Son yıllarda kamu sektöründe iyi yönetimin sağlanmasına yönelik Yüksek Denetim Kurumlarına YDK verilen görev ve sorumluluklar artmaktadır. Bu durum YDK’ların şeffaf ve hesap verebilir şekilde faaliyet göstermeleri gerekliliğini ortaya çıkarmıştır. YDK’lar faaliyetlerine yönelik olarak hesap verebilir olmak için paydaşlarının güvenini kazanmak zorundadır. Paydaşların güveninin kazanılması ise kaliteli çıktılar üretilmesine bağlıdır. Bu sebeple sağlam ve kaliteli denetimler yürütmek ve kaliteli denetim raporları hazırlamak, hesap verebilir olmak isteyen YDK’lar için son derece önemlidir. Diğer taraftan bu amacı gerçekleştirmek için kullanılacak araçlar direkt olarak yönetimin oluşturacağı yaklaşımla ilgilidir. Bu makalede paydaş güveni, hesap verebilirlik, denetim yönetiminin dürüstlüğü ve üst yönetimin yaklaşımı kavramları YDK’lar çerçevesinde ele alınmaktadır. Ayrıca makalede ‘üst yönetimin yaklaşımının’ denetim kalitesini sağlamak amacıyla nasıl kullanıldığı üzerinde durulmakta ve bu bağlamda Sayıştay deneyimleri hakkında bilgi verilmektedir.
İyi yönetim Paydaş güveni Denetim yönetiminin dürüstlüğü Denetim kalitesi Üst yönetimin yaklaşımı.
The need for effective functioning of SAIs in the face of increasing tasks and responsibilities given to them for providing good governance in public sector has necessitated SAIs to work in a transparent and accountable way. SAIs need to gain their stakeholders’ confidence in order to be accountable for their activities. That is why conducting sound and quality audits and producing quality audit reports are crucial for SAIs, if they want to be accountable for their activities and gain their stakeholders’ confidence. The means to achieve this goal, on the other hand, are directly related with the tone that the management of an SAI sets. This article deals with the content of the terms of stakeholders’ confidence, accountability, audit management integrity and tone at the top in the context of SAIs. In addition, the article handles the concept of ‘tone at the top’ so as to ensure quality audit, and gives insight about the experience of the Turkish Court of Accounts in this context.
Good governance Stakeholders’ confidence Audit management integrity Audit quality Tone at the top.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 87 |