Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SİİRT MEDRESELERİNDE ARAPÇA DİL EĞİTİMİNİN MAHİYETİ ÜZERİNE

Yıl 2018, Cilt: 10 Sayı: 4, 1455 - 1472, 30.12.2018
https://doi.org/10.26791/sarkiat.458871

Öz

İlk nüvesine
Hz. Peygamber (a.s.) döneminde rastladığımız medreseler İslam âleminin eğitim-öğretim
faaliyetlerinin yürütüldüğü mekânlar olarak görev yapmışlardır. Özellikle Kur’ân
dilinin Arapça olması bu dilin önemini daha da artırmış, Allah’ın dinini
anlamak bu dilin öğrenilmesine bağlı olmuştur. Bu durum da Arap dilinin öğretilmesi
konusunda değişik metotlar uygulanmasına ve uygulama yerlerinin açılmasına
vesile olmuştur. Bu itibarla çalışmamızda halen Arapça eğitimine devam eden
Siirt medreselerinde bu dilin öğretilmesinde takip edilen metodolojinin
mahiyetini bizzat görerek veya müderrislerle yüz yüze görüşme yaparak
araştırdık. Bu meyanda medreselerin eğitim ve öğretim esaslarını bilmek ve bu
esasları Dilbilimcilerin hizmetine sunmak makalemizin nihâî hedefidir.

Kaynakça

  • AKYÜZ, Yahya, Türk Eğitim Tarihi, Pegem Akademi, Ankara 2015.BAKTIR, Mustafa, “Suffe”, DİA, c. 37.ÇELİK, İmran, “ Geleneği Olan Medreseler Ve Tarihi Kökenleri (Tillo Ve Nurşin Örnekleri), Medrese Geleneği Ve Modernleşme Sürecinde Medreseler (Uluslararası Sempozyum), Muş 05-07 Ekim 2012, DALKILIÇ, Mehmet , “ Medreselerin Ortaya Çıkmasına Zemin Hazırlayan Tarihsel Süreç”, Medrese Geleneği Ve Modernleşme Sürecinde Medreseler (Uluslararası Sempozyum), Muş 05-07 Ekim 2012.EKİNCİ, Muhammed İkbal, “Tillo Mücâhidiyye Medresesi’nde İcâzet Ve İcâzetnâme”, Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, C. Iv, Sy:2, Siirt 2017.ERMAN, Uğur, “Siirt Medreselerinde İcâzetnâme Öncesi Okutulan Kitaplar Ve İçerikleri” , Siirt Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2016, C. Iıı, Sy:1.- “Siirt Medreselerinde İcâzetnâme Sonrası Okutulan Eserler Ve İçerikleri” , Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Siirt 2017, Sayı:10.HAMÎDÎ, Muhammed Sadık, “ Doğu Ve Güneydoğu Medreselerinin Mahiyeti Ve Ders Müfredatının Islah Önerisi”, Medrese Geleneği Ve Modernleşme Sürecinde Medreseler (Uluslararası Sempozyum), Muş 05-07 Ekim 2012.HARRÂNÎ, İbrahim, Tuhfetu’l-İhvâni’l-Medresiyye Fi Terâcimi Ba’di Musannif’î’l-Kutub’i’d-Dirâsiyye, Byy., 1427. MEMDUHOĞLU, Adnan, “ Geçmişten Günümüze Tillo Medreseleri” Medrese Geleneği Ve Modernleşme Sürecinde Medreseler (Uluslararası Sempozyum), Muş 05-07 Ekim 2012.ŞEŞEN, Ramazan, İslam Medeniyeti Tarihi, İsar Vakfı Yay., İstanbul 1990.YAHYAOĞLU, Abdulbaki, “ Tillo Medreselerinde Sosyal Hayat”, Medrese Geleneği Ve Modernleşme Sürecinde Medreseler (Uluslararası Sempozyum), Muş 05-07 Ekim 2012.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğur Erman 0000-0002-0942-8148

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Kabul Tarihi 19 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 10 Sayı: 4

Kaynak Göster

ISNAD Erman, Uğur. “SİİRT MEDRESELERİNDE ARAPÇA DİL EĞİTİMİNİN MAHİYETİ ÜZERİNE”. Şarkiyat 10/4 (Aralık 2018), 1455-1472. https://doi.org/10.26791/sarkiat.458871.

Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.
Derginin tüm içeriğine açık erişim sağlanmaktadır. Yayınlanan makaleler öncelikle İThenticate programında taranmaktadır.
Dergimizde yayınlanan makalelerin sorumluluğu yazara ait olup, tüm telif hakları Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi’ne devrolunmuştur.


27787