Temel hareketlerin okul öncesi dönemden başlayarak beden eğitimi derslerinde işlenmesi çocukların temel becerilerinin basamaklı olarak geliştirilmesine izin verecektir. Bu çalışmanın amacı, işitme engeli olan okul öncesi çocuklarda, Hareket Eğitim Modelinin 8 haftalık yer değiştirme hareketleri üzerine etkisini incelemektir. Çalışmaya, işitme engelliler okulu ana sınıfı 5 yaş grubundan toplam 9 öğrenci (4 kız, 5 erkek) katılmıştır. Çocukların işitme kayıpları (90 dB -110 dB) arasındadır. Çocukların yer değiştirme hareketlerindeki (yürüme, koşma, adım al sek, sekme, yatay sıçrama, dikey sıçrama, gallop, kayma adımı) nitel performanslarını ölçmek için her bir hareketin beceri analizini çıkaran bir kontrol listesi hazırlanmış ve uygulanmıştır. Çocukların uygulama öncesi ve sonrası yer değiştirme hareketleri tek tek videoya kaydedilmiş ve kontrol listelerindeki her bir madde ile karşılaştırılmıştır. Hakemler içi (test-tekrar test) R =.720–.970 ve hakemler arası (varyans analizi) R =.750–.960 hesaplanmıştır. Verilerin analizinde “Wilcoxon Eşleştirilmiş İki Örnek Testi” uygulanmıştır. Bulgular, okul öncesi için tasarlanan 8 haftalık programın, okul öncesi işitme engeli olan çocukların yer değiştirme hareketlerini geliştirebileceğini göstermiştir
Okul öncesi çocuklar İşitme engelli Yer değiştirme becerileri Hareket eğitim modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2008 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 19 Sayı: 2 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |