BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIKLI BÜYÜME İÇİN OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARDA HAREKET VE FİZİKSEL AKTİVİTE.

Yıl 2012, Cilt: 23 Sayı: 1, 34 - 42, 01.02.2012

Öz

Kaynakça

  • Alpert B, Field T, Goldstein S ve Perry S. (1990). Aerobics enhances cardiovascular fitness and agility in preschoolers. Health Psychology. 9, 48–56. doi:10.1037/0278–6133.9.1.48. PMID:2323328.
  • Altınkök M. (2006). Temel motor hareketlerin geliştirilmesini içeren beden eğitimi program tasarısının 5–6 yaş çocukların temel motor hareketlerinin gelişimine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dursun Z. (2004). Temel Becerileri Içeren Özel
  • Arıkan TT. (2002). Ankara’daki okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan fiziksel aktivite programlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi Ankara Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Aytekin H. (2001). Okulöncesi eğitim programları içinde oyunun çocuğun gelişimine olan etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baranowski T, Bouchard C, Bar-Or O, Bricker T, Heath G, Kimm SY ve diğ. (1992). Assessment, prevalence, and cardiovascular benefits of physical activity in fitness in youth. Medicine and Science in Sports and Exercise, 24, 237–247.
  • Bellows L, Silvernail S, Caldwell L, Bryant A, Kennedy C, Davies P ve dig.(2011). Parental perception on the efficacy of a physical activity program for preschoolers. Journal of Community Health, 36, 231–237. 7. Bower JK, Hales DP, Tate D F, Rubin DA, Benjamin, SE, Ward, DS. (2008). The childcare environment and children’s physical activity. American Journal of Preventive Medicine.34 (1), 22–29. 8. Burrows
  • M. (2007). Exercise and bone mineral accrual
  • in children and adolescents. Journal of Sports Science
  • and Medicine, 6, 305-312.
  • Certain LK, Kahn RS. (2002). Prevalence, correlates and trajectory of television viewing among infants and toddlers. Journal of The American Academy of Pediatrics, 109 (4), 634–42.
  • Çağlak S. (1999). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yaş Çocuklarına Beden Eğitimi Etkinlikleri Yoluyla Kavram: Enerji Öğretimi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 11. Çelebi
  • B. (2010). Hareket Eğitiminin Okulöncesi Eğitim
  • Kurumlarındaki 5–6 Yaş Grubu Çocuklarda Fiziksel
  • ve Motor Gelişime Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla
  • Üniversitesi.Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davison KK, Lawson CT. (2006). Do attributes in the physical environment influence children’s physical activity? A review of the literature. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 3(19) doi: 10.1186/1479-5868-3-19
  • Demirdalıç A. (2003). Çorum Il Merkezinde Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Oyun Etkinliklerini, Planlama, Uygulama ve Oyuncak Seçimi Kullanımı Becerilerinin Incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dowda M, Pate RR, Trost SG, Almeida MJCA, Sirard J R. (2004). Influences of preschool policies and practices on children’s physical activity. Journal of Community Health, 29(3), 183-196. Beden Eğitimi Program Tasarısının Okulöncesi 6 Yaş Çocukların Motor Beceri Erişileri Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Eastman W. (1997). Active living: physical activities for infants, toddlers, and preschoolers. Early Childhood Education Journal, 24(3), 161-164.
  • Etker G. (1977). 5–6 yaş okulöncesi çocuklarda visio- motor eğitimin visio-motor gelişime etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Finn K, Johannsen N ve Specker B (2002). Factors associated with physical activity in preschool children. The Journal of Pediatrics, 140(1), 81-85.
  • Fishman L. (2001). Child’s Play: An empirical study of the relationship between the physical form of schoolyards and children’s behavior. MESc 2001 Accessed June 1, 2004 from www.yale.edu/hixon/ research/pdf/LFisman_Playgrounds.pdf
  • Fitzgibbon ML, Stolley MR, Schiffer L, Van Horn L, KauferChristoffel K, Dyer A. (2005). Two-year follow- up results for Hip-Hop to Health Jr: A randomized controlled trial for overweight prevention in preschool minority children. Journal of Pediatrics, 146, 618–625.
  • Fitzgibbon ML, Stolley MR, Schiffer L, Van Horn L, KauferChristoffel K, Dyer A. (2006). Hip-Hop to health Jr. for Latino preschool children. Obesity, 14, 1616–1625. PMID: 17030973.
  • Fowler-Brown A, Kahwati LC. (2004). Prevention and treatment of overweight in children and adolescents. American Family Physician, 69 (11), 2591-2599.
  • Gallahue DL, Ozmun JC. (2002). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. (5th Edition). New York: McGraw-Hill, 402.
  • Gallahue DL, Donnely F. (2003). Developmental Physical Education for All Children. Champaign: Human Kinetics.
  • Goran MI, Renolds KD, Linquist CH. (1999). Role of physical activity in the prevention of obesity in children. International Journal of Obesity, 23, Supplement 3, 18–33.
  • Gordon-Larsen P, Nelson MC, Popkin BM. (2004). Longitudinal physical activity and sedentary behavior trends adolescence to adulthood. American Journal of Preventive Medicine, 27(4), 277-283.
  • Jago R, Baranowski T, Baranowski JC, Thompson D, Greaves KA. (2005). BMI from 3–6 y of age is predicted by TV viewing and physical activity, not diet. International Journal of Obesity, 29, 557–565. doi:10.1038/sj.ijo.0802969 published online 26 April 2005.
  • Janz KF, Burns TL, Levy SM, Torner JC, Willing MC, Beck TJ ve diğ. (2004). Everyday activity predicts bone geometry in children: The Iowa bone development study. Medicine & Science in Sports & Exercise, 36, 1124–31.
  • Janz KF, Levy SM, Burns TL, Torner JC, Willing MC, Warren JJ. (2002). Fatness, physical activity and television viewing in children during the adiposity rebound period: The Iowa bone development study. Journal of Preventive Medicine, 35, 563–71.
  • Kaya A. (2010). Oyun Müdahale Programının 3-5 Yaş Arasındaki Özel Gereksinimli Çocukların Bilişsel Becerilerinin Desteklenmesindeki Etkililiğinin Incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kerkez Fİ. (2004). Geliştirilmiş oyun-egzersiz programının anaokulu çocuklarında lokomotor becerilere etkisi, Spor Bilimleri Dergisi, 15(2), 76-90.
  • Kerkez Fİ. (2006). Oyun ve Egzersizin Yuva ve Anaokuluna Giden 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Fiziksel ve Motor Gelişime Etkisinin Araştırılması. Doktora Tezi Karadeniz Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ketelhut K, Strang H, Holzweg M. (2011). Influence of the social environment in motor performance and physical activity at preschool-age. Deutsche Zeitschriftfur Sportmedizin 62(2), 47-51.
  • Kırıcı H M. (2008). Ayrıntı Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki 4–6 Yaş Grubu Çocuklarda 8 Haftalık Hareket Eğitiminin Motor Performanslarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi Muğla Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Malina RM. (2001). Physical activity and fitness: Pathways from childhood to adulthood. American Journal of Human Biology, 13( 2), 162–72.
  • Mo-suwan L, Pongprapai S, Junjana C ve Puetpaiboon A. (1998). Effects of a controlled trial of a school-based exercise program on the obesity indexes of preschool children. The American Journal of Clinical Nutrition, 68( 5), 1006–1011.
  • NASPE (National Association for Sport and Physical Education). (2011). Active start: a statement of physical activity guidelines for children from birth to age 5, 2nd Edition. AAHPERD Publications, Oxon Hill, Md., (19.02.2012) http://www.aahperd.org/naspe/ standards/nationalGuidelines/ActiveStart.cfm.
  • Oliver M, Schofield GM,Schluter PJ. (2010). Parent influences on preschoolers’ objectively assessed physical activity. Journal of Science and Medicine in Sport, 13, 403–409.
  • Özkan H. (2008). Ayrıntı Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki 4–6 Yaş Grubu Çocuklarda 8 Haftalık Hareket Eğitiminin Motor Performanslarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özmen A. (2004). Okulöncesi Eğitimde Hareket Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Eskişehir il örneği). Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztürk A. (2009).5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Farklı Hareket Eğitim Modellerinin Fiziksel Gelişim ve Fiziksel Uygunluk Özelliklerine Etkisinin Incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Pate RR, Baranowski T, Dowda M, Trost SG. (1996). Tracking of physical activity in young children. Medicine & Science in Sports & Exercise. 28 (1),92-96.
  • Pate RR, Trost S, Dowda M ve diğ. (1999). Tracking of physical activity, physical inactivity and health-related physical fitness in rural youth. Pediatric Exercise Science (PES), 11(4), 364–76.
  • Pate RR, Pfeiffer KA, Trost SG, Ziegler P,Dowda M. (2004). Physical activity among children attending preschools. Journal of the American Academy of Pediatrics, 114, 1258-1263.
  • Raitakari OT, Porkka KV, Taimela S, Telama R, Rasanen L,Viikari JS. (1994). Effects of persistent physical activity and inactivity on coronary risk factors in children and young adults: The cardiovascular risk in young Finns study. American Journal of Epidemiology, 140, 195–205.
  • Reilly J J, Jackson DM, Montgomery C, Kelly LA, Slatter C, Grant S ve diğ. (2004).Total energy expenditure and physical activity in young Scottish children: mixed longitudinal study. The Lancet, 363 (9404), 211–212.
  • Reilly J J, Kelly L, Montgomery C, Williamson A, Fisher A, McColl JH ve diğ. (2006). Physical activity to prevent obesity in young children: cluster randomized controlled trial. British Medical Journal, November 18; 333(7577): 1041-1046.
  • Sääkslahti A, Numminen P ,Varstala V, Helenius H, Tammi A, Viikri J ve diğ. (2004). Physical activity as a preventive measure for coronary heart disease risk factors in early childhood. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 14 (3), 143–149.
  • Sandercock G, Angus C,Barton J. (2010). Physical activity levels of children living in different built environments. Journal of Preventive Medicine, 50, 193–198.
  • Schneider HA (2008). A Description of Physical Activity Opportunities at Child Care Centers in Southern Nevada. Bachelor of Science. University of Nevada.
  • Sevimli-Çelik S, Kirazcı S, İnce ML. (2011). Preschool movement education in Turkey: perceptions of preschool administrators and parents. Journal of Early Childhood Education, DOI 10.1007/s10643-011-0473-x
  • Specker B, Binkley T. (2003). Randomized trial of physical activity and calcium supplementation on bone mineral content in 3- to 5-year-old children. Journal of Bone and Mineral Research.18(5), 885–892.
  • Strickland E. (2004). Growing stronger with purposeful play. Early Childhood Today/ Scholastic; 19(2), Academic Research Library, 6.
  • Strong WB, Malina RM, Blimkie CJR, Daniels SR, Dishman RK, Gutin B ve diğ. (2005). Evidence based physical activity for school-age youth. The Journal of Pediatrics, 146(6), 732–737.
  • Timmons BW, Naylor P-J,Pfeiffer KA(2007). Physical activity for preschool children — how much and how? Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism. 32 (Suppl. 2E), 122-134.
  • Trost SG, Sirard JR, Dowda M, Pfieffer KA, Pate RR. (2003). Physical activity in overweight and nonoverweight preschool children. International Journal of Obesity, 27(7), 834–839.
  • Ulutaş A. (2011). Okul Öncesi Dönemde (6 yaş) Belli Başli Oyunlarin Cocuklarin Psikomotor Gelişimine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.,
  • United States Department of Health and Human Services. Healthy people 2010: 2nd ed. with understanding and improving health and objectives for improving health. 2 vols. Washington, DC: U.S. Government Printing Office; 2000. Available from: URL: www.health.gov/healthypeople.
  • United States Department of Health and Human Services. (1996). Physical Activity and Health: A Report of the Surgeon General. Atlanta, GA: Centers for Disease Control and Prevention.
  • Vale S, Silva P, Santos R, Soares-Miranda L,Mota J. (2010). Compliance with physical activity guidelines in preschool children. Journal of Sports Sciences, 28(6), 603–608.
  • Vives-Rodriguez ME. (2005). Preschool physical education: a case study of the factors that influence movement instructions to preschool children. Doctor of Philosophy. The Florida State University. College of Education..
  • Weir LA, Etelson D, Brand DA. (2006). Parents’ perceptions of neighborhood safety and children’s physical activity. Preventive Medicine. 43, 212–217.
  • World Health Organization (2004). Global strategy on diet, physical activity and health. Geneva: WHO.
  • Zülkadiroğlu Z. (1995). 5-6 Yaş Grubu Kız ve Erkek Çocuklarda 12 Haftalık Cimnastik ve Yüzme Çalışmalarının Esneklik ve Kondisyonel Özellikleri Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Çukurova Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.

SAĞLIKLI BÜYÜME İÇİN OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARDA HAREKET VE FİZİKSEL AKTİVİTE.

Yıl 2012, Cilt: 23 Sayı: 1, 34 - 42, 01.02.2012

Öz

Hareket çocuğun fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişiminin önemli bir parçasıdır. Çocuklarda hareketsizlik yaşam şekline bağlı hastalıklarda risk faktörü olarak görülmektedir. Bu nedenle okul öncesi dönemden başlayarak çocukların düzenli ve bilinçli olarak hareket etmeleri sağlanmalıdır. Bu gereklilik okul öncesi dönemde optimal gelişim için fiziksel aktivitenin türünü ve miktarını tanımlamayı gerekli kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı ülkemizde okul öncesi dönemde hareket ve gelişme arasında bağlantı kuran bilimsel verilerin derlenmesidir. Bunun için okul öncesi dönemde fiziksel, zihinsel, motor veya sosyal gelişmeyi destekleyen fiziksel aktivite içerikli çalışmalar özetlenmiştir. Çalışma sonucunda yapılan çalışmalardan yola çıkılarak fiziksel aktivite konusunda tavsiyelerde bulunulmuştur

Kaynakça

  • Alpert B, Field T, Goldstein S ve Perry S. (1990). Aerobics enhances cardiovascular fitness and agility in preschoolers. Health Psychology. 9, 48–56. doi:10.1037/0278–6133.9.1.48. PMID:2323328.
  • Altınkök M. (2006). Temel motor hareketlerin geliştirilmesini içeren beden eğitimi program tasarısının 5–6 yaş çocukların temel motor hareketlerinin gelişimine etkisinin araştırılması. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dursun Z. (2004). Temel Becerileri Içeren Özel
  • Arıkan TT. (2002). Ankara’daki okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan fiziksel aktivite programlarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi Ankara Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Aytekin H. (2001). Okulöncesi eğitim programları içinde oyunun çocuğun gelişimine olan etkileri. Yüksek Lisans Tezi. Dumlupınar Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Baranowski T, Bouchard C, Bar-Or O, Bricker T, Heath G, Kimm SY ve diğ. (1992). Assessment, prevalence, and cardiovascular benefits of physical activity in fitness in youth. Medicine and Science in Sports and Exercise, 24, 237–247.
  • Bellows L, Silvernail S, Caldwell L, Bryant A, Kennedy C, Davies P ve dig.(2011). Parental perception on the efficacy of a physical activity program for preschoolers. Journal of Community Health, 36, 231–237. 7. Bower JK, Hales DP, Tate D F, Rubin DA, Benjamin, SE, Ward, DS. (2008). The childcare environment and children’s physical activity. American Journal of Preventive Medicine.34 (1), 22–29. 8. Burrows
  • M. (2007). Exercise and bone mineral accrual
  • in children and adolescents. Journal of Sports Science
  • and Medicine, 6, 305-312.
  • Certain LK, Kahn RS. (2002). Prevalence, correlates and trajectory of television viewing among infants and toddlers. Journal of The American Academy of Pediatrics, 109 (4), 634–42.
  • Çağlak S. (1999). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 5-6 Yaş Çocuklarına Beden Eğitimi Etkinlikleri Yoluyla Kavram: Enerji Öğretimi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü. 11. Çelebi
  • B. (2010). Hareket Eğitiminin Okulöncesi Eğitim
  • Kurumlarındaki 5–6 Yaş Grubu Çocuklarda Fiziksel
  • ve Motor Gelişime Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla
  • Üniversitesi.Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Davison KK, Lawson CT. (2006). Do attributes in the physical environment influence children’s physical activity? A review of the literature. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 3(19) doi: 10.1186/1479-5868-3-19
  • Demirdalıç A. (2003). Çorum Il Merkezinde Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Öğretmenlerin Oyun Etkinliklerini, Planlama, Uygulama ve Oyuncak Seçimi Kullanımı Becerilerinin Incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Dowda M, Pate RR, Trost SG, Almeida MJCA, Sirard J R. (2004). Influences of preschool policies and practices on children’s physical activity. Journal of Community Health, 29(3), 183-196. Beden Eğitimi Program Tasarısının Okulöncesi 6 Yaş Çocukların Motor Beceri Erişileri Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Eastman W. (1997). Active living: physical activities for infants, toddlers, and preschoolers. Early Childhood Education Journal, 24(3), 161-164.
  • Etker G. (1977). 5–6 yaş okulöncesi çocuklarda visio- motor eğitimin visio-motor gelişime etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Finn K, Johannsen N ve Specker B (2002). Factors associated with physical activity in preschool children. The Journal of Pediatrics, 140(1), 81-85.
  • Fishman L. (2001). Child’s Play: An empirical study of the relationship between the physical form of schoolyards and children’s behavior. MESc 2001 Accessed June 1, 2004 from www.yale.edu/hixon/ research/pdf/LFisman_Playgrounds.pdf
  • Fitzgibbon ML, Stolley MR, Schiffer L, Van Horn L, KauferChristoffel K, Dyer A. (2005). Two-year follow- up results for Hip-Hop to Health Jr: A randomized controlled trial for overweight prevention in preschool minority children. Journal of Pediatrics, 146, 618–625.
  • Fitzgibbon ML, Stolley MR, Schiffer L, Van Horn L, KauferChristoffel K, Dyer A. (2006). Hip-Hop to health Jr. for Latino preschool children. Obesity, 14, 1616–1625. PMID: 17030973.
  • Fowler-Brown A, Kahwati LC. (2004). Prevention and treatment of overweight in children and adolescents. American Family Physician, 69 (11), 2591-2599.
  • Gallahue DL, Ozmun JC. (2002). Understanding Motor Development: Infants, Children, Adolescents, Adults. (5th Edition). New York: McGraw-Hill, 402.
  • Gallahue DL, Donnely F. (2003). Developmental Physical Education for All Children. Champaign: Human Kinetics.
  • Goran MI, Renolds KD, Linquist CH. (1999). Role of physical activity in the prevention of obesity in children. International Journal of Obesity, 23, Supplement 3, 18–33.
  • Gordon-Larsen P, Nelson MC, Popkin BM. (2004). Longitudinal physical activity and sedentary behavior trends adolescence to adulthood. American Journal of Preventive Medicine, 27(4), 277-283.
  • Jago R, Baranowski T, Baranowski JC, Thompson D, Greaves KA. (2005). BMI from 3–6 y of age is predicted by TV viewing and physical activity, not diet. International Journal of Obesity, 29, 557–565. doi:10.1038/sj.ijo.0802969 published online 26 April 2005.
  • Janz KF, Burns TL, Levy SM, Torner JC, Willing MC, Beck TJ ve diğ. (2004). Everyday activity predicts bone geometry in children: The Iowa bone development study. Medicine & Science in Sports & Exercise, 36, 1124–31.
  • Janz KF, Levy SM, Burns TL, Torner JC, Willing MC, Warren JJ. (2002). Fatness, physical activity and television viewing in children during the adiposity rebound period: The Iowa bone development study. Journal of Preventive Medicine, 35, 563–71.
  • Kaya A. (2010). Oyun Müdahale Programının 3-5 Yaş Arasındaki Özel Gereksinimli Çocukların Bilişsel Becerilerinin Desteklenmesindeki Etkililiğinin Incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi Ankara Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kerkez Fİ. (2004). Geliştirilmiş oyun-egzersiz programının anaokulu çocuklarında lokomotor becerilere etkisi, Spor Bilimleri Dergisi, 15(2), 76-90.
  • Kerkez Fİ. (2006). Oyun ve Egzersizin Yuva ve Anaokuluna Giden 5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Fiziksel ve Motor Gelişime Etkisinin Araştırılması. Doktora Tezi Karadeniz Teknik Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ketelhut K, Strang H, Holzweg M. (2011). Influence of the social environment in motor performance and physical activity at preschool-age. Deutsche Zeitschriftfur Sportmedizin 62(2), 47-51.
  • Kırıcı H M. (2008). Ayrıntı Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki 4–6 Yaş Grubu Çocuklarda 8 Haftalık Hareket Eğitiminin Motor Performanslarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi Muğla Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Malina RM. (2001). Physical activity and fitness: Pathways from childhood to adulthood. American Journal of Human Biology, 13( 2), 162–72.
  • Mo-suwan L, Pongprapai S, Junjana C ve Puetpaiboon A. (1998). Effects of a controlled trial of a school-based exercise program on the obesity indexes of preschool children. The American Journal of Clinical Nutrition, 68( 5), 1006–1011.
  • NASPE (National Association for Sport and Physical Education). (2011). Active start: a statement of physical activity guidelines for children from birth to age 5, 2nd Edition. AAHPERD Publications, Oxon Hill, Md., (19.02.2012) http://www.aahperd.org/naspe/ standards/nationalGuidelines/ActiveStart.cfm.
  • Oliver M, Schofield GM,Schluter PJ. (2010). Parent influences on preschoolers’ objectively assessed physical activity. Journal of Science and Medicine in Sport, 13, 403–409.
  • Özkan H. (2008). Ayrıntı Okulöncesi Eğitim Kurumlarındaki 4–6 Yaş Grubu Çocuklarda 8 Haftalık Hareket Eğitiminin Motor Performanslarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Muğla Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özmen A. (2004). Okulöncesi Eğitimde Hareket Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi (Eskişehir il örneği). Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Öztürk A. (2009).5-6 Yaş Grubu Çocuklarda Farklı Hareket Eğitim Modellerinin Fiziksel Gelişim ve Fiziksel Uygunluk Özelliklerine Etkisinin Incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Pate RR, Baranowski T, Dowda M, Trost SG. (1996). Tracking of physical activity in young children. Medicine & Science in Sports & Exercise. 28 (1),92-96.
  • Pate RR, Trost S, Dowda M ve diğ. (1999). Tracking of physical activity, physical inactivity and health-related physical fitness in rural youth. Pediatric Exercise Science (PES), 11(4), 364–76.
  • Pate RR, Pfeiffer KA, Trost SG, Ziegler P,Dowda M. (2004). Physical activity among children attending preschools. Journal of the American Academy of Pediatrics, 114, 1258-1263.
  • Raitakari OT, Porkka KV, Taimela S, Telama R, Rasanen L,Viikari JS. (1994). Effects of persistent physical activity and inactivity on coronary risk factors in children and young adults: The cardiovascular risk in young Finns study. American Journal of Epidemiology, 140, 195–205.
  • Reilly J J, Jackson DM, Montgomery C, Kelly LA, Slatter C, Grant S ve diğ. (2004).Total energy expenditure and physical activity in young Scottish children: mixed longitudinal study. The Lancet, 363 (9404), 211–212.
  • Reilly J J, Kelly L, Montgomery C, Williamson A, Fisher A, McColl JH ve diğ. (2006). Physical activity to prevent obesity in young children: cluster randomized controlled trial. British Medical Journal, November 18; 333(7577): 1041-1046.
  • Sääkslahti A, Numminen P ,Varstala V, Helenius H, Tammi A, Viikri J ve diğ. (2004). Physical activity as a preventive measure for coronary heart disease risk factors in early childhood. Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports, 14 (3), 143–149.
  • Sandercock G, Angus C,Barton J. (2010). Physical activity levels of children living in different built environments. Journal of Preventive Medicine, 50, 193–198.
  • Schneider HA (2008). A Description of Physical Activity Opportunities at Child Care Centers in Southern Nevada. Bachelor of Science. University of Nevada.
  • Sevimli-Çelik S, Kirazcı S, İnce ML. (2011). Preschool movement education in Turkey: perceptions of preschool administrators and parents. Journal of Early Childhood Education, DOI 10.1007/s10643-011-0473-x
  • Specker B, Binkley T. (2003). Randomized trial of physical activity and calcium supplementation on bone mineral content in 3- to 5-year-old children. Journal of Bone and Mineral Research.18(5), 885–892.
  • Strickland E. (2004). Growing stronger with purposeful play. Early Childhood Today/ Scholastic; 19(2), Academic Research Library, 6.
  • Strong WB, Malina RM, Blimkie CJR, Daniels SR, Dishman RK, Gutin B ve diğ. (2005). Evidence based physical activity for school-age youth. The Journal of Pediatrics, 146(6), 732–737.
  • Timmons BW, Naylor P-J,Pfeiffer KA(2007). Physical activity for preschool children — how much and how? Applied Physiology, Nutrition, and Metabolism. 32 (Suppl. 2E), 122-134.
  • Trost SG, Sirard JR, Dowda M, Pfieffer KA, Pate RR. (2003). Physical activity in overweight and nonoverweight preschool children. International Journal of Obesity, 27(7), 834–839.
  • Ulutaş A. (2011). Okul Öncesi Dönemde (6 yaş) Belli Başli Oyunlarin Cocuklarin Psikomotor Gelişimine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İnönü Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü.,
  • United States Department of Health and Human Services. Healthy people 2010: 2nd ed. with understanding and improving health and objectives for improving health. 2 vols. Washington, DC: U.S. Government Printing Office; 2000. Available from: URL: www.health.gov/healthypeople.
  • United States Department of Health and Human Services. (1996). Physical Activity and Health: A Report of the Surgeon General. Atlanta, GA: Centers for Disease Control and Prevention.
  • Vale S, Silva P, Santos R, Soares-Miranda L,Mota J. (2010). Compliance with physical activity guidelines in preschool children. Journal of Sports Sciences, 28(6), 603–608.
  • Vives-Rodriguez ME. (2005). Preschool physical education: a case study of the factors that influence movement instructions to preschool children. Doctor of Philosophy. The Florida State University. College of Education..
  • Weir LA, Etelson D, Brand DA. (2006). Parents’ perceptions of neighborhood safety and children’s physical activity. Preventive Medicine. 43, 212–217.
  • World Health Organization (2004). Global strategy on diet, physical activity and health. Geneva: WHO.
  • Zülkadiroğlu Z. (1995). 5-6 Yaş Grubu Kız ve Erkek Çocuklarda 12 Haftalık Cimnastik ve Yüzme Çalışmalarının Esneklik ve Kondisyonel Özellikleri Üzerine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi.Çukurova Üniversitesi. Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma İlker Kerkez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2012
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kerkez, F. İ. (2012). SAĞLIKLI BÜYÜME İÇİN OKULÖNCESİ DÖNEMDEKİ ÇOCUKLARDA HAREKET VE FİZİKSEL AKTİVİTE. Spor Bilimleri Dergisi, 23(1), 34-42.

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi