Amaç: Araştırma özel bir hastanedeki sağlık çalışanlarının kişilik özelliklerinin kişilerarası ilişkileri üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı olarak yapılan çalışma, 891 hemşire, 146 hekim ve 202 diğer sağlık çalışanı olmak üzere toplam 1239 sağlık profesyoneli ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak sağlık çalışanlarının tanıtıcı ve mesleki özelliklerini içeren Bilgi Formu, Kişilerarası İlişkiler Ölçeği ve A Tipi Kişilik Ölçeği kullanıldı. Veriler, yüzdelik, ortalama, standart sapma, ki-kare testi, student’s t testi, tek yönlü varyans analizi, post-hoc ileri analiz testi ve Pearson korelasyon testi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Çalışmada, sağlık çalışanlarının A tipi kişilik özellikleri alt boyutlarda en yüksek ortalamanın işe verilen önem (30,990 ± 7,087), en düşük ortalamanın ise sosyal etkinliklerden uzaklaşma (6,827 ± 2,548) olduğu bulundu. Sağlık çalışanlarının Kişilerarası ilişkiler ölçeği alt boyutlardan en yüksek puan ortalamasının “Besleyici ilişki tarzı”nda (32,207 ± 6,186) olduğu belirlendi.
Sonuç: Çalışmanın sonucunda öncelikle sağlık çalışanlarının kendilerinin kişilik özelliklerini tanımalarını sağlayacak çalışmalar yapılması, bireyleri motive edecek “etkili liderlik” modelinin hayata geçirilmesi önerilmiştir. Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın etkin ve aktif tutulması, bireylerin kişiliğini olumlu hale getirebilecek, geliştirici esnek programlar hazırlanması ve sağlık çalışanlarının kendine, ailesine ve hobilerine zaman ayırması ile olumlu sonuçlar ortaya çıkacaktır.
Kişilerarası ilişkiler A Tipi Kişilik Sağlık Çalışanları İletişim
Objective: The study was conducted to determine the effect of personality traits of healthcare professionals in a private hospital on their interpersonal relationships.
Materials and Methods: The study, which was conducted as a descriptive and relationship seeker, was carried out with a total of 1239 health professionals, 891 nurses, 146 physicians and 202 other healthcare professionals. For data collection İnformation form which is based on literature is developed by researcher, İnterpersonal Relations Scale, A Type Personality Scale are used and for data evaluation Chi-Square Test, Student’s T test, one way ANOVA, post hoc further analysis test.
Results: In the study, it was found that the A-type personality traits of the health workers benefited from the highest mid-level services in the sub-dimensions (30.990 ± 7.087), while the lowest average levels of social activities (6.827 ± 2.548) were found. The highest score average of the sub-dimensions of interpersonal relationships of health workers was found to be in “Feeder Relationship Style lard (32,207 ± 6,186).
Conclusion: As a result of this study, first of all, studies are provided to know and recognize personality traits of health professionals, to motivate individuals “effective leadership” model is actualized, opportunity is given to workers about education for adaptation to job and to be productive are suggested. Keeping guidance and psychological counseling effective and active this provides positive outcomes such as improving flexible programs which individuals personality make positive and health professionals take time of themselves, their families and their hobbies.
İnterpersonel relations A-Type Personality Health Professionals Communication
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 (CC BY-NC 4.0 ) International License kapsamında lisanslanmıştır.
Bu lisansın bir kopyasını görüntülemek için http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ adresini ziyaret edin.