BibTex RIS Kaynak Göster

TANZİMAT SONRASI FUHUŞ HADİSESİNE YAKLAŞIMDA YAŞANAN DEĞİŞİM

Yıl 2010, Sayı: 12, 39 - 51, 01.12.2010

Öz

Tanzimat sonrası dönem, Osmanlı toplumunda batı kültürünün veyaşam biçiminin yaygınlaştığı bir dönemdir. Batılı yaşam biçimi Osmanlıinsanını geleneksel değerlerden uzaklaştırmış, devlet ve toplum hayatındadaha seküler tavır ve tutum geliştirmelerine yol açmıştır. Bu gelişmelerintesiri ile özellikle 19. yüzyılın sonlarından itibaren devletin fuhuş meselesineyaklaşımı da köklü bir biçimde değişerek dini normlar bir tarafa bırakılmışve bu tür eylemlere belirli oranda müsamaha gösterilerek denetim altındatutulmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • Arşiv Belgeleri: Metin içinde belge numaraları verildiğinden burada ayrıca belirtilmemiştir.
  • AHMET EFLAKİ, 1995,Ariflerin Yazıcı),İstanbul. Menkıbeleri (Çev: Tahsin
  • ATTALİ, J.,1999, 1492, (Çev: M. A. Kılıçbay), İstanbul.
  • BARDAKÇI, M., 2005, Osmanlı’da Seks, İstanbul.
  • BOZKURT, G., 1996, Batı Hukukunun Türkiye’de Benimsenmesi, Ankara. BÜYÜK LAROUSSE
  • EKİNCİ, E. B., 2004, Osmanlı Mahkemeleri, İstanbul.
  • ERDEM, H., 2004, Osmanlı’da Köleliğin Sonu, İsyanbul.
  • FAROQHİ, S., 1997, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam, İstanbul.
  • KARAL, E. Z., 1988, III. SELİM’İN HATT-I HÜMAYUNLARI, Ankara.
  • NIKIFORUK, A., 2007, Mahşerin Dördüncü Atlısı Salgın Hastalıklar Tarihi (Çev: elahattin Erkanlı), İstanbul.
  • ORTAYLI, İ., 2000, Tanzimat Devrinde Osmanlı Mahalli İdareleri, Ankara.
  • ORTAYLI, İ., 2001, Osmanlı Toplumunda Aile, İstanbul.
  • TÜMER, G., “Fuhuş”, Diyanet İslam Ansiklopedisi.
Yıl 2010, Sayı: 12, 39 - 51, 01.12.2010

Öz

It seems clearly that after Tanzimat period western culture and wayof life grew up in the Ottoman Empire. Western way of life deported theOttoman people from traditional worths. More secular attitudes began todevelop within the Empire. In this context from the end of the nineteenthcentury on the viewpoint of the state to the prostitution matter was alsochanged. Religious norms were put aside and this kind of actions weretolerated in some respect. As a result the state aimed to control theprostitution

Kaynakça

  • Arşiv Belgeleri: Metin içinde belge numaraları verildiğinden burada ayrıca belirtilmemiştir.
  • AHMET EFLAKİ, 1995,Ariflerin Yazıcı),İstanbul. Menkıbeleri (Çev: Tahsin
  • ATTALİ, J.,1999, 1492, (Çev: M. A. Kılıçbay), İstanbul.
  • BARDAKÇI, M., 2005, Osmanlı’da Seks, İstanbul.
  • BOZKURT, G., 1996, Batı Hukukunun Türkiye’de Benimsenmesi, Ankara. BÜYÜK LAROUSSE
  • EKİNCİ, E. B., 2004, Osmanlı Mahkemeleri, İstanbul.
  • ERDEM, H., 2004, Osmanlı’da Köleliğin Sonu, İsyanbul.
  • FAROQHİ, S., 1997, Osmanlı Kültürü ve Gündelik Yaşam, İstanbul.
  • KARAL, E. Z., 1988, III. SELİM’İN HATT-I HÜMAYUNLARI, Ankara.
  • NIKIFORUK, A., 2007, Mahşerin Dördüncü Atlısı Salgın Hastalıklar Tarihi (Çev: elahattin Erkanlı), İstanbul.
  • ORTAYLI, İ., 2000, Tanzimat Devrinde Osmanlı Mahalli İdareleri, Ankara.
  • ORTAYLI, İ., 2001, Osmanlı Toplumunda Aile, İstanbul.
  • TÜMER, G., “Fuhuş”, Diyanet İslam Ansiklopedisi.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28CP86UU
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Engin Kırlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Kırlı, E. (2010). TANZİMAT SONRASI FUHUŞ HADİSESİNE YAKLAŞIMDA YAŞANAN DEĞİŞİM. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 39-51.

.