BibTex RIS Kaynak Göster

YAZ KUR’AN KURSLARINDA UYGULANAN KUR SİSTEMİYLE İLGİLİ ÖĞRETİCİLERİN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, 0 - 0, 30.04.2016

Öz

Kur’an kursları yaygın din eğitiminin en önemli kurumlarından biridir. Bu kurumlar

sürekli olarak açık olanlar ve yaz Kur’an kursları gibi döneme bağlı olarak açılanlar olmak

üzere iki farklı uygulamaya sahiptir. Bu araştırma beş yıldır uygulamada olan kur sisteminin

uygulayıcıları olan Kur’an kursu öğreticileri ve diğer din görevlileri tarafından nasıl

g.rüldüğü ve değerlendirildiğini tespit edip, buradan hareketle yeni sonuçlara ulaşmayı

hedeflemektedir. Araştırmanın deneklerini Çorum İl Müftülüğü’ne bağlı olarak görev yapan

ve kurs ve camilerde yaz Kur’an kursu düzenleyecek olan öğretici ve din görevlileri

oluşturmaktadır.

Araştırmacılar aynı konu ile ilgili olarak 2010 yılında aynı görevlilere kur sisteminin

tanıtımının yapıldığı ilk seminerde benzer sorulardan oluşan bir anket uygulamışlar ve bu

sisteme ilişkin ilk izlenim ve g.rüşlerini tespit etmeye çalışmışlardır. Bu çalışmada daha

önceki anket sonuçları ile kıyaslamalara da yer verilmiş ve geçen bu zaman zarfında Kur’an

kursu öğreticilerimizin bu sisteme bakışlarında değişiklik olup olmadığı da tespit edilmeye

çalışılmıştır.

Yıl 2016, Cilt: 8 Sayı: 1, 0 - 0, 30.04.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adem Korukçu

Davut Işıkdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Korukçu, Adem - Işıkdoğan, Davut. “YAZ KUR’AN KURSLARINDA UYGULANAN KUR SİSTEMİYLE İLGİLİ ÖĞRETİCİLERİN GÖRÜŞLERİ ÜZERİNE KARŞILAŞTIRMALI BİR ÇALIŞMA”. Şarkiyat 8/1 (Mayıs 2016).

Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.


27787