Bu araştırmada, Türkiye’deki spor medyasında çalışan kadınların sektör içindeki konumları sorgulanmış ve çalışma koşulları irdelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma tekniklerine göre hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak beş kadın spor gazetecisi ile görüşmeler yapılmıştır. Görüşmelerden elde edilen verilere göre kadın spor gazetecilerinin mesleğe başladıkları dönemdeki ortamlarıyla günümüz arasında olumlu bir fark olduğu saptanmıştır. Spor medyasında kadın sayısının artmasının meslektaşları ve okuyucu gözünde ilk başta yadırgandığı ancak daha sonraki dönemde bir kabullenme sürecinin başladığı kaydedilmiştir. Kadın spor gazetecileri, ilk dönemlerde spor servisi yöneticilerinin kendilerinden spor olaylarını kadın gözüyle yansıtmalarını beklediğini, ancak daha sonra bilginin ve yorum gücünün cinsiyetin önüne geçtiğini vurgulamıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2008 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 19 Sayı: 4 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |