Silverman, D. (2016). Qualitative research. Sage.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. MÜZED, 15 (Kış), 8-9. https://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf
  • Umuzdaş, M. S. (2012). Öğrencilerin elektronik org dersine ilişkin görüşleri (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). İçinde Adar, Ç., & Uğur, Y. U. (Eds.), III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu (ss. 524-535). Kütahya.
  • Umuzdaş, M. S. (2017). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin elektronik org eğitimi dersindeki deşifre becerileri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, (ICOESS) Özel Sayısı 8(28).
  • Yalçın, P. D. (2019). Güzel sanatlar lisesi müzik öğretmenlerinin müzik teknolojilerinden yararlanma durumlarına ilişkin görüşleri. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 51-62. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.577352
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yürür, M. D. (2008). Dijital müzik. (2.Baskı). Pusula Yayıncılık.
  • İnternet Kaynakça Yüksek Öğretim Kurulu (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları kılavuzu.
  • https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari-mart-1998.pdf adresinden 6 şubat 2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları kılavuzu.
  • https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.pdf adresinden 6 şubat.2024 tarihinde erişilmiştir.

Analysis of Academic Studies in the Field of Synthesizer and Electronic Organ from Digital Key Instruments (2003-2023)

Yıl 2025, Sayı: 45, 35 - 43, 21.03.2025
https://doi.org/10.47571/sanatyorum.1470656

Öz

Synthesizers and electronic organs, which are digital musical instruments, are among the important digital key instruments used in music education and in areas such as studio, stage and live performance today.In this study, it is aimed to analyze the academic studies in the field of synthesizer and electronic organ from digital key instruments. The research is a descriptive study conducted within the framework of the survey model. Academic studies published in Turkey between 2003-2023 in the field of synthesizers and electronic organs are discussed in detail. In this direction, the research data were obtained by searching "National Thesis Center", "Google", "Google Scholar", "Dergipark", "Researchgate", "Proquest", "Academia" databases with the keywords "Electronic org" and "Synthesizer". The data collected with the document review technique were transferred to the academic study review form. Frequency (f) and percentage (%) values of the data analyzed using descriptive analysis method were determined. As a result of the research, it was concluded that academic studies in the field of synthesizer and electronic organ in Turkey between 2003 and 2023 were mostly carried out in the form of papers, these studies were intensified in 2015-2018 and 2023, most of the studies were carried out on ‘electronic organ education course’ in terms of subject, the researches were carried out on the basis of survey model and case study model within the framework of qualitative research method, the research data were mostly obtained from music teaching students with questionnaires and interview forms, and the data obtained were mostly analyzed by content analysis method.

Kaynakça

  • Acim, S. (2004, 6-9 Temmuz). Müzik eğitimi programları “elektronik org eğitimi” dersinin ve amaçlarının yeniden gözden geçirilmesi [Sözlü Bildiri]. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya.
  • Aktan, O. (2014). Stratejik planlama alanında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi. Anadolu Eğitim Liderliği ve Öğretim Dergisi, 2 (1), 12-31.
  • Arapgirlioğlu, H. (2003, 30-31 Ekim). Müzik teknolojisi ve yeni yüzyılda müzik eğitimi [Sözlü Bildiri]. Cumhuriyetimizin 80. Yılında Müzik Sempozyumu, Malatya.
  • Arapgirlioğlu, H., & Kabataş, M. (2018). En sevdiğim ders elektronik org dersi. İçinde Arapgirlioğlu, H. & Atik, A. (Eds.) European Conference On Scıence, Art & Culture, (pp. 321-327). Antalya.
  • Balcı, A. (2013). Doktora programı: Türk üniversiteleri doktora programları için bazı öneriler. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(2), 1-20.
  • Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: Nitel bir araştırma nasıl yapılır? Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388. https://doi.org/10.31592/aeusbed.598299
  • Bayraktar, E. (1989). Müzik öğretimi ve çağdaş teknoloji, ortaöğretim kurumlarında müzik öğretimi ve sorunları. Türk Eğitim Derneği VII. Öğretim Toplantısı Paneli (ss. 159-176) Ankara.
  • Bektaş, T. (2014). Elektronik org eğitimi. İşbilen Yayıncılık.
  • Beşer, U. (2010). Müzik eğitiminde teknoloji kullanımının müzik eğitimcileri açısından değerlendirilmesi (Tez No. 273150) [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Boratav, O., & Gürdal, N. (2016). 1980 Sonrasi sergileme (Exhibition after 1980). Art-Sanat Dergisi, (6), 169-183.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. ve Kılıç- Çakmak, E. (2019). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. (26.baskı). Pegem. Yayıncılık.
  • Büyüktekin, M. A. (2019). Müzik eğitimi veren yüksek öğretim kurumlarında ses kayıt ve müzik teknolojileri ile ilgili derslerin öğretimi (Tez No. 587925) [Yüksek lisans tezi, Haliç Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Çetin, B. R. (2016). Ses sentezleme yöntemleri ve ses sentezleyici tasarımı (Tez No. 436074) [Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Çevik Kılıç, D. B. (2016). Elektronik org eğitimi dersine ilişkin müzik öğretmeni adayların düşünceleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3), 354-359.
  • Dalmışlı, F. (2013). Müzik eğitiminde materyal geliştirme. (Tez No. 406985) [Yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Doğan, H., & Tok, T. N. (2018). Türkiye’de eğitim bilimleri alanında yayınlanan makalelerin incelenmesi: Eğitim ve Bilim Dergisi Örneği. Current Research in Education, 4(2), 94-109.
  • Eğilmez, O. H. (2003). Türkiye’de müzik öğretmeni yetiştiren kurumlardaki piyano öğretiminin müzik öğretmenlerinin müzik derslerinde piyano/elektronik orgu kullanabilme yeterliliklerine ilişkin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi (Tez No. 133938) [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Erkilet, H. E. (2022). Donanım ile vst sentezleyicileri arasındaki farkların incelenmesi. (Tez No. 751318) [Yüksek lisans tezi, Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Halvaşi, B., & Akgül, A. (2019). Piyano eşlik eğitiminde popüler müzik, elektronik org uygulamaları ile özgüvenin yeri ve önemi. İçinde Avcı Akbel, B. (Ed.), Güzel Sanatlar Eğitimi Araştırmaları I (ss. 69-77). Akademisyen.
  • İlik, A., & Farkas, R. (2013). Elektronik org eğitimi ve popüler müzikler. (2. Baskı). Arkadaş Yayınevi.
  • Kabataş, M., & Nergiz, E. (2017). Müzik öğretmenliği programlarında yer alan “elektronik org” dersi üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(59), 529-542.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel araştırma yöntemi (19. Baskı). Nobel.
  • Karataş, K. O. (2020). Türk müziği makam dizilerinin öğretiminde mikrotonal fonksiyonlu elektronik org kullanımının etkisi (Tez No. 621273) [Doktora tezi, İnönü Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Karataş, K. O., & Yurga, C. (2021). Mikrotonal fonksiyonlu elektronik org ile yapılan makam seslendirme eğitimine yönelik müzik öğretmeni adaylarının görüşleri: Atatürk üniversitesi örneği. Içinde Koca Ş. & Erten P. (Eds.), Eğitim Bilimlerinde Araştırma ve Değerlendirmeler-II (ss. 365-394). Gece Kitaplığı.
  • Karataş, K. O. (2023). Elektronik orglarda bulunan özelliklerin müzik eğitimi açısından incelenmesi. İçinde Yavuz, C. & Çilan Akın, A. (Eds.), 1. İnternational Blacksea Scientific Research and İnnovation Congress, (pp. 1087-1103). Trabzon.
  • Karataş, K. O., & Yurga, C. (2023). Mikrotonal fonksiyonlu elektronik orgun makamsal okuma performansına etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 1106-1128.
  • Karataş, Z. (2017). Sosyal bilim araştırmalarında paradigma değişimi: Nitel yaklaşımın yükselişi. Türkiye Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 68-86.
  • Kardeş, B., & Demirci, Ş. A. (2019). Müzik derslerinde eşlik kullanımının müzik öğretmenleri görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (42), 157-172. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.500672
  • Kıranlı Güngör, S., & Güngör, M. (2020). Türkiye’de yükseköğretim alanında yapılmış doktora tezlerinin analizi. Turkish Studies- Education, 15(1), 481-505. http://dx.doi.org/10.29228/TurkishStudies.39645
  • Koç, A. (2004, 7-10 Nisan). Günümüzde bilgisayar destekli müzik yazılımlarının müzik eğitimine katkıları. [Sözlü Bildiri]. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu, Isparta.
  • Koşar, D., Er, E., Kılınç, A. Ç., & Koşar, S. (2017). Öğretmen liderliğine ilişkin yapılan çalışmaların incelenmesi: Bir içerik analizi çalışması. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 4(7), 29-46. https://doi.org/10.29129/inujgse.317712
  • Levent, A. (2013). İlköğretimde müzik öğretmeninin kullandığı çalgının öğrencinin derse ilişkin tutumuna etkisi (Tez No. 350198) [Yüksek lisans tezi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Merriam, S. B. (2013). Qualitative research a guide to design and Implementation. John Wiley & Sons New York. Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). An expanded sourcebook: qualitative data analysis (Second edition). Thousand Oaks, CA: SAGE.
  • Nar, B. (2023). Modülasyon tekniği bağlamında özgün bir synthesizer kütüphanesinin oluşturulması (Tez No. 814531) [Yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Önen, U., & Pasinlioğlu, T. (2011). Synthesizer teknolojileri ve programlama: geçmişten günümüze popüler sentez teknikleri. Çitlembik Yayıncılık.
  • Özdemir, G., & Yıldız, G. (2011). İlköğretim okullarında müzik dersine ait öğrenme ortamlarının fiziksel durumları: Akdeniz bölgesi örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(22), 224-237.
  • Öztürk, S. (2015). Elektronik org eğitimi dersinin öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerine göre incelenmesi (Tez No. 418264) [Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Pala, A., Zahal, O., & Gürpınar, E. (2016). Müzik öğretmenlerinin ortaokul müzik derslerinde piyano-org çalgılarını kullanabilme durumları (Malatya ili örneği). İçinde Yazıcı, T., & Gülbeyaz, K. (Eds.), 2. Uluslararası Müzik ve Dans Kongresi (ss. 10-22). Muğla.
  • Silverman, D. (2016). Qualitative research. Sage.
  • Tecimer, B. (2006). İnternet ve yaşam boyu müzik eğitimi. MÜZED, 15 (Kış), 8-9. https://www.muzikegitimcileri.net/bilimsel/makale/B-Tecimer_12.pdf
  • Umuzdaş, M. S. (2012). Öğrencilerin elektronik org dersine ilişkin görüşleri (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği). İçinde Adar, Ç., & Uğur, Y. U. (Eds.), III. Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu (ss. 524-535). Kütahya.
  • Umuzdaş, M. S. (2017). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin elektronik org eğitimi dersindeki deşifre becerileri. International Journal Of Eurasia Social Sciences, (ICOESS) Özel Sayısı 8(28).
  • Yalçın, P. D. (2019). Güzel sanatlar lisesi müzik öğretmenlerinin müzik teknolojilerinden yararlanma durumlarına ilişkin görüşleri. E-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 51-62. https://doi.org/10.30900/kafkasegt.577352
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yürür, M. D. (2008). Dijital müzik. (2.Baskı). Pusula Yayıncılık.
  • İnternet Kaynakça Yüksek Öğretim Kurulu (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları kılavuzu.
  • https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari-mart-1998.pdf adresinden 6 şubat 2024 tarihinde erişilmiştir.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları kılavuzu.
  • https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari.pdf adresinden 6 şubat.2024 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kamil Onur Karataş 0000-0002-7092-0182

Erken Görünüm Tarihi 21 Mart 2025
Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2024
Kabul Tarihi 21 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 45

Kaynak Göster

APA Karataş, K. O. (2025). Dijital Tuşlu Çalgılardan Synthesizer ve Elektronik Org Alanında Yapılan Akademik Çalışmaların İncelenmesi (2003-2023). Sanat Ve Yorum(45), 35-43. https://doi.org/10.47571/sanatyorum.1470656

25650   Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

           32023    32024    26879     29742