6085 sayılı Sayıştay Kanunu’na göre, Sayıştay denetimleri, kamuda hesap verme sorumluluğu ve mali saydamlık esasları çerçevesinde, kamu idarelerinin etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak çalışması ve kamu kaynaklarının öngörülen amaç, hedef, kanunlar ve diğer hukuki düzenlemelere uygun olarak elde edilmesi, muhafaza edilmesi ve kullanılması için Türkiye Büyük Millet Meclisi TBMM adına yapılan denetimleri ifade etmektedir. Sayıştay denetimleri kapsamında, genel yönetim kapsamındaki mahalli idareler içinde yer alan il özel idareleri de bulunmaktadır. Tanımda yer alan, kamu kaynaklarının öngörülen amaç, hedef, kanunlar ve diğer hukuki düzenlemelere uygun olarak elde edilmesi, muhafaza edilmesi ve kullanılması kavramının ayrıntılı düzenlemeleri ise 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili mevzuatla düzenlenmektedir. 5018 sayılı Kanun’la Türk kamu mali yönetimine birçok alanda yenilikler getirilmiştir. Bunlardan biri de iç denetim ve iç kontrol sistemi kavramlarıdır. Bu bağlamda iç denetim ile dış denetim olarak adlandırılan Sayıştay denetimleri ve denetlenen idareler arasında önemli etkileşimler bulunmaktadır.Çalışmada 2015 yılında il özel idarelerine ait Sayıştay denetim raporları incelenerek, bu raporlardaki bulgular gerek nicel gerekse nitel özellikleri yönünden analiz edilmiştir. Çalışma ile il özel idareleri yöneticilerinde ve bu idarelerde görevli iç denetçilerde, Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünde, İç Denetim Koordinasyon Kurulunda ve diğer ilgililerde, bu analizlerden elde edilen sonuçlardan yararlanarak, il özel idarelerinde en sık rastlanan eksiklik ve hataların giderilmesine dair alınacak önlemlere yönelik bir farkındalık oluşturulması amaçlanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 102 |