Bu çalışmanın amacı, üniversite takımlarında sporcu olan öğrencilerle spor yapmayan öğrencilerin skills levels between the students being athlete at iletişim becerisi düzeylerinin karşılaştırılmasıdır. university teams and students not doing sport. In the Araştırmada sporcu öğrencilerin yaptıkları study, communication skills levels have been compared spor türüne ve sporcu olan ve spor yapmayan according to certain features, such as : sport category öğrencilerin cinsiyet, ekonomik durum, sınıf düzeyi değişkenlerine göre iletişim becerisi düzeyleri level of the athletes and students not doing sport. In karşılaştırılmıştır. Ege bölgesindeki 4 üniversitenin the Aegean Region, 329 students being athletes at 4 takımlarında sporcu olan 329 ve spor yapmayan 329 toplamda 658 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışmada veri toplama araçları study, “Communication Skill Evaluation Scale”(CSES) olarak Korkut (1996) tarafından geliştirilen “İletişim developed by Korkut (1996) and 2 numbers “Personal Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” (İBDÖ) ve Information Form” practised separately for the students araştırmacılar tarafından geliştirilen üniversite being athlete at university teams and not doing sport, takımlarında sporcu olan ve spor yapmayan developed by the investigators, have been used as the öğrenciler için ayrı ayrı uygulanan 2 adet “Kişisel data collect means. “Mann-Whithney U” and “KruskalBilgi Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde “MannWithney U” ve “Kruskal-Wallis H” istatistiksel test teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sporcu olan ve spor yapmayan üniversite öğrencilerinin iletişim becerisi düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu bulunmuştur (U=41519.5, that there were significant differences at communication p.05) ve ekonomik duruma (F2sporcu=0.469, sd=2, p>0.05; F2spor yapmayan= 3.387, sd=2, p>0.05) göre üniversite takımlarında sporcu olan ve spor yapmayan öğrencilerin iletişim becerisi düzeylerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark yoktur. Araştırma sonuçlarına göre üniversite takımlarında sporcu olan öğrencilerin iletişim becerisi düzeyleri spor yapmayanlara göre; sporcu olan ve spor yapmayan her iki öğrenci grubunda kız öğrencilerin iletişim becerisi düzeyleri erkek öğrencilere göre daha yüksektir
İletişim becerileri Sporcu ve spor yapmayan üniversite öğrencisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2011 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 22 Sayı: 2 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |