BibTex RIS Kaynak Göster

E-TİCARETTE GÜVEN UNSURUNUN MÜŞTERİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA OLAN ETKİSİ: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2015, Sayı: 21, 127 - 150, 01.06.2015

Öz

E-ticarette uzun süreli müşteri sadakati sağlamanın temel yolu güven inşa etmektir. Güven tutumları, müşterilerin gelecekteki davranışlarını ve bağlılıklarını büyük ölçüde etkileyecektir. Bu çalışmanın amacı; İnternet üzerinden alışveriş yapan ve yapmayan tüketicilerin güven çerçevesi içinde satın alma davranışı ile demografik değişkenler arasında bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmada, konuya ilişkin literatür araştırmasına dayanarak anket soru formu oluşturulmuştur. Öğrencilere anket uygulanmadan önce 10 öğrenci üzerinde pilot uygulama yapılarak anket formu yeniden düzenlenmiştir. 1170 öğrenci ile yüz yüze görüşülmek suretiyle anket yapılmıştır. Sonrasında anket verilerine farklı ölçütler kullanılarak güvenilirlik ve geçerlilik analizi yapılmıştır. Analiz sonuçlarının yeterli güvenilirlik düzeyini sağlamasıyla değişkenlere sırasıyla; Kruskal Wallis HTesti (Kruskal Wallis H-Test for İndepented Samples) ve Faktör analizi uygulanmıştır. Verilerin test edilmesinde Spss 20,0 programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda 4 (dört) faktörün satın alma karar aşamasında etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • AFRA S.TÜSİAD (2014), “Dijital Pazarın Odak Noktası E-ticaret: Dünya’da Türkiye’nin Yeri, Mevcut Durum ve Geleceğe Yönelik Adımlar”, Haziran.
  • AKSOY, R. (2006) “Bir Pazarlama Değeri Olarak Güven ve Tüketicilerin Elektronik Pazarlara Yönelik Güven Tutumları”, ZKU Sosyal Bilimler Dergisi. 2:4, 79-90.
  • ALGÜR S., CENGİZ F., (2011)“Türk tüketicilerine göre online(çevrimiçi) alışverişin riskleri ve yararları”, Journal of Yasar University 22(6) 3666-3680
  • ALTUNIŞIK R.,COŞKUN R., BAYRAKTAROĞLU S.,YILDIRIM E., (2012) “Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamaları” Sakarya kitabevi
  • ASO, Asomedya, Ağustos 1998
  • AYDEN, C. , DEMİR, Ö. (2011)“Elektronik ticaret; tüketici davranışı ve tercihleri üzerine bir çalışma”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2):149- 161
  • BAŞAR, M.Sinan ve LÜTFÜ, Öztürk (2004), “E-ticaretin Önündeki Engeller Güvenirlik”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Ş.(2014), “Veri analizi el kitabı”, 19.baskı, Pegem Yayınevi, Ankara
  • CANPOLAT Önder (2001), “E-Ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler”, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hukuk Müşavirliği, Ankara
  • COP R., OYAN D.(2010) “Küçük yerleşim yerlerindeki Tüketicilerin internetten ürün satın alma davranışları üzerine bir uygulama”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, s.98-115
  • COŞKUN, N. (2004), “Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2): 243-257.
  • ÇELİK H. (2009) “Bireysel müşterilerin sanal mağazaları kullanma eğilimi açıklarken çevrimiçi alışveriş yapma kaygısını daha ne kadar görmezlikten gelebiliriz?” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt XXVIII, Sayı 2,s. 93-118
  • DİKER, A. ve VAROL, A. (2013), “E-Ticaret ve Güvenlik”, 1st International Symposium on Digital Forensics and Security (ISDFS’13), 20-21 Mayıs 2013, Elazığ, 1: 29-33, Türkiye. Ekonomik Forum, Haziran 2000, S.51
  • ELİBOL H. ve B. Kesici (2004), “Çağdaş İşletmecilik Açısından Elektronik Ticaret” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:11, 303-331
  • EREN K.(2009) “İnternet tüketicisinin satın alma davranışlarının incelenmesi üzerine bir araştırma”, Çukurova üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü işletme anabilim dalı, yüksek lisans tezi,
  • GERLEVİK D.(2012) “İnternet üzerinden alışverişin tüketici davranışı üzerinde etkisi” Atılım üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü işletme anabilim dalı, yüksek lisans tezi
  • HASAN B.(2010), “Exploring gender differences in online shopping attitude”, Computers in Human Behavior, Vol.26: 597-601
  • JONES, K. ve LEONARD, L. N. K. (2008), “Trust in Consumer-toConsumer Electronic Commerce”, Information and Management, 45(2): 88-95.
  • İLERİ, Y. Y. ve İLERİ, H. (2011), “İnternet Bankacılığı ve E-Ticaretin Türkiye Ekonomisi Üzerine Etkileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1-2): 109-126.
  • İZCİ B., ŞAHİN İ.(2013) “Elektronik perakende sektörü ve internet alışverişi tüketici davranışı: Türkiye örneği”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi / Cilt:2 / Sayı:1 / Haziran 2013 Journal of Economics and Management Research / Vol:2 / No:1 / June 2013
  • KALAYCI Ş.(2006) “SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri”Asil Yayın
  • KESER, A. (2002).Uludağ Üniversitesi, and Çalışma Ekonomisi İİBF. "Rekabetin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret." Ders notu
  • KIM, D. J., Ferrin, D. L. ve Rao, H. R. (2008) “A Trust-Based Consumer Decision-Making Model in Electronic Commerce: The Role of Trust, Perceived Risk, and Their Antecedents”, Decision Support Systems, 44(2): 544-564.
  • KURT G, HACIOĞLU G.(2008)“Sanal perakendecilik etiğinin tüketici davranışlarına etkileri”, Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 25-29 Ekim 2008, Nevşehir, Türkiye
  • MCCOLE, P. (2002), “The Role of Electronic Commerce in Services”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 14(2): 81-87.
  • MÜRÜTSOY, M. (2013), “İnternet Tüketicisinin Satın Alma Davranışlarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde
  • REICHHELD, F. ve P. Schefter (2000), “E-loyalty: Your Secret Weapon on the Web”, Harvard Business Review, Vol.78, No. 4, s. 105-114
  • SAPRIKIS, V., CHOULIARA, A. and VLACHOPOULOU, M. (2010). “Perceptions Towards Online Shopping: Analyzing the Greek University Students Attitude”,2010. http://www.ibimapublishing.com/journals/CIBIMA/2010/854516/85 4516.pdf.
  • SCHULZE, Corinna i BAUMGARTNER, Jeffrey (2001), "Don't Panic, Do E.Commerce, A Beginner's Guide to European Law Affecting E- Commerce," European Commission's Electronic Commerce Team,2001
  • SUBAŞI, H. H. (2012), “Elektronik Ticaret ve Güven: Bir Araştırma”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • TSAI, H., H. Huang, Y. Jaw, W. Chen(2006), “Why On-line Customers Remain with a Particular E- retailer: An Integrative Model and Empirical Evidence”, Psychology & Marketing, Vol.23, No.5, s.447–464.
  • TURAN, A.H. (2008) “İnternet alışverişi tüketici davranışını belirleyen etmenler: geliştirilmiş teknoloji kabul modeli (E-TAM) ile bir model önerisi”, Akademik Bilişim Konferansı, (ss.723-731) Çanakkale
  • URAL T., KORKMAZ E.(2007) “İnternetle bankacılıkta tüketici güveninin kullanıma etkisi üzerine bir araştırma: Antakya örneği” Öneri.C.7.S.28. Haziran 2007.135-150.
  • USTA, R.(2006) “Tüketicilerin Demografik Özellikleri ve İnternetten satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma”, Kooperatifçilik. 41:3,1-13.
  • USTA R.(2005) “Tüketicilerin internet bankacılığını kullanmama nedenleri üzerine bir araştırma” , Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (2), 279-290
  • UYGUN M., ÖZÇİFÇİ M., DİVANOĞLU S.(2011) “Tüketicilerin online alışveriş davranışını etkileyen faktörler”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi Cilt 3, Sayı 2, ISSN: 1309 -8039
  • UZEL E., AYDOĞDU F,(2010) “Çalışanların Elektronik Alışverişe Bakış açıları hakkında kalitatif çalışma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 2, Sayı 1,
  • WOLFINBARGER, M. ve M. C. Gilly (2003), “eTailQ: Dimensionalizing, Measuring and Predicting Etail Quality”, Journal of Retailing,Vol. 79, No. 3, s. 183–198.
  • YALÇIN, F. ve BAŞ, M. (2012), “Elektronik Ticarette Müşteri Memnuniyeti: Fırsat Siteleri Üzerine Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3): 1-16.
  • YANG, Z. ve R. T. Peterson (2004), “Customer perceived value, satisfaction, and loyalty: The role of switching costs”, Psychology and Marketing, Vol. 21, No. 10, s. 799 – 822.
  • YAYAR R., SADAKLIOĞLU H.(2012) “Kamu Çalışanlarının İnternetten Ürün Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma” Business and Economics Research Journal Volume 3 Number 3 2012 pp. 145- 157 ISSN: 1309-2448
  • YENİÇERİ T, YARAŞ E., AKIN E.(2012) “Tüketicilerin riskten kaçınma düzeylerine göre sanal alışveriş risk algısı ve sanal plansız tüketim eğilimlerinin belirlenmesi”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Yıl:5 Sayı:9, Yaz 2012 ISSN 1307-9832
  • YILDIRIM, E. (2012), “İnternet Üzerinden Satın Alma Yapanların EPerakende Sitelerine Yönelik Güven Oluşturmalarında Kullanıcı Yorumlarının Etkisi: Tüketici Elektroniği Ürünlerinde Bir Uygulama”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • ZHOUL L.Dai, L., Zhang D.(2007), “Online shopping acceptance Model A-Critical survey of consumer factors in shopping, Journal of Electronic Commerce Research, Val.8:41-42
  • http://sosyalmedya.co/rehber/internetten-alisveris-guvenli-mi/, Erişim Tarihi:12.06.2014

EFFECT OF SECURITY SENSE ON CUSTOMERS PURCHASING BEHAVIOURS IN E-COMMERCE: A STUDY ON SULEYMAN DEMİREL UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2015, Sayı: 21, 127 - 150, 01.06.2015

Öz

Basic way to ensure long term customer loyalty is constructing assurance in e-commerce. Assurance attitudes affect customers’ future behaviours and adherences most probably. The aim of this study is to express if consumers’ purchasing behaviours depend on demographic variables whether they do shopping on internet or not. Questionnaire is formed according to theme’s literature survey. Before implementing the questionnaire, a pilot study has done on 10 students. The questionnaire is asked to 1170 students face to face. After that, reliability and validity tests were done. Analysis results satisfied both reliability and validity. So Kruskal Wallis H Test for Independent Samples and factor analysis were applied. SPSS 20.0 program is used. According to analysis results, both four factors affect decision making process of purchasing

Kaynakça

  • AFRA S.TÜSİAD (2014), “Dijital Pazarın Odak Noktası E-ticaret: Dünya’da Türkiye’nin Yeri, Mevcut Durum ve Geleceğe Yönelik Adımlar”, Haziran.
  • AKSOY, R. (2006) “Bir Pazarlama Değeri Olarak Güven ve Tüketicilerin Elektronik Pazarlara Yönelik Güven Tutumları”, ZKU Sosyal Bilimler Dergisi. 2:4, 79-90.
  • ALGÜR S., CENGİZ F., (2011)“Türk tüketicilerine göre online(çevrimiçi) alışverişin riskleri ve yararları”, Journal of Yasar University 22(6) 3666-3680
  • ALTUNIŞIK R.,COŞKUN R., BAYRAKTAROĞLU S.,YILDIRIM E., (2012) “Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamaları” Sakarya kitabevi
  • ASO, Asomedya, Ağustos 1998
  • AYDEN, C. , DEMİR, Ö. (2011)“Elektronik ticaret; tüketici davranışı ve tercihleri üzerine bir çalışma”, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2):149- 161
  • BAŞAR, M.Sinan ve LÜTFÜ, Öztürk (2004), “E-ticaretin Önündeki Engeller Güvenirlik”, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Ankara.
  • BÜYÜKÖZTÜRK Ş.(2014), “Veri analizi el kitabı”, 19.baskı, Pegem Yayınevi, Ankara
  • CANPOLAT Önder (2001), “E-Ticaret ve Türkiye’deki Gelişmeler”, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Hukuk Müşavirliği, Ankara
  • COP R., OYAN D.(2010) “Küçük yerleşim yerlerindeki Tüketicilerin internetten ürün satın alma davranışları üzerine bir uygulama”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt:3, Sayı:1, s.98-115
  • COŞKUN, N. (2004), “Elektronik Ticaretin Gelişiminde Temel Dinamikler ve Gelişimi Önündeki Engeller”, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2): 243-257.
  • ÇELİK H. (2009) “Bireysel müşterilerin sanal mağazaları kullanma eğilimi açıklarken çevrimiçi alışveriş yapma kaygısını daha ne kadar görmezlikten gelebiliriz?” Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Cilt XXVIII, Sayı 2,s. 93-118
  • DİKER, A. ve VAROL, A. (2013), “E-Ticaret ve Güvenlik”, 1st International Symposium on Digital Forensics and Security (ISDFS’13), 20-21 Mayıs 2013, Elazığ, 1: 29-33, Türkiye. Ekonomik Forum, Haziran 2000, S.51
  • ELİBOL H. ve B. Kesici (2004), “Çağdaş İşletmecilik Açısından Elektronik Ticaret” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı:11, 303-331
  • EREN K.(2009) “İnternet tüketicisinin satın alma davranışlarının incelenmesi üzerine bir araştırma”, Çukurova üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü işletme anabilim dalı, yüksek lisans tezi,
  • GERLEVİK D.(2012) “İnternet üzerinden alışverişin tüketici davranışı üzerinde etkisi” Atılım üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü işletme anabilim dalı, yüksek lisans tezi
  • HASAN B.(2010), “Exploring gender differences in online shopping attitude”, Computers in Human Behavior, Vol.26: 597-601
  • JONES, K. ve LEONARD, L. N. K. (2008), “Trust in Consumer-toConsumer Electronic Commerce”, Information and Management, 45(2): 88-95.
  • İLERİ, Y. Y. ve İLERİ, H. (2011), “İnternet Bankacılığı ve E-Ticaretin Türkiye Ekonomisi Üzerine Etkileri”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 14(1-2): 109-126.
  • İZCİ B., ŞAHİN İ.(2013) “Elektronik perakende sektörü ve internet alışverişi tüketici davranışı: Türkiye örneği”, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi / Cilt:2 / Sayı:1 / Haziran 2013 Journal of Economics and Management Research / Vol:2 / No:1 / June 2013
  • KALAYCI Ş.(2006) “SPSS Uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri”Asil Yayın
  • KESER, A. (2002).Uludağ Üniversitesi, and Çalışma Ekonomisi İİBF. "Rekabetin Değişen Yüzü: Elektronik Ticaret." Ders notu
  • KIM, D. J., Ferrin, D. L. ve Rao, H. R. (2008) “A Trust-Based Consumer Decision-Making Model in Electronic Commerce: The Role of Trust, Perceived Risk, and Their Antecedents”, Decision Support Systems, 44(2): 544-564.
  • KURT G, HACIOĞLU G.(2008)“Sanal perakendecilik etiğinin tüketici davranışlarına etkileri”, Nevşehir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 13. Ulusal Pazarlama Kongresi, 25-29 Ekim 2008, Nevşehir, Türkiye
  • MCCOLE, P. (2002), “The Role of Electronic Commerce in Services”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 14(2): 81-87.
  • MÜRÜTSOY, M. (2013), “İnternet Tüketicisinin Satın Alma Davranışlarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde
  • REICHHELD, F. ve P. Schefter (2000), “E-loyalty: Your Secret Weapon on the Web”, Harvard Business Review, Vol.78, No. 4, s. 105-114
  • SAPRIKIS, V., CHOULIARA, A. and VLACHOPOULOU, M. (2010). “Perceptions Towards Online Shopping: Analyzing the Greek University Students Attitude”,2010. http://www.ibimapublishing.com/journals/CIBIMA/2010/854516/85 4516.pdf.
  • SCHULZE, Corinna i BAUMGARTNER, Jeffrey (2001), "Don't Panic, Do E.Commerce, A Beginner's Guide to European Law Affecting E- Commerce," European Commission's Electronic Commerce Team,2001
  • SUBAŞI, H. H. (2012), “Elektronik Ticaret ve Güven: Bir Araştırma”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • TSAI, H., H. Huang, Y. Jaw, W. Chen(2006), “Why On-line Customers Remain with a Particular E- retailer: An Integrative Model and Empirical Evidence”, Psychology & Marketing, Vol.23, No.5, s.447–464.
  • TURAN, A.H. (2008) “İnternet alışverişi tüketici davranışını belirleyen etmenler: geliştirilmiş teknoloji kabul modeli (E-TAM) ile bir model önerisi”, Akademik Bilişim Konferansı, (ss.723-731) Çanakkale
  • URAL T., KORKMAZ E.(2007) “İnternetle bankacılıkta tüketici güveninin kullanıma etkisi üzerine bir araştırma: Antakya örneği” Öneri.C.7.S.28. Haziran 2007.135-150.
  • USTA, R.(2006) “Tüketicilerin Demografik Özellikleri ve İnternetten satın Alma Davranışı Üzerine Bir Araştırma”, Kooperatifçilik. 41:3,1-13.
  • USTA R.(2005) “Tüketicilerin internet bankacılığını kullanmama nedenleri üzerine bir araştırma” , Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6 (2), 279-290
  • UYGUN M., ÖZÇİFÇİ M., DİVANOĞLU S.(2011) “Tüketicilerin online alışveriş davranışını etkileyen faktörler”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi Cilt 3, Sayı 2, ISSN: 1309 -8039
  • UZEL E., AYDOĞDU F,(2010) “Çalışanların Elektronik Alışverişe Bakış açıları hakkında kalitatif çalışma”, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt 2, Sayı 1,
  • WOLFINBARGER, M. ve M. C. Gilly (2003), “eTailQ: Dimensionalizing, Measuring and Predicting Etail Quality”, Journal of Retailing,Vol. 79, No. 3, s. 183–198.
  • YALÇIN, F. ve BAŞ, M. (2012), “Elektronik Ticarette Müşteri Memnuniyeti: Fırsat Siteleri Üzerine Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(3): 1-16.
  • YANG, Z. ve R. T. Peterson (2004), “Customer perceived value, satisfaction, and loyalty: The role of switching costs”, Psychology and Marketing, Vol. 21, No. 10, s. 799 – 822.
  • YAYAR R., SADAKLIOĞLU H.(2012) “Kamu Çalışanlarının İnternetten Ürün Satın Alma Davranışları Üzerine Bir Araştırma” Business and Economics Research Journal Volume 3 Number 3 2012 pp. 145- 157 ISSN: 1309-2448
  • YENİÇERİ T, YARAŞ E., AKIN E.(2012) “Tüketicilerin riskten kaçınma düzeylerine göre sanal alışveriş risk algısı ve sanal plansız tüketim eğilimlerinin belirlenmesi”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, Yıl:5 Sayı:9, Yaz 2012 ISSN 1307-9832
  • YILDIRIM, E. (2012), “İnternet Üzerinden Satın Alma Yapanların EPerakende Sitelerine Yönelik Güven Oluşturmalarında Kullanıcı Yorumlarının Etkisi: Tüketici Elektroniği Ürünlerinde Bir Uygulama”, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • ZHOUL L.Dai, L., Zhang D.(2007), “Online shopping acceptance Model A-Critical survey of consumer factors in shopping, Journal of Electronic Commerce Research, Val.8:41-42
  • http://sosyalmedya.co/rehber/internetten-alisveris-guvenli-mi/, Erişim Tarihi:12.06.2014
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27MU27PG
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Aydın Bu kişi benim

Ezel Derer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Aydın, S., & Derer, E. (2015). E-TİCARETTE GÜVEN UNSURUNUN MÜŞTERİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA OLAN ETKİSİ: SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(21), 127-150.

.