Öz
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin, beden eğitimi ders programı ve ders
uygulamalarına ilişkin görüşlerini saptamak ve bu görüşler arasında cinsiyete, hizmet
yılına ve mezun oldukları bölüme göre anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmektir.
Çalışmaya Denizli ili merkez ilçedeki ilköğretim okullarında görev yapan 425 sınıf
öğretmeni katılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak, çalışma öncesi Türkçe’ye uyarlanan
“Okul Sağlık İndeksi-Beden Eğitimi Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır.
Yapılan güvenirlik çalışmasında, ölçeğe ilişkin Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı 0.82
olarak bulunmuştur. Veriler tanımlayıcı istatistik (frekans- yüzde), T-testi, Tek Yönlü Varyans
Analizi ve Tukey testi kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen ölçek puanlarından
hareketle, kadın ( X = 20.6 ±4.9) ve erkek ( X = 20.0 ±5.0) sınıf öğretmenlerinin, beden
eğitimi ders programına yönelik uygulamalarına ilişkin görüşlerinin olumsuz olduğu
söylenebilir. Ölçek puanlarında, hizmet yılına göre anlamlı farklar tespit edilmiştir (p
< 0.05). Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayanarak, ilköğretim birinci kademe beden
eğitimi derslerinin uygulama açısından, istenilen niteliklerden uzak olduğu yorumu
yapılabilir