Son yıllarda iş dünyasında önemi giderek artan
içsel pazarlama faaliyetleri akademik literatürde de oldukça karşılaşılan bir
konu haline gelmiştir. Günümüz rekabet koşullarında fark yaratmak isteyen
birçok işletme çalışanlarının memnuniyet düzeyini arttırmak ve rekabet avantajı
sağlamak amacıyla içsel pazarlama faaliyetleri ile ilgili çalışmalar
yapmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı
bankalardaki içsel pazarlama faaliyetlerini incelemek ve iç müşteri olarak da
lanse edilen çalışanların bu içsel pazarlama faaliyetleri neticesindeki
memnuniyet düzeylerini ölçmektir. Çalışmada içsel pazarlama boyutlarından olan
gelişim, vizyon ve ödüllendirmenin; iç müşteri memnuniyeti boyutlarından olan
içsel doyum ve dışsal doyum üzerindeki etkisi sorgulanmaktadır. Bununla
birlikte içsel pazarlama faaliyetleri ile iç müşteri memnuniyeti ilişkisinin,
mevduat ve katılım bankalarında görev yapan çalışanlar özelinde incelenmesi ve
elde edilen bulguların ortaya konması amaçlanmıştır. Belirtilen amaca ulaşmak
adına Yalova ilindeki tüm bankaların çalışanlarına yönelik anket çalışması
gerçekleştirilmiştir. Bu doğrultuda geri dönen 225 anket
formu istatistiksel analiz yöntemleriyle değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre; hem mevduat hem de katılım bankalarında
görev yapan çalışanlara yönelik uygulanan içsel pazarlama faaliyetleri ile bu
çalışanların iç müşteri memnuniyet düzeyi arasında pozitif yönlü ve güçlü bir
ilişki saptanmıştır.
İçsel pazarlama İç Müşteri Memnuniyeti Bankacılık Katılım Bankası Mevduat Bankası
In recent years, internal
marketing activities, which have become increasingly important in the business
world, have become a widely encountered issue in the academic literature too.
Many companies who want to make a difference in today's competitive conditions
are working on internal marketing activities in order to increase the satisfaction
level of employees and provide competitive advantage. The aim of this study is
to examine the internal marketing activities in banks, and to measure the
satisfaction level of employees -which is introduced as internal customers- as
a result of these internal marketing activities. In this study, the effect of
development, vision and rewarding from the internal marketing dimensions on
internal satisfaction and external satisfaction which is the dimensions of
internal customer satisfaction are questioned. To achieve the stated purpose, A
survey was conducted for the employees of all banks in Yalova. In this respect,
225 returned survey were evaluated with statistical analysis methods. In addition to this, it is aimed to examine the
relationship between internal marketing activities and internal customer
satisfaction and to reveal the findings with respect to employees working in
deposit and participation banks. According to the research findings; a positive
and strong relationship was found between the internal marketing activities and
internal customer satisfaction levels of both deposit and participation banks
employees.
Internal marketing Internal Customer Satisfaction Banking Participation Banking
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.