Bu araştırma, beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminin öğretmen davranışı boyutuna ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, Adana, Ankara, Diyarbakır, Gaziantep, İstanbul, İzmir ve Trabzon illerinde görev yapan toplam 500 beden eğitimi öğretmeni katılmıştır. Veriler, çoktan seçmeli anket yolu ile toplanmış, çözümlenmesinde yüzde ve frekanslar ile Ki-Kare testinden yarar/anılmıştır. Anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin, anketlere verdikleri yanıtların bazıları incelendiğinde, en yüksek oranlarda; ders ortamında demokratik yaşam kültürünü benimsetmeye çalıştıklarını (%66), uygulama bölümünde, öğrenci merkezli öğretim yöntemlerini tercih ettiklerini (%59, 2), istenmeyen davranışla karşılaştıklarında, yumuşak bir ses tonu ile uyararak kuralları hatırlattıklarını (%52) ve ders içerisinde öğrencileri değerlendirirken gözlem yolunu tercih ettiklerini (%57,8) belirttikleri anlaşılmaktadır. Ayrıca, araştırmaya katılan tüm öğretmenler öğrencilere bireysel dönütler verdiklerini belirtirken, erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlerden farklı olarak dönüt vermemeyi de tercih ettikleri görülmüştür. Meslekteki hizmet yıllarına göre genç öğretmenlerin öğretmen merkezli öğretim yöntemlerini deneyimli öğretmenlere göre daha fazla tercih ettikleri, ayrıca ilköğretim ikinci kademe ve Iise beden eğitimi öğretmenlerinin dönüt verme ve pekiştirme yapma şekillerinde de anlamlı farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır (p < 0,05). Sonuç olarak, beden eğitimi öğretmenlerinin sınıf yönetiminin öğretmen davranışı boyutuna ilişkin görüşleri öğrenci merkezli yönetim anlayışını benimsemiş öğretmen davranışları ile benzerlik göstermektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2006 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 17 Sayı: 4 |
SPOR BİLİMLERİ DERGİSİYayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi |