Bu çalışmada, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları 'ndaki okul kültürünün hangi düzeyde olduğunun ve buna yönelik önem derecesinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya, 21 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu ile 2 Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu'nda yer alan Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümleri'nin 4. sınıf öğrencileri (n=870) ile bu okullarda görev yapan öğretim elemanları (n=330) gönüllü olarak katılmıştır. Araştırma tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın amacı doğrultusunda öğretim elemanları ve öğrencilere yönelik kalite ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçekte kendi görüşlerine dayalı olarak öğretim elemanları ve öğrencilerden, okul kültürü içerisinde yer alan faktörlere karşı mevcut durumu ortaya koyması ve buna yönelik önem derecesini belirtmesi istenmiştir. Öğretim elemanları ve öğrencilerin algıları arasındaki fark olup olmadığını belirlemek için bağımsız gruplarda t testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretim elemanları ve öğrenciler, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokul/arı' ndaki okul kültürünün mevcut durumunu “orta" düzeyde algılamış/ar ve ölçekteki ifadelerde belirtilen durumları ise “önemli” olarak görmüşlerdir. Ancak, öğretim elemanları ve öğrenciler arasında; mevcut durumda (p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2006 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 17 Sayı: 3 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |