BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA SINIFTA ZAMAN KAYBETTİREN ETKİNLİKLER

Yıl 2010, Sayı: 12, 73 - 93, 01.12.2010

Öz

Çalışmanın amacı, alt orta ve üst sosyoekonomik düzeye sahipçevrelerde bulunan ilköğretim okullarında, öğretmenlere sınıfta zamankaybettiren etkinliklerin neler olduğu ve dersin hangi sürecindegerçekleştiğini belirlemektir.Araştırma sonucunda, genel olarak sınıfta zaman kaybettirenetkinliklerin; sınıf öğretmenlerinde dersin işlenişinde, branş öğretmenlerindedersin girişinde ve işlenişinde daha sıklıkla olduğu gözlenmiştir. Branşöğretmenlerinde, sınıf öğretmenlerine göre sınıfta zaman kaybettirenetkinliklerin daha sıklıkla meydana geldiği tespit edilmiştir. Sınıföğretmenlerinde sınıfta zaman kaybettiren etkinlikler konusunda cinsiyetegöre anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Alt sosyoekonomik çevreye sahipilköğretim okullarında sınıfta zaman kaybettiren etkinlikler, orta ve üstsosyoekonomik çevreye sahip okullara göre daha çok bulunmuştur

Kaynakça

  • Açıkalın, A., Toplumsal kurumsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği, Pegem yayıncılık, s.113 Ankara,1998.
  • Aksüt, M., Derslerle İlgili Süre Kullanımı. Sınıf Yönetimi (Editör:Zeki Kaya), Pegem A Yayıncılık, s.158, Ankara, 2003.
  • Babadoğan, C., Ev Ödevlerinin Eğitim Programı İçindeki Yeri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, (23) 2 , s.745-767. Ankara, 1990.
  • Balay, R., 2000li Yıllarda Sınıf Yönetimi. Sandal Yayınları, s.105, Ankara, 2003.
  • Başar, H., Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, s.70-82, Ankara, 2010.
  • Başaran, İ. E., Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks, s.105, Ankara, 2008,
  • Bursalıoğlu, Z., Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Pegem A. Yayıncılık, s.32-42, Ankara, 1997.
  • Celep, C., Sınıf Yönetimi ve Disiplin, Anı Yayıncılık, Ankara,2002.
  • Cruisbank,D., The Act of Teaching. McGraw-Hill İnc., s. 87, Newyork, 1995.
  • Çelik, V., Sınıf Yönetimi, Nobel Yayıncılık, s.100, Ankara, 2002.
  • Edwards, C., ClassroomDiscipline Managenment, (2end ed.) Prentice Hall Inc ,New Jersey, 1997.
  • Ekici, G., Sınıf Yönetimi: Öğretim yönetimi, (Editör. Emin Karip), Pegem A Yayıncılık, s.102-103, Ankara, 2007.
  • Ekici, G., Sınıf Yönetimi: Sınıfta Zaman yönetimi, (Editör. Şule Erçetin, M.Çağatay Özdemir), Asil Yayıncılık, s.163, Ankara, 2004.
  • Erden, M., Sınıf Yönetimi,Alkım Yayınevi, s.150, İstanbul, 2001.
  • Erken V., Sınıf Yönetimi: Öğretenin Kitabı, Berikan Basım Yayın, s.59, Ankara, 2002.
  • Erkılıç, T. A., Zaman Yönetimi. Etkili Sınıf Yönetimi (Editör:Hüseyin Kıran),Anı Yayıncılık, s.128-129, Ankara, 2006.
  • Evertson E. vd., Classroom Managenment for elemantary teachers, Allyn & Bacon, pp. 4, Boston. 1997.
  • Francis Smythe J. A. - T. Robertson Ivan, “On The Relationship Between Time Management and Time Estimation”, British Journal of Psychology, (90), pp.333, 1999.
  • Gümüşeli, A.İ., 2001 Yılında İlköğretim Okulu Müdürleri: Çalışma Ortam ve Koşulları, Sorunları, Bireysel ve Mesleki Özellikleri, Yıldız Teknik Üniversitesi Vakfı Yayınları, s.3, İstanbul, 2002.
  • Julian D., Planning for collaborative neighborhood problem-solving: a review of the literature, Journal of Planning Literature, pp.3-11, 1994.
  • Karasar, N., Bilimsel araştırma yöntemi. 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.Ltd, s.113, Ankara, 1995.
  • Karslı, M. D., Sınıfta Öğrenme Zamanının Yönetimi. (Editörler: Mehmet Şişman- Selahattin Turan).Sınıf Yönetimi, Öğreti Yayıncılık, s. 102, Ankara, 2006.
  • Livatyalı H., Zaman Yönetimi ve Okul. Sınıf Yönetimi, Eğitim Kitabevi Yayınları, s.306, Konya, 2004.
  • Parsh M. vd., Teaching As Decision Making.Succesful Practices fort he Elementary Teacher, Longman Publisher, USA, pp.300, 1995.
  • Sammons P. V. , Key characteristics of effective schools a review of school effectiveness research, A Report by the Institute of Education for the Office for Standards in Education. London, 1995.
  • Sarıce S., İlköğretim Okulu Müdürlerinin Okul Yönetiminde Karşılaştıkları Yönetimsel Sorunlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2006.
  • Shortt T. L. vd., Black Scheduling Can enhance schol climate. Educational Leadership. (56) 4, pp.76- 81, 1988.
  • Smith C.J. Laslet R., Effective Classroom Management:A Techer Guide.2nd Edition, Routledge, pp.29, New York, 1996.
  • Smith Jane, Daha İyi Nasıl Zaman Yönetimi. (Çev.A.Çimen.), Timaş Yayınları, İstanbul, 1998.
  • Southworth G., Looking into Primary Headship. Lewes, Falmer Press. 1995.
  • TDK, Türkçe Sözlük. Türk Tarih Kurumu Basımevi. S.29, Ankara, 1998.
  • Teyfur M. Çelikten M., Yapılandırıcı sınıf yönetim kuralları. Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi (Edt.Mustafa Çelikten), Anı Yayıncılık, s.193-194, Ankara, 2008.
  • Ünal S. - Ada S., Sınıf Yönetimi, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yayınları, s.80- 85, İstanbul, 2000.

TIME CONSUMING ACTIVITIES IN PRIMARY SCHOOLS

Yıl 2010, Sayı: 12, 73 - 93, 01.12.2010

Öz

The aim of this study is to define the time losing activities forteachers in the class in primary schools which have lower middle and uppersocio economic environment and in which period of the lesson theseactivities occur.It is seen that time losing activities in class teachers occur duringteaching, and time losing activities in subject teachers occur at the beginningof the lesson and during the lesson. Class teachers are compared with subjectteachers, and it is determined that in subject teachers, time losing activitiesoccur more often than class teachers. As for class teachers, no considerabledifference has been determined according to the gender of teachers abouttime consuming activities. In the comparison of schools, it is seen that thetime losing activities occur more often in primary schools that have lowersocio economic environment than the primary schools that have upper socioeconomic environment

Kaynakça

  • Açıkalın, A., Toplumsal kurumsal ve teknik yönleriyle okul yöneticiliği, Pegem yayıncılık, s.113 Ankara,1998.
  • Aksüt, M., Derslerle İlgili Süre Kullanımı. Sınıf Yönetimi (Editör:Zeki Kaya), Pegem A Yayıncılık, s.158, Ankara, 2003.
  • Babadoğan, C., Ev Ödevlerinin Eğitim Programı İçindeki Yeri, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, (23) 2 , s.745-767. Ankara, 1990.
  • Balay, R., 2000li Yıllarda Sınıf Yönetimi. Sandal Yayınları, s.105, Ankara, 2003.
  • Başar, H., Sınıf Yönetimi, Pegem A Yayıncılık, s.70-82, Ankara, 2010.
  • Başaran, İ. E., Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Ekinoks, s.105, Ankara, 2008,
  • Bursalıoğlu, Z., Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, Pegem A. Yayıncılık, s.32-42, Ankara, 1997.
  • Celep, C., Sınıf Yönetimi ve Disiplin, Anı Yayıncılık, Ankara,2002.
  • Cruisbank,D., The Act of Teaching. McGraw-Hill İnc., s. 87, Newyork, 1995.
  • Çelik, V., Sınıf Yönetimi, Nobel Yayıncılık, s.100, Ankara, 2002.
  • Edwards, C., ClassroomDiscipline Managenment, (2end ed.) Prentice Hall Inc ,New Jersey, 1997.
  • Ekici, G., Sınıf Yönetimi: Öğretim yönetimi, (Editör. Emin Karip), Pegem A Yayıncılık, s.102-103, Ankara, 2007.
  • Ekici, G., Sınıf Yönetimi: Sınıfta Zaman yönetimi, (Editör. Şule Erçetin, M.Çağatay Özdemir), Asil Yayıncılık, s.163, Ankara, 2004.
  • Erden, M., Sınıf Yönetimi,Alkım Yayınevi, s.150, İstanbul, 2001.
  • Erken V., Sınıf Yönetimi: Öğretenin Kitabı, Berikan Basım Yayın, s.59, Ankara, 2002.
  • Erkılıç, T. A., Zaman Yönetimi. Etkili Sınıf Yönetimi (Editör:Hüseyin Kıran),Anı Yayıncılık, s.128-129, Ankara, 2006.
  • Evertson E. vd., Classroom Managenment for elemantary teachers, Allyn & Bacon, pp. 4, Boston. 1997.
  • Francis Smythe J. A. - T. Robertson Ivan, “On The Relationship Between Time Management and Time Estimation”, British Journal of Psychology, (90), pp.333, 1999.
  • Gümüşeli, A.İ., 2001 Yılında İlköğretim Okulu Müdürleri: Çalışma Ortam ve Koşulları, Sorunları, Bireysel ve Mesleki Özellikleri, Yıldız Teknik Üniversitesi Vakfı Yayınları, s.3, İstanbul, 2002.
  • Julian D., Planning for collaborative neighborhood problem-solving: a review of the literature, Journal of Planning Literature, pp.3-11, 1994.
  • Karasar, N., Bilimsel araştırma yöntemi. 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık.Ltd, s.113, Ankara, 1995.
  • Karslı, M. D., Sınıfta Öğrenme Zamanının Yönetimi. (Editörler: Mehmet Şişman- Selahattin Turan).Sınıf Yönetimi, Öğreti Yayıncılık, s. 102, Ankara, 2006.
  • Livatyalı H., Zaman Yönetimi ve Okul. Sınıf Yönetimi, Eğitim Kitabevi Yayınları, s.306, Konya, 2004.
  • Parsh M. vd., Teaching As Decision Making.Succesful Practices fort he Elementary Teacher, Longman Publisher, USA, pp.300, 1995.
  • Sammons P. V. , Key characteristics of effective schools a review of school effectiveness research, A Report by the Institute of Education for the Office for Standards in Education. London, 1995.
  • Sarıce S., İlköğretim Okulu Müdürlerinin Okul Yönetiminde Karşılaştıkları Yönetimsel Sorunlar, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 2006.
  • Shortt T. L. vd., Black Scheduling Can enhance schol climate. Educational Leadership. (56) 4, pp.76- 81, 1988.
  • Smith C.J. Laslet R., Effective Classroom Management:A Techer Guide.2nd Edition, Routledge, pp.29, New York, 1996.
  • Smith Jane, Daha İyi Nasıl Zaman Yönetimi. (Çev.A.Çimen.), Timaş Yayınları, İstanbul, 1998.
  • Southworth G., Looking into Primary Headship. Lewes, Falmer Press. 1995.
  • TDK, Türkçe Sözlük. Türk Tarih Kurumu Basımevi. S.29, Ankara, 1998.
  • Teyfur M. Çelikten M., Yapılandırıcı sınıf yönetim kuralları. Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi (Edt.Mustafa Çelikten), Anı Yayıncılık, s.193-194, Ankara, 2008.
  • Ünal S. - Ada S., Sınıf Yönetimi, Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi Yayınları, s.80- 85, İstanbul, 2000.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28CT22BB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sait Taş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Taş, S. (2010). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA SINIFTA ZAMAN KAYBETTİREN ETKİNLİKLER. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 73-93.

.