BibTex RIS Kaynak Göster

MODERN İLETİŞİMİN ARAYÜZÜ: SANAL İLETİŞİM SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİNİN TOPLUMSAL İLİŞKİ KURMA BİÇİMLERİNE ETKİSİ (FACEBOOK ÖRNEĞİ)

Yıl 2015, Sayı: 21, 213 - 246, 01.06.2015

Öz

İnsanoğlu, teknolojinin gelişmesiyle birlikte, iletişim açısından tarih içinde gelinebilmiş en geniş imkânların içinde yaşamaktadır. Günümüzde internetteki teknik gelişmeler sayesinde kurulan Sosyal Paylaşım Siteleri, özellikle gençler arasında oldukça popüler bir iletişim aracı olarak kullanılmaktadır. Bu çalışmada, Sosyal Paylaşım Siteleri ve dünyada en popüler Sosyal Paylaşım Sitesi olan Facebook kullanıcılarının sanal ortamda oluşturdukları ilişkiler analiz edilmiştir. Çalışmanın teorik kısmında ilgili konu, detaylı bir şekilde ele alınmıştır. Uygulama kısmında ise, S.D.Ü. öğrencileri üzerinde nicel araştırma tekniği kullanılarak ve buna ek olarak nitel araştırma tekniklerinden yararlanılarak ilişkiler analiz edilmiştir

Kaynakça

  • AKSOY, A. (1996). “İnternet ve Demokrasi”, Diyalog, S.1, 159-170’den alıntılayan SUBAŞI, N. (2001). “Sanal Cemaat Örüntüleri”, http://www.medyakronik.net/akademi/makaleler/makaleler30.htm, 25.04.2011.
  • ALEXA (2012). Top Sites in Turkey, http://www.alexa.com/topsites/countries/TR, 27.06.2012
  • ASLAN, C. (2011). “Türkiye’de Özel Alanın İfşası Ve Mağduriyet Halleri: “Deniz Baykal” Örneği”, (Ed.) KÖSE, H., Medya Mahrem, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • BAHAR, H. İ. (2008). Sosyoloji, USAK Yayınları, Ankara. BATUŞ, G. (2005). “Neil Postman İnsan Aklının Kendi Yarattığı Teknolojiyle Dostluk Arayışı”, (Ed.) RIGEL, N., Kadife Karanlık, Su Yayınevi, İstanbul.
  • BECK, L. S. (2004). “Internet Ethnography: Online and Offline”, International Journal of Qualitative Methods, 3(2).
  • BİNARK, M. (2007). “Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorunlar ve Yöntem Sorunu”, (Der.) BİNARK, M., Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, Ankara.
  • BOYD, D. M. ve ELLISON, N. B. (2007). “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship” Journal of ComputerMediatedm Communication, V.13, 210-230.
  • BRIGGS, A. ve BURKE, P. (2004). Medyanın Toplumsal Tarihi, (Çev.) ŞENER, İ., İzdüşüm Yayınları, İstanbul.
  • BURSON-MARSTELLER (2011). “Global Social Media Check-up 2011”, http://www.slideshare.net/BMGlobalNews/bursonmarsteller-2011- global-social-media-checkup, 25.6.2012.
  • CASSIDY, J. (2006). “Me Media: How Hanging Out On The Internet Became Big Business”, The New Yorker, 82(13),15, May, http://www.newyorker.com/archive/2006/05/15/060515fa_fact_cassi dy, 15.07.2012.
  • CASTELLS, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • CHOU, H. G. ve EDGE, N. (2012). “They Are Happier and Having Better Lives than I Am”: The Impact of Using Facebook on Perceptions of Others' Lives, Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, February, 15(2):117-121; alıntılayan, FLACY, M. (2012). “Why Facebook Is Making People Sad?”, http://www.digitaltrends.com/social-media/study-why-facebook-ismaking-people-sad/, 20.07.2012.
  • CRUNCH BASE- Facebook, (2012). http://www.crunchbase.com/ company/facebook, 15.07.2012.
  • DURMUŞ B. vd. (2010). Facebook’tayız Sosyal Paylaşım Ağlarının Bireylere ve İşletmelere Yönelik İncelenmesi: Facebook Üzerine Bir Araştırma, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • ELLISON, N. B., STEINFIELD, C. ve LAMPE, C. (2007). “The Benefits of Facebook “Friends”: Social Capital College Student’s Use of Online Social Network Sites”, Journal of Computer-Mediated Communication, 12 (4), article1, http://jcmc.indiana.edu/vol12/issue4/ellison.html, 20.07.2012.
  • ERGENÇ, A. (2011). “Web 2.0 ve Sanal Sosyalleşme: Facebook Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitisü, İstanbul.
  • FACEBOOK SAYFA KOŞULLARI, https://www.facebook.com/page_ guidelines.php, 17.07.2012.
  • FACEBOOK TIMELINE: The Social Network's Life Story, http://www.bbc.com/news/technology-16832799, 20.07.2012.
  • FACEBOOK.COM, http://newsroom.fb.com/content/default.aspx? NewsAreaId=22, 08.07.2012.
  • GIDDENS, A. (2000). Sosyoloji, Ayraç Yayınevi, Ankara.
  • GILL, N., 10 Most Popular Facebook Games in 2012. – Popular Apps! http://www.socialdon.com/blog/popular-facebook-games-2012/, 09.07.2012.
  • GOOGLE+, https://www.google.com/intl/tr/+/learnmore/index.html, 28.07.2012.
  • GÖKER, G., DEMİR, M. ve DOĞAN, A. (2010). “Ağ Toplumunda Sosyalleşme ve Paylaşım: Facebook Üzerine Ampirik Bir Araştırma”, E-Journal of New World Sciences Academy, 5(2):188- 189.
  • HAYTHORNTHWAITE, C. (2005). “Social Networks and Internet Connectivity Effects”, Information, Communication, & Society, 8(2):125-147.
  • HAYTHORNTHWAITE, C. ve WELLMAN, B. (1998). “Work, Friendship and Media Use for Information Exchange in a Networked Organization”, Journal of the American Society for Information Science, 49(12):1101-1114.
  • IŞIK, M. (2002). Dünya ve Türkiye Bağlamında Kitle İletişim Sistemleri, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • KAHN, R. ve KELLER, D. (2004). “New Media and Internet Activism: From the ‘Battle of Seattle’ to Blogging”, New Media and Society, Sage Puplications, London, 6(1):87-95.
  • KAYA, A. R. (1985). Kitle İletişim Sistemleri, Teori Yayınları, Ankara. KELLECİ, M. (2008). “İnternet, Cep Telefonu, Bilgisayar Oyunlarının Çocuk Ve Gençlerin Ruh Sağlığına Etkileri”, TAF Prev Med Bull, 7(3):253-256.
  • KENNEDY, A. (2010). “Is Facebook a Global Player?”, http://www.beyondink.com/Whitepaper-The-Global-FacebookPhenomenon-by-Anne-Kennedy.pdf, 03.06.2012.
  • KESİM GÜVEN, S. (2011). “Gözetimin Toplumsal Meşruiyeti”, (Ed.) KÖSE, H., Medya Mahrem, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • KULLANMAK YA DA KULLANMAMAK, http://www.vsdergi.com/200908/ 04/01.asp, 02.05.2011.
  • Kurtkan Bİlgİseven, A. (1995). Genel Sosyoloji, Filiz Kitabevi, İstanbul. LIEBERT, E. (2011). Facebook Masalları, (Çev.) GÜLER, N., Derin Kitap, İstanbul.
  • MAHAJAN, P. (2009). “Use of Social Networking in a Linguistically and Culturally Rich India”, The International Information & Library Review, 41:129-136.
  • MAIGRET, E. (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi, (Çev.) YÜCEL, H., İletişim Yayıncılık, İstanbul.
  • MAUSS, M. (2005). Sosyoloji ve Antropoloji, (Çev.) DOĞAN, Ö., Doğu Batı Yayınları, Ankara.
  • MCQUAIL, D. (1994). Kitle İletişim Kuramı, (Çev.) YÜKSEL, A. H., Anadolu Üniversitesi, Kibele Sanat Merkezi Yayını, Eskişehir,’den alıntılayan IŞIK, M. (2002). Dünya ve Türkiye Bağlamında Kitle İletişim Sistemleri, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • METSCH, S. A., (2012). “From Start to Finish: Playing the Social Game”, The Computer & Internet Lawyer, 29(5):2-3.
  • MURRAY, C. (2008). “Schools and Social Networking: Fear or Education?”, Synergy Perspectives, 6,1:8-12.
  • NIEDZVIECKI, H. (2010). Dikizleme Günlüğü, (Çev.) GÜNDÜÇ, G., Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • ÖZKUL, M. (2002). Çalışma Sosyolojisi Çalışma İlişkileri ve İşgücünün Sosyolojisi (Isparta Uygulaması), Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, İstanbul.
  • PAPACHARISSI, Z. (2009). “The Virtual Geographies of Social Networks: a Comparative Analysis of Facebook, LinkedIn and ASmallWorld”, New Media & Society, 11:199-220.
  • PELZER, C. J. (2012). “Social Networking Sites and the Consequences of Multiple Identities among Members of Virtual Communities”, http://www.public.iastate.edu/~cjpelzer/Resarch%20Paper%20Final %20Draft.pdf, 20.07.2012.
  • PHILLIPS, D. ve YOUNG, P. (2009). “Online Public Relations: A Practical Guide to Developing an Online Strategy in the World of Social Media”, CIPR, London, http://books.google.co.uk/books?id=M0mE7Z6rbU8C&pg=PA10&h l=tr&source=gbs_toc_r&cad=4#v=onepage&q&f=false, 14.07.2012.
  • POGUE, D. (2009). “Pogue’s Posts, ‘Twittering Tips for Beginners’”, http://pogue.blogs.nytimes.com/2009/01/15/twittering-tips-forbeginners/, 15.07.2012.
  • ROBINS, K. (1999). İmaj Görünmenin Kültür ve Politikası, (Çev.) TÜRKOĞLU, N., Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • RUSLI, E. M. (2012). “Facebook Files for an I.P.O.”, http://dealbook.nytimes.com/2012/02/01/facebook-files-for-an-i-po/, 21.07.2012.
  • SAHLINS, M. (1985). Islands of History, Chicago,’den alıntılayan WULF, C. (2009). Tarihsel Kültürel Antropoloji, (Çev.) SARISOY, Ö. D., Dipnot Yayınları, Ankara.
  • SAKALLIOĞLU, E., “2015’in Güncel Sosyal Medya ve İnternet İstatistikleri”, www.teleperformance.com.tr/2015-guncel-sosyalmedya-istatistikleri-Blog-72, 21.052015.
  • SENCAN, S. (2012). Toplum Türleri- İlkel Toplumlar, http://www.msxlabs.org/forum/sosyoloji/152252-toplum-turleriilkeltoplumlar.html, 05.03.2012.
  • SHIRKY, C. (2010). Herkes Örgüt, (Çev.) ŞİRAZ, P., Optimist Yayınları, İstanbul
  • SMITH, M. (2014), “10 Years of Social Media's Biggest Players and Payouts by the Numbers”, http://www.engadget.com/2014/03/19/10-years-of-socialmedia-by-the-numbers/#comments.
  • SOCIAL NETWORKING A QUANTITATIVE AND QUALITATIVE RESEARCH REPORT INTO ATTITUDES, BEHAVIOURS AND USE (2008). Research Document, http://news.bbc.co.uk/2/shared/ bsp/hi/pdfs/02_04_08_ofcom.pdf, 15.07.2012.
  • SULER, J. (2004). “Computer and Cyberspace “Addiction””, International Journal of Applied Psychoanalytic Studies, 1(4):359-362.
  • ŞENER, G. (2009). “Türkiye’de Facebook Kullanımı Araştırması”, inettr’09-XIV. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, Bilgi Üniversitesi, İstanbul.
  • ŞENER, G. (2010), “Sosyal Ağlarda Kimlik ve Cemaat”, Mostar Aylık Kültür ve Aktüalite Dergisi, S.62, http: //www.mostar.com.tr/Detay.aspx?YaziID=492, 01.05.2012. TIMELINE: FACEBOOK, (2012). The New York Times, http://www.nytimes.com/interactive/technology/facebooktimeline.ht ml#/#time11_231, 08.07.2012.
  • TİMİSİ, N. (2004). “Sanallığın Gerçekliği: İnternetin Kimlik ve Topluluk Alanlarına Girişi”, (Der.) BİNARK, M.-KILIÇBAY, B., İnternet Toplum Kültür, Epos Yayınları, Ankara, alıntılayan ÇETIN, E. (2009). “Sosyal İletişim Ağları ve Gençlik: Facebook Örneği”, Uluslararası Davraz Kongresi, Küresel Diyalog, 24-27 Eylül Isparta.
  • TÖRENLİ, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Bilim ve Sanat Yay., Ankara.
  • TULUM, İ. (2006). “Bilişim Suçları İle Mücadele”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • TURKLE, S. (1995). Life On The Screen: Identity In The Age Of The Internet, Simon & Schuster Paperbacks, New York.
  • TWENGE, J. M. ve CAMPBELL, W. K. (2010). Asrın Vebası: Narsizim İlleti, (Çev.) KORKMAZ, Ö., Kaknüs Yayınları, İstanbul.
  • UĞUR, A. ve BİLİCİ, M. (1998). “Bilgi Toplumu, İnternet ve Demokrasi, Dijital Âlemin Genleşen Kamusal Alanı”, Yeni Türkiye, Yıl:4, S.19, C.1:448-496, http://www.medyakronik.net/akademi/makaleler/makaleler07.htm, 01.05.2011.
  • UĞURLU, Ö. (2011). “Postmodern Pazarlama Stratejisi Olarak Dönüşen Mahremiyet “Fulya’nın İntikamı” Viral Kampanyası Örneği”, (Ed.) KÖSE, H., Medya Mahrem, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • WELLMAN B. VD., (1996). “Computer Networks as Social Networks: Collaborative Work, Telework, and Virtual Community”, Annual Review of Sociology, V.22, http://www.jstor.org/stable/2083430?seq=2, 20.07.2012.
  • WELLMAN, B. (2001). “Computer Networks As Social Networks”, Computer And Science, 293:2031-2034.
  • WELLMAN, B., HAASE, A. Q., WITTE, J. ve HAMPTON, K. (2001). “Does The Internet Increase, Decrease, or Supplement Social Capital? Social Networks, Participation, and Community Commitment”, American Behavioral Scientist, November, 45(3):436-455.
  • YAŞAR, H. (2012). “Twitter Nedir?”, http://www.dogrutercih.com/yazi/ twitter-nedir-1352/, 22.07.2012.
  • YOON, S. ve KIM, J. (2001). “Is the Internet More Effective Than Traditional Media? Factors Affecting the Choice of Media”, Journal of Advertising Research, 41(6), alıntılayan Dahan, G. S. (2009). “Çizgi-Altı İletişim Faaliyetlerinin Niş Pazarlardaki Önemi ve Bir Alan Çalışması”, (Ed.) KALENDER, A., Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Ocak, 36-49.
  • YOUNG, K. S. (1998). “Internet Addiction: The Emergence of a New Clinical Disorder”, CyberPsychology & Behavior, 1(3):237-244.

AN INTERFACE OF THE MODERN COMMUNICATION: THE VIRTUAL COMMUNICATION IMPACT TO FORMS CREATING SOCIAL RELATIONSHIP OF SOCIAL NETWORK SITES (THE EXAMPLE OF FACEBOOK)

Yıl 2015, Sayı: 21, 213 - 246, 01.06.2015

Öz

Human beings are now living in a vast variety of opportunities with the development of technology in terms of communication in history. Today, social sharing sites which are established with the help of the technical developments in Internet are widely used as a means of communication tool by the youngs. In this study, the relationships established in virtual environment by g the users of the Social Sharing Sites and Facebook which is the most popular social sharing site are analyzed. In the theoretical part of the study, the issue is analyzed in detail. In the application part the relationships among the S.D.U students are analyzed by using the both qualitative and quantitative research methods

Kaynakça

  • AKSOY, A. (1996). “İnternet ve Demokrasi”, Diyalog, S.1, 159-170’den alıntılayan SUBAŞI, N. (2001). “Sanal Cemaat Örüntüleri”, http://www.medyakronik.net/akademi/makaleler/makaleler30.htm, 25.04.2011.
  • ALEXA (2012). Top Sites in Turkey, http://www.alexa.com/topsites/countries/TR, 27.06.2012
  • ASLAN, C. (2011). “Türkiye’de Özel Alanın İfşası Ve Mağduriyet Halleri: “Deniz Baykal” Örneği”, (Ed.) KÖSE, H., Medya Mahrem, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • BAHAR, H. İ. (2008). Sosyoloji, USAK Yayınları, Ankara. BATUŞ, G. (2005). “Neil Postman İnsan Aklının Kendi Yarattığı Teknolojiyle Dostluk Arayışı”, (Ed.) RIGEL, N., Kadife Karanlık, Su Yayınevi, İstanbul.
  • BECK, L. S. (2004). “Internet Ethnography: Online and Offline”, International Journal of Qualitative Methods, 3(2).
  • BİNARK, M. (2007). “Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorunlar ve Yöntem Sorunu”, (Der.) BİNARK, M., Yeni Medya Çalışmaları, Dipnot Yayınları, Ankara.
  • BOYD, D. M. ve ELLISON, N. B. (2007). “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship” Journal of ComputerMediatedm Communication, V.13, 210-230.
  • BRIGGS, A. ve BURKE, P. (2004). Medyanın Toplumsal Tarihi, (Çev.) ŞENER, İ., İzdüşüm Yayınları, İstanbul.
  • BURSON-MARSTELLER (2011). “Global Social Media Check-up 2011”, http://www.slideshare.net/BMGlobalNews/bursonmarsteller-2011- global-social-media-checkup, 25.6.2012.
  • CASSIDY, J. (2006). “Me Media: How Hanging Out On The Internet Became Big Business”, The New Yorker, 82(13),15, May, http://www.newyorker.com/archive/2006/05/15/060515fa_fact_cassi dy, 15.07.2012.
  • CASTELLS, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • CHOU, H. G. ve EDGE, N. (2012). “They Are Happier and Having Better Lives than I Am”: The Impact of Using Facebook on Perceptions of Others' Lives, Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, February, 15(2):117-121; alıntılayan, FLACY, M. (2012). “Why Facebook Is Making People Sad?”, http://www.digitaltrends.com/social-media/study-why-facebook-ismaking-people-sad/, 20.07.2012.
  • CRUNCH BASE- Facebook, (2012). http://www.crunchbase.com/ company/facebook, 15.07.2012.
  • DURMUŞ B. vd. (2010). Facebook’tayız Sosyal Paylaşım Ağlarının Bireylere ve İşletmelere Yönelik İncelenmesi: Facebook Üzerine Bir Araştırma, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • ELLISON, N. B., STEINFIELD, C. ve LAMPE, C. (2007). “The Benefits of Facebook “Friends”: Social Capital College Student’s Use of Online Social Network Sites”, Journal of Computer-Mediated Communication, 12 (4), article1, http://jcmc.indiana.edu/vol12/issue4/ellison.html, 20.07.2012.
  • ERGENÇ, A. (2011). “Web 2.0 ve Sanal Sosyalleşme: Facebook Örneği”, Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitisü, İstanbul.
  • FACEBOOK SAYFA KOŞULLARI, https://www.facebook.com/page_ guidelines.php, 17.07.2012.
  • FACEBOOK TIMELINE: The Social Network's Life Story, http://www.bbc.com/news/technology-16832799, 20.07.2012.
  • FACEBOOK.COM, http://newsroom.fb.com/content/default.aspx? NewsAreaId=22, 08.07.2012.
  • GIDDENS, A. (2000). Sosyoloji, Ayraç Yayınevi, Ankara.
  • GILL, N., 10 Most Popular Facebook Games in 2012. – Popular Apps! http://www.socialdon.com/blog/popular-facebook-games-2012/, 09.07.2012.
  • GOOGLE+, https://www.google.com/intl/tr/+/learnmore/index.html, 28.07.2012.
  • GÖKER, G., DEMİR, M. ve DOĞAN, A. (2010). “Ağ Toplumunda Sosyalleşme ve Paylaşım: Facebook Üzerine Ampirik Bir Araştırma”, E-Journal of New World Sciences Academy, 5(2):188- 189.
  • HAYTHORNTHWAITE, C. (2005). “Social Networks and Internet Connectivity Effects”, Information, Communication, & Society, 8(2):125-147.
  • HAYTHORNTHWAITE, C. ve WELLMAN, B. (1998). “Work, Friendship and Media Use for Information Exchange in a Networked Organization”, Journal of the American Society for Information Science, 49(12):1101-1114.
  • IŞIK, M. (2002). Dünya ve Türkiye Bağlamında Kitle İletişim Sistemleri, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • KAHN, R. ve KELLER, D. (2004). “New Media and Internet Activism: From the ‘Battle of Seattle’ to Blogging”, New Media and Society, Sage Puplications, London, 6(1):87-95.
  • KAYA, A. R. (1985). Kitle İletişim Sistemleri, Teori Yayınları, Ankara. KELLECİ, M. (2008). “İnternet, Cep Telefonu, Bilgisayar Oyunlarının Çocuk Ve Gençlerin Ruh Sağlığına Etkileri”, TAF Prev Med Bull, 7(3):253-256.
  • KENNEDY, A. (2010). “Is Facebook a Global Player?”, http://www.beyondink.com/Whitepaper-The-Global-FacebookPhenomenon-by-Anne-Kennedy.pdf, 03.06.2012.
  • KESİM GÜVEN, S. (2011). “Gözetimin Toplumsal Meşruiyeti”, (Ed.) KÖSE, H., Medya Mahrem, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • KULLANMAK YA DA KULLANMAMAK, http://www.vsdergi.com/200908/ 04/01.asp, 02.05.2011.
  • Kurtkan Bİlgİseven, A. (1995). Genel Sosyoloji, Filiz Kitabevi, İstanbul. LIEBERT, E. (2011). Facebook Masalları, (Çev.) GÜLER, N., Derin Kitap, İstanbul.
  • MAHAJAN, P. (2009). “Use of Social Networking in a Linguistically and Culturally Rich India”, The International Information & Library Review, 41:129-136.
  • MAIGRET, E. (2011). Medya ve İletişim Sosyolojisi, (Çev.) YÜCEL, H., İletişim Yayıncılık, İstanbul.
  • MAUSS, M. (2005). Sosyoloji ve Antropoloji, (Çev.) DOĞAN, Ö., Doğu Batı Yayınları, Ankara.
  • MCQUAIL, D. (1994). Kitle İletişim Kuramı, (Çev.) YÜKSEL, A. H., Anadolu Üniversitesi, Kibele Sanat Merkezi Yayını, Eskişehir,’den alıntılayan IŞIK, M. (2002). Dünya ve Türkiye Bağlamında Kitle İletişim Sistemleri, Eğitim Kitabevi, Konya.
  • METSCH, S. A., (2012). “From Start to Finish: Playing the Social Game”, The Computer & Internet Lawyer, 29(5):2-3.
  • MURRAY, C. (2008). “Schools and Social Networking: Fear or Education?”, Synergy Perspectives, 6,1:8-12.
  • NIEDZVIECKI, H. (2010). Dikizleme Günlüğü, (Çev.) GÜNDÜÇ, G., Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • ÖZKUL, M. (2002). Çalışma Sosyolojisi Çalışma İlişkileri ve İşgücünün Sosyolojisi (Isparta Uygulaması), Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, İstanbul.
  • PAPACHARISSI, Z. (2009). “The Virtual Geographies of Social Networks: a Comparative Analysis of Facebook, LinkedIn and ASmallWorld”, New Media & Society, 11:199-220.
  • PELZER, C. J. (2012). “Social Networking Sites and the Consequences of Multiple Identities among Members of Virtual Communities”, http://www.public.iastate.edu/~cjpelzer/Resarch%20Paper%20Final %20Draft.pdf, 20.07.2012.
  • PHILLIPS, D. ve YOUNG, P. (2009). “Online Public Relations: A Practical Guide to Developing an Online Strategy in the World of Social Media”, CIPR, London, http://books.google.co.uk/books?id=M0mE7Z6rbU8C&pg=PA10&h l=tr&source=gbs_toc_r&cad=4#v=onepage&q&f=false, 14.07.2012.
  • POGUE, D. (2009). “Pogue’s Posts, ‘Twittering Tips for Beginners’”, http://pogue.blogs.nytimes.com/2009/01/15/twittering-tips-forbeginners/, 15.07.2012.
  • ROBINS, K. (1999). İmaj Görünmenin Kültür ve Politikası, (Çev.) TÜRKOĞLU, N., Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • RUSLI, E. M. (2012). “Facebook Files for an I.P.O.”, http://dealbook.nytimes.com/2012/02/01/facebook-files-for-an-i-po/, 21.07.2012.
  • SAHLINS, M. (1985). Islands of History, Chicago,’den alıntılayan WULF, C. (2009). Tarihsel Kültürel Antropoloji, (Çev.) SARISOY, Ö. D., Dipnot Yayınları, Ankara.
  • SAKALLIOĞLU, E., “2015’in Güncel Sosyal Medya ve İnternet İstatistikleri”, www.teleperformance.com.tr/2015-guncel-sosyalmedya-istatistikleri-Blog-72, 21.052015.
  • SENCAN, S. (2012). Toplum Türleri- İlkel Toplumlar, http://www.msxlabs.org/forum/sosyoloji/152252-toplum-turleriilkeltoplumlar.html, 05.03.2012.
  • SHIRKY, C. (2010). Herkes Örgüt, (Çev.) ŞİRAZ, P., Optimist Yayınları, İstanbul
  • SMITH, M. (2014), “10 Years of Social Media's Biggest Players and Payouts by the Numbers”, http://www.engadget.com/2014/03/19/10-years-of-socialmedia-by-the-numbers/#comments.
  • SOCIAL NETWORKING A QUANTITATIVE AND QUALITATIVE RESEARCH REPORT INTO ATTITUDES, BEHAVIOURS AND USE (2008). Research Document, http://news.bbc.co.uk/2/shared/ bsp/hi/pdfs/02_04_08_ofcom.pdf, 15.07.2012.
  • SULER, J. (2004). “Computer and Cyberspace “Addiction””, International Journal of Applied Psychoanalytic Studies, 1(4):359-362.
  • ŞENER, G. (2009). “Türkiye’de Facebook Kullanımı Araştırması”, inettr’09-XIV. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, Bilgi Üniversitesi, İstanbul.
  • ŞENER, G. (2010), “Sosyal Ağlarda Kimlik ve Cemaat”, Mostar Aylık Kültür ve Aktüalite Dergisi, S.62, http: //www.mostar.com.tr/Detay.aspx?YaziID=492, 01.05.2012. TIMELINE: FACEBOOK, (2012). The New York Times, http://www.nytimes.com/interactive/technology/facebooktimeline.ht ml#/#time11_231, 08.07.2012.
  • TİMİSİ, N. (2004). “Sanallığın Gerçekliği: İnternetin Kimlik ve Topluluk Alanlarına Girişi”, (Der.) BİNARK, M.-KILIÇBAY, B., İnternet Toplum Kültür, Epos Yayınları, Ankara, alıntılayan ÇETIN, E. (2009). “Sosyal İletişim Ağları ve Gençlik: Facebook Örneği”, Uluslararası Davraz Kongresi, Küresel Diyalog, 24-27 Eylül Isparta.
  • TÖRENLİ, N. (2005). Yeni Medya, Yeni İletişim Ortamı, Bilim ve Sanat Yay., Ankara.
  • TULUM, İ. (2006). “Bilişim Suçları İle Mücadele”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Isparta.
  • TURKLE, S. (1995). Life On The Screen: Identity In The Age Of The Internet, Simon & Schuster Paperbacks, New York.
  • TWENGE, J. M. ve CAMPBELL, W. K. (2010). Asrın Vebası: Narsizim İlleti, (Çev.) KORKMAZ, Ö., Kaknüs Yayınları, İstanbul.
  • UĞUR, A. ve BİLİCİ, M. (1998). “Bilgi Toplumu, İnternet ve Demokrasi, Dijital Âlemin Genleşen Kamusal Alanı”, Yeni Türkiye, Yıl:4, S.19, C.1:448-496, http://www.medyakronik.net/akademi/makaleler/makaleler07.htm, 01.05.2011.
  • UĞURLU, Ö. (2011). “Postmodern Pazarlama Stratejisi Olarak Dönüşen Mahremiyet “Fulya’nın İntikamı” Viral Kampanyası Örneği”, (Ed.) KÖSE, H., Medya Mahrem, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • WELLMAN B. VD., (1996). “Computer Networks as Social Networks: Collaborative Work, Telework, and Virtual Community”, Annual Review of Sociology, V.22, http://www.jstor.org/stable/2083430?seq=2, 20.07.2012.
  • WELLMAN, B. (2001). “Computer Networks As Social Networks”, Computer And Science, 293:2031-2034.
  • WELLMAN, B., HAASE, A. Q., WITTE, J. ve HAMPTON, K. (2001). “Does The Internet Increase, Decrease, or Supplement Social Capital? Social Networks, Participation, and Community Commitment”, American Behavioral Scientist, November, 45(3):436-455.
  • YAŞAR, H. (2012). “Twitter Nedir?”, http://www.dogrutercih.com/yazi/ twitter-nedir-1352/, 22.07.2012.
  • YOON, S. ve KIM, J. (2001). “Is the Internet More Effective Than Traditional Media? Factors Affecting the Choice of Media”, Journal of Advertising Research, 41(6), alıntılayan Dahan, G. S. (2009). “Çizgi-Altı İletişim Faaliyetlerinin Niş Pazarlardaki Önemi ve Bir Alan Çalışması”, (Ed.) KALENDER, A., Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, Ocak, 36-49.
  • YOUNG, K. S. (1998). “Internet Addiction: The Emergence of a New Clinical Disorder”, CyberPsychology & Behavior, 1(3):237-244.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27NB43MT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Duran Okur

Metin Özkul Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Duran Okur, H., & Özkul, M. (2015). MODERN İLETİŞİMİN ARAYÜZÜ: SANAL İLETİŞİM SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİNİN TOPLUMSAL İLİŞKİ KURMA BİÇİMLERİNE ETKİSİ (FACEBOOK ÖRNEĞİ). Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(21), 213-246.

.