perception level service quality of Ankara Metropolitan Municipality Youth Centers’ and Family Life Youth Centers’ members in terms of the sport service quality offered by these centers. Turkish version of Service Quality Assessment Scale (SQAS) was used to collect the data (Gürbüz and et al., 2005). The population of this study was the participants of sport activities offered by Ankara Metropolitan Municipality Youth Gençlik Merkezi’nin spor faaliyetlerine devam eden üyelerden, tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 552 kişi oluşturmuştur. Verilerin analizinde, kişisel bilgiler için betimsel istatistik yöntemi kullanılırken, cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, hane gelir düzeyi, ulaşım süresi, kullanım sıklığı, üyelik süresi ve gençlik merkezlerine göre Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeğinin alt boyutları bakımından anlamlı farklılık olup olmadığını sınamak için Çok Değişkenli ANOVA (MANOVA) istatistiksel yöntemi kullanılmıştır. Ele alınan gençlik merkezi üyelerinin hizmet kalitesi algılarının olumlu olduğu ancak çalışanlar, program, soyunma odaları ve tesis bakımından iyileştirmelere de gereksinim duyulduğu söylenebilir
Bu araştırmanın amacı, Ankara Büyükşehir The purpose of this study was to determine Belediyesi’ne bağlı Gençlik Merkezi ve Aile Yaşam Gençlik Merkezleri üyelerinin, bu merkezlerin sunduğu spor hizmetleri ile ilgili algılanan ve beklenen hizmet kalitesi algılarını tespit ederek, üyelerin hizmet kalitesi algı düzeylerini belirlemektir. Bu amaçla araştırmaya katılan Gençlik Merkezleri üyelerinin, gençlik merkezleri hizmet kalitesi algılarını belirlemek için Gürbüz ve diğ. (2005) tarafından geçerliği ve güvenirliği Türkiye için yapılmış olan, Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeği (HKDÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Centers (12 Centers). The sample of this study Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı 6 adet Gençlik was randomly selected from the 10 Centers, and Merkezi ve 6 adet Aile Yaşam Gençlik Merkezi’nin spor faaliyetlerine devam eden üyeler oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini ise, Ankara Büyükşehir statistics was conducted for the demographics Belediyesi’ne bağlı 6 Gençlik Merkezi ve 4 Aile Yaşam of the study, a Multivariate Analysis of ANOVA Gençlik Merkezi’nin spor faaliyetlerine devam eden üyelerden, tesadüfi örneklem yöntemiyle seçilen 552 kişi oluşturmuştur. Verilerin analizinde, kişisel bilgiler için betimsel istatistik yöntemi kullanılırken, cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyi, hane gelir düzeyi, ulaşım süresi, kullanım sıklığı, üyelik süresi ve gençlik merkezlerine göre Hizmet Kalitesi Değerlendirme Ölçeğinin alt boyutları bakımından anlamlı farklılık olup olmadığını sınamak için Çok Değişkenli ANOVA (MANOVA) istatistiksel yöntemi kullanılmıştır. Ele alınan gençlik merkezi üyelerinin hizmet kalitesi algılarının olumlu olduğu ancak çalışanlar, program, soyunma odaları ve tesis bakımından iyileştirmelere de gereksinim duyulduğu söylenebilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 25 Sayı: 2 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |