Bu çalışmada beden eğitimi öğretmenleri ve spor bilimleri alanında görev yapan akademisyenlerin, Olimpiyat Oyunları hakkındaki görüşlerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Çalışmaya 109 beden eğitimi öğretmeni ve 47 akademisyen katılımcı iştirak etmiştir. Katılımcıların % 89.7’lik kısmı olimpiyat halkalarının ne anlama geldiğini rahatlıkla açıklayabileceklerini ifade etmişlerdir. 2012 olimpiyatlarının hangi şehirde yapılacağını bilen katılımcı oranı % 74.4’tür. İstanbul’un Olimpiyat Oyunlarına ev sahipliği yapamamasının sebeplerinden birinin medeniyetler çatışması olduğunu düşünen katılımcı oranı %33.3’tür. Katılımcıların % 70.5’i olimpiyat hakkındaki bilgi birikimlerinin öğrencilerine ve çevresine katkı sağlayabilecek seviyede olduğunu düşünmektedir. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesinin (TMOK) faaliyetlerini takip eden katımcı oranı % 23.1 iken, modern olimpiyatlarının kurucusunun kim olduğunu bildiklerini ifade eden katılımcı oranı % 65.4’tür. İstanbul’un Olimpiyat oyunlarına kabul edilmemesinin en büyük nedeninin toplumdaki bireylerin spor kültüründen uzak olmaları olduğunu düşünen katılımcıların oranı % 65.1’dir. TMOK’nın tüm zorluklara rağmen verimli şekilde çalıştığını düşünen katılımcıların oranı % 6.8 iken, Olimpiyat Oyunları için federasyonların gerekli alt yapı çalışmalarını gerçekleştirdiğini düşünen katılımcıların oranı % 9.0’dır. Katılımcılardan % 79.5’lik kısmı futbol ve spor medyasının toplumu diğer spor faaliyetlerinden uzaklaştırmakta olduğunu düşünmektedir. İstanbul’un Olimpiyat oyunlarına kabul edilmesinin sadece bir hayal olarak kalacağını düşünen beden eğitimi öğretmeni ve akademisyenlerin oranı % 39.7’dir. Olimpiyat Oyunları çalışmalarından daha önce, ilköğretim beden eğitimi ders saatlerinin ve müfredatın tümüyle yenilenmesi gerektiğini düşünen katılımcıların oranı % 91.0’dır. Çalışma bulgularına göre beden eğitimi öğretmenlerinin ve akademisyenlerin Olimpiyat Oyunları hakkındaki görüşlerinin genel anlamda yapıcı olduğu söylenebilir. Ancak katılımcıların TMOK’nın faaliyetlerine ilgisiz olması, federasyonların Olimpiyat oyunları için gerekli alt yapı çalışmalarını gerçekleştirmediğini ve İstanbul’un Olimpiyat Oyunlarına kabul edilmesinin sadece bir hayal olarak kalacağını düşünen katılımcı oranının yüksek olması değerlendirilmesi gereken önemli bulguların başında gelmektedir. Beden eğitimi öğretmeni yetiştiren kurumların Olimpiyat ve Olimpizm konularını yüksek lisans programlarında uyguladıkları gibi lisans programlarında da etkin şekilde uygulamaları, beden eğitimi öğretmenlerinin bu konudaki bilgi eksikliklerini ve bazı kaygılarını gidereceği düşünülebilir. Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgular Olimpiyat Oyunlarının ülkemizde gerçekleşmesinde beden eğitimi ve akademisyenlerin olası katkıları boyutunda tartışılmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2009 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 20 Sayı: 2 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |