The oldest form of judaism knows nothing of life after death or another world. So, weal and woe can come only in this world. If God desires to punish or to reward, He must do so during man’s life. The righteous therefore is prosperous here, and the wicked here suffer punishment. The eschatological doctrine of judaism asserted that only the righteous and the pious would rise up after death. But these beliefs were of foreign origin, coming probably by Persia. The great aim of this life is to obey God’s commandment Earthly happiness apart from God has no existence. Hence it is folly to seek to obtain earthly possessions for their own sake. But to obtain them in order to use them for divine ends, so that they become at one and the same time the outward symbols and guarantees of God’s pleasure, as signs of His blessing. Now earthly possessions in this view of them include a well appointed house material well being, in a word wealth
Museviliğin en eski biçiminde, öbür dünya ya da ölümden sonraki hayatla ilgili hiçbir şey yoktur. Bundan dolayı zevk ve mutluluk ile acı ve üzüntü yalnızca bu dünyada vardır. Eğer Tanrı, birisini cezalandırmak veya ödüllendirmek isterse; bunu mutlaka kişinin bu dünyadaki hayatı içinde yapardı. Bundan dolayı dürüstlüğün ödülü olan refah ve mutluluk bu dünyada gerçekleşmekte; günahkâr da cezasını bu dünyada çekmektedir. Museviliğin ölümden sonraki hayat öğretisi, yalnızca dürüst ve saf dindarların ölümden sonra diriltileceğini iddia etmektedir. Ancak, bu inançları dahi yabancı kökenlidir, muhtemelen İranlılardan uyarlanmıştır. Bu hayatın büyük hedefi, Tanrının emirlerine itaat etmektir. Dünyevi mutluluklar, Tanrıdan ayrı olarak asla gerçekleşemez. Bundan dolayı, kişinin kendisi için dünyevi mülkleri edinmek istemesi, çılgınlıktan başka bir şey değildir. Ancak dünyevi mülkleri Tanrısal maksatlar için edinmek isterse; bu servetler, Tanrı kutsamasının bir işareti olarak, Tanrı hoşnutluğunun biricik ve görünen sembolleri ve teminatları haline gelirler. Bu bakış açısında, artık dünyevi mülkler, maddi refah içindeki aile hayatını, tek kelimeyle serveti kapsamaktadır
Diğer ID | JA27PD86TF |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 19 |
.