Bu çalışma, Türkiye'deki Havacılık Yönetimi lisans programlarında sürdürülebilirlik eğitiminin mevcut durumunu değerlendirmeyi ve sektörün ihtiyaç duyduğu sürdürülebilirlik odaklı insan kaynağının yetiştirilmesine yönelik öneriler geliştirmeyi amaçlamaktadır. Araştırma kapsamında, Türkiye'deki üniversitelerin Havacılık Yönetimi lisans programlarının müfredatları incelenmiş ve sürdürülebilirlik ile doğrudan ilişkili derslerin varlığı, kapsamı ve müfredata entegrasyon düzeyi analiz edilmiştir. Bulgular, Türkiye'deki programlarda sürdürülebilirliğin müfredata sistematik olarak entegre edilmediğini, çoğunlukla seçmeli düzeyde kaldığını veya mevcut dersler içinde dağınık şekilde işlendiğini ortaya koymaktadır. Küresel havacılık sektörünün sürdürülebilirlik hedefleri ve Avrupa'daki önde gelen havacılık okullarının müfredatlarıyla yapılan karşılaştırmalı analiz, Türkiye'deki programların bu alanda önemli bir açığı olduğunu göstermektedir. Çalışma, sürdürülebilirliğin çekirdek müfredata dahil edilmesi, disiplinlerarası iş birliklerinin geliştirilmesi, endüstri ile ortak projeler yürütülmesi ve uluslararası sertifikasyon programlarının entegrasyonu gibi önerilerle sonuçlanmaktadır. Bu önerilerin, havacılık yönetimi eğitimini küresel standartlara taşıyacağı ve sektörün sürdürülebilir dönüşümüne nitelikli insan kaynağı sağlayacağı öngörülmektedir.
sürdürülebilirlik sürdürülebilirlik eğitimi eğitim havacılık yönetimi sürdürülebilir havacılık yönetimi
This study aims to assess the current status of sustainability education in undergraduate Aviation Management programs in Türkiye and develop recommendations for training the sustainability-focused human resources needed by the sector. The study examined the curricula of undergraduate Aviation Management programs at Turkish universities and analyzed the presence, scope, and level of integration of directly relevant sustainability-related courses. The findings reveal that sustainability is not systematically integrated into the curriculum in Turkish programs, remaining mostly at an elective level or being covered scattered throughout existing courses. A comparative analysis of the global aviation sector's sustainability goals and the curricula of leading European aviation schools reveals a significant gap in Turkish programs in this area. The study concludes with recommendations, including integrating sustainability into the core curriculum, developing interdisciplinary collaborations, conducting joint projects with industry, and incorporating international certification programs. These recommendations are anticipated to elevate aviation management education to global standards and provide qualified human resources for the sector's sustainable transformation.
Sustainability Sustainability Education Education Aviation Management Sustainable Aviation Management.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Eylül 2025 |
Kabul Tarihi | 23 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 1 |