Business world undertakes undoubtedly one of the most important roles in sustainable development. Although the business world has taken various steps in this direction since the 1960s, it was only understood that this sustainable development goal, which was valid globally, almost 25 years following the definition of sustainable development in 1987, actually lays the same foundation with the sustainability of the business world and its economic, social and environmental dimensions. Despite these developments, only in the last decade, companies have started to define the concept of sustainability according to the principles of sustainable development by going beyond the already mandatory legislation. This study examines the sustainability practices based on the declaration of Turkey's largest companies and analyzed the results, Turkey's largest degree of importance companies are given to corporate social responsibility and the differences between the companies, talk out taking into account the sector factor. The basic data used in the study are based on the annual online and public activity reports for the selected 100 companies, as well as the sustainability reports, if any, the sustainability sections in the annual reports, the environmental and / or social focus of the activities and at the same time, is based on their external focus. Additionally, their involvement in the United Nations Global Compact and global reporting systems is presented as a supportive data.
Sürdürülebilir kalkınmada en önemli rolü olanlardan biri şüphesiz iş dünyasıdır. İş dünyası 1960'lardan beri bu yolda çeşitli adımlar atmasına rağmen, ancak 1987’de sürdürülebilir kalkınmanın tanımlanmasından neredeyse 25 yıl sonra küresel anlamda geçerli olan bu sürdürülebilir kalkınma hedefinin, aslında iş dünyasının sürdürülebilirliği ile ekonomik, sosyal ve çevresel boyutlarıyla aynı temele oturduğu anlaşılabildi. Bu gelişmelere rağmen, ancak son on yılda firmalar kendileri için sürdürülebilirlik kavramını, zaten zorunlu olan mevzuatın ötesine geçerek sürdürülebilir kalkınma esaslarına göre tanımlamaya başlamışlardır. Bu çalışmada Türkiye'nin en büyük firmalarındaki beyana dayanan sürdürülebilirlik uygulamaları incelenmiş ve sonuçlar analiz edilerek, Türkiye'nin bu en büyük firmalarının kurumsal sosyal sorumluluğa verdikleri önemin derecesi ve firmaların arasındaki farklılıklar, sektör faktörünü de göz önüne alarak ortaya konuştur. Çalışmada kullanılan temel veriler, seçilen yüz firma için, yıllık çevrimiçi ve halka açık faaliyet raporları ve bunun yanında varsa sürdürülebilirlik raporları da esas alınarak, faaliyet raporlarında sürdürülebilirlik bölümleri, faaliyetlerin çevre ve/veya sosyal odaklı olması ve aynı zamanda bu beyan edilen faaliyetlerin kurum içi ya da kurum dışı odaklı olmaları üzerine dayanmaktadır. Ek olarak, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi ve küresel raporlama sistemlerine dahil olup olmadıkları destekleyici bir veri olarak sunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu dergi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.