and comprehension of motor development have importance in the diagnosis and treatment of problems in children who don’t show normal development. Furthermore, level of motor development should be known to be able to prepare physical activity programs regarding the development of behavior performances of the children. TGMD-2 (Test of Gross Motor Development-2) is a frequently used test in international literature in order to evaluate gross motor skills in 3-10 aged children. TGMD-2 is applied by pointing according to accuracy of the criteria appropriate for 12 different skills, which form locomotor, and object control subtests. The application of test requires expertise and application differences may negatively affect the results. The purpose of this ğerlendirilmesi amacıyla sıklıkla uygulanan TGMD-2’nin ülkemizdeki uygulamalarının özetlenmesidir. Bu amaçla TGMD-2’nin kullanıldığı bilimsel çalışmalar taranarak sonuçları özetlenmiş ve önerilerde bulunulmuştur
Çocuklarda motor gelişimin değerlendirilmesi ve The evaluation of motor development in children motor gelişimin anlaşılması normal gelişim göstermeyen çocuklarda sorunların teşhis ve tedavisinde önem taşır. Ayrıca çocukların hareket performanslarını geliştirmeye yönelik hareket programlarının hazırlanabilmesi için motor gelişim düzeyinin bilinmesi gerekir. TGMD-2 (Test of Gross Motor Development-2) 3-10 yaş grubu çocukların kaba motor becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla uluslararası alan yazında sıklıkla kullanılan bir testtir. TGMD-2 yer değiştirme ve nesne kontrol alt testlerini oluşturan 12 farklı beceriye özgü ölçütlerin doğruluğuna göre puanlanması yoluyla uygulanır. Testin uygulaması uzmanlık gerektirmekte ve uygulama farklılıkları sonuçları olumsuz etkileyebilmektedir. Bu araştırmanın amacı uluslararası alan yazında çocukların motor becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla sıklıkla uygulanan TGMD-2’nin ülkemizdeki uygulamalarının özetlenmesidir. Bu amaçla TGMD-2’nin kullanıldığı bilimsel çalışmalar taranarak sonuçları özetlenmiş ve önerilerde bulunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 24 Sayı: 3 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |