Dünya çapında, beden eğitimi programlarının yeniden değerlendirilmesi gerekir. Değişen bir dünyada yaşadığımızdan, yeni pedagoji formlarının incelenmesi, teknoloji kullanımı ve beden eğitimi öğretmenlerini hazırlamak için yeni yöntemlerin incelenmesi gerekir. Beden Eğitimi Pedagojisi 2010 Küresel Toplantısı (GoFPEP 2010), davet esasına göre, 30 ülkeden 64 üniversite, enstitü ve okulu temsil eden 70’den fazla ünlü eğitimciyi, profesyonelleri, yöneticileri, iş adamlarını ve politikacıları bir araya getirdi. GoFPEP 2010’un birincil amacı 21. yy da Sağlık ve Beden Eğitimi Pedagojisi başlıklı küresel bir uzlaşma beyanına işçilik etmekti. Asıl tavsiyeler, sağlıklı bir yaşam tarzına odaklanmayı, öğrenci merkezli öğrenmeye teşvik etmeyi, bilgiyi ilerletmeyi, 21. yy beden okuryazarlığı ile öğrenenler tarafından gerek duyulan yetenekleri ve eğilimleri, sosyal adalet gibi programların teşvik edilmesini; teknoloji kullanarak değerlendirme stratejilerinin yeniden kavramsallaştırılmasını ve paydaşların çeşitliliğini birbirine bağlamayı içeriyordu. Görüş birliği raporu, sağlık ve beden eğitiminin entegrasyonuna, en iyi uygulamaların teşvik edilmesine, ortaklıkların kurulmasına, farklı şartlara duyarlılık geliştirmeye, güvenirliliği teşvik etmek için kazanma stratejilerine ve pratik ile teoriği birbirine bağlamaya çağrıda bulunuyor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 21 Sayı: 3 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |