Günümüzde hızla gelişen bilgi ve iletişim teknolojilerinin BİT eğitim kurumlarının yanı sıra kamu kurum ve kuruluşlarında da yaygınlıkla kullanıldığı bilinmektedir. Kamu kurumu çalışanlarının teknolojik gelişmelerin hızla yaşandığı çağın gerisinde kalmadan bireysel gelişim ve ihtiyaçlarını karşılama ve kamunun yararına bilgi ve beceriler kazanmada teknolojinin dinamizminden doğrudan etkilenen bir kitle olduğu söylenebilir. Bu çalışma, Sayıştay Başkanlığı çalışanlarının BİT kullanım düzeylerinin incelenmesi ve çalıştıkları kurumdan beklentilerine ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel nitelikli bir çalışma olup araştırma grubu Sayıştay Başkanlığı çalışanları ile sınırlı tutulduğundan vaka çalışması niteliğindedir. Sayıştay Başkanlığı personelinden tesadüfi örneklem yoluyla 249 denetçi ve 175 memur olmak üzere toplamda 424 katılımcı seçilmiştir. Araştırma verileri, teknoloji kullanım düzeyi ölçeği ve çalışanların görüş ve önerilerini belirlemek amacıyla kullanılan yarı yapılandırılmış açık uçlu sorularla toplanmıştır. Analizler, teknoloji kullanım düzeyinin cinsiyete göre anlamlı fark gösterdiğini, kıdem yılı arttıkça teknoloji kullanım düzeyi ortalamasının azaldığını ve çalışanların hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının olduğunu göstermiştir. Bulgular doğrultusunda kıdem süresi 20 yıl ve üzeri olan çalışanlara teknoloji kullanımı konusunda daha fazla eğitim verilmesi, denetçilerin kamu kurum ve kuruluşlarını denetleme görevi nedeniyle yılın belli dönemlerinde farklı kurumlarda bulunmalarından dolayı eğitimlerin tüm çalışanları kapsayacak dönemlerde verilmesi veya online-uzaktan eğitimlerle bu ihtiyacın giderilmesi yönünde önerilerde bulunulmuştur
It is known that the fast-evolving information and communication technologies ICTs are commonly used in educational institutions as well as public institutions and organizations. It can be said that the employees of the public institutions are directly influenced by the dynamism of the technology in meeting the individual development and needs without getting out of date and gaining knowledge and skills for the benefit of the public. This study was carried out to examine the level of ICT use of the personnel of the Turkish Court of Accounts TCA and to determine their views and opinions concerning their expectations from the TCA. This is a descriptive study based on a case study since the research group was limited to the employees of the TCA. A total of 424 participants, 249 auditors and 175 civil servants, were randomly selected from the TCA personnel. Research data were collected using semi-structured open-ended questions aimed to measure the level of technology use and the opinions and recommendations of employees. Analyses conducted within the present study demonstrate that levels of technology use differ significantly by sex; average level of technology use decreases as the years of seniority increase; and the TCA personnel needs in-service trainings. In line with the findings, recommendations have been made to provide more training on technology use to employees who have a seniority of 20 years or more. It has been also recommended to schedule trainings properly in order to ensure the participation of all employees including those working in different public institutions and organizations during certain periods of the year or fulfilling this need by online distance education programs
The Turkish Court of Accounts TCA Information Technologies IT
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 108 |