Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜR, EĞİTİM, FELSEFE VE SPOR EĞİTİMİ İLİŞKİSİ.

Yıl 2003, Cilt: 14 Sayı: 2, 92 - 103, 01.04.2003

Öz

KÜLTÜR, EĞİTİM, FELSEFE VE SPOR EĞİTİMİ İLİŞKİSİ

Yıl 2003, Cilt: 14 Sayı: 2, 92 - 103, 01.04.2003

Öz

Varoluşundan bu yana varlığmı sürdürme çabası içinde olan insan, sağladığı kültür birikimi ile gelecek kuşaklara eğitim olanaklan sunmuştur. Bu süreçte, insanlık, kendine özgü spor
kültürü de yaratarak bireyin bütünsel eğitimine katkı sağlamıştIT. Bu katkı, geçmişte konuyu
ve öğretmeni merkeze alarak geleneğin sürdürülmesi ilkelerine dayanırken, günümüzde daha çok sorgulama, yaratıcılık ve toplumsal kalkmma çabası üzerine şekillenmektedir. Diğer
yandan, bazılan bireyi öne çıkanrken, bazllan toplumsalllğı yüceltmektedir. Yani, kültür birikiminin yolgöstericiliğiyle genel eğitim ve spor eğitimi etkinliklerini planlayan örgütlü topluluklar birbirlerinden farklı düşünmektedirier. Bu durum doğaidIT; çünkü dünyaya bakışlan farklıdIT ve farklı felsefeleri vardIT. Bilim, sanat, eğitim, spor gibi her değer, birikim ve hareketin de
bir felsefeye dayandığı çağımız gerçeklerindendir. Bu bağlamda, insanlığı etkileyen başlıca
felsefi akımlar; idealizm, realizm, pragmatizm, natüralizm, varoluşçuluk ve diyalektik materyalizmdir. Sporun eğitiminin temel işlevini idealistler idea/ler çevresinde, zihinsel gelişim ve
duygusal dengeyi sağlamak; realist/er daha çok üretkenlik sağlayarak bireyi toplumsa/laştırmak; pragmatist/er bireye, yaşamda karşılaşacağı sorunlan çözebilme becerileri kazandITmak; natüralist/er bireyin doğaya uyumunu sağlamak, varoluşçular insanm kendi kendini yaratmasını (gerekli özellikleri geliştirme anlammda) ve özgür eylemde bulunmasını sağlamak,
diyalektik materyalistler ise bireylere beden kültürü kazandırmak ve toplumsal kaynaşmayı
sağlamak şeklinde açıklamaktadıriar.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gıyasettin Demirhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2003
Gönderilme Tarihi 31 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 14 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demirhan, G. (2003). KÜLTÜR, EĞİTİM, FELSEFE VE SPOR EĞİTİMİ İLİŞKİSİ. Spor Bilimleri Dergisi, 14(2), 92-103.

9551


SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ


Yayın hakkı © Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi