BibTex RIS Kaynak Göster

SAĞLIK YÖNETİCİLERİNE AİT İLETİŞİM BECERİLERİNİN ÇALIŞAN PERFORMANSINA ETKİLERİ: KAMU HASTANESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2010, Sayı: 11, 101 - 122, 01.06.2010

Öz

Sağlık yöneticilerinin örgütsel iletişimi daha da geliştirmek veiyileştirmek, mevcut olan iletişim sorunlarını çözmek için, çalışanlarına karşıaçık ve net olmaları, güven vermeleri, dinleme yeteneklerini geliştirmelerigerekmektedir. Çünkü hastanelerin çeşitli düzeylerdeki sağlık yöneticilerininve çalışanlarının örgüt içi iletişim düzeyleri ile kurumsal performansdüzeyleri arasında olumlu ilişki olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma;İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan Haydarpaşa Numune Hastanesi’ndegörev yapan sağlık çalışanları üzerine gerçekleştirilmiştir. Çalışmada; sağlıkçalışanlarının, ilk yöneticilerinin iletişim yeterlilikleri, yöneticilerininkendileriyle kurdukları iletişimden duyulan memnuniyet düzeyleri,çalışanların kendilerini değerleme düzeyleri, çalışanların kendisi, çevresi veaynı zamanda yöneticisiyle olan ileti düzeyi ve algıları araştırılmıştır

Kaynakça

  • ADA, Nesrin. “Örgütsel İletişim Ve Yeni Bilgi Teknolojileri; Örgütsel İletişim Ağları”, Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review: 7(2), 543-551, 2007.
  • ADA, Nesrin, İpek ALVER ve Fatma ATLI. “Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi:Manisa Organize Sanayi Bölgesinde Yer Alan ve İmalat Sektörü Çalışanları Üzerinde Yapılan Bir Araştırma”. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review; 8 (2), 487- 518, 2008.
  • AKATAY, Ayten. “Örgütlerde Zaman Yönetimi”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 10, 283-301, 2003.
  • BAKER, Kathryn A., “Organizational Communication” (Chapter 13), Related chapters include: Change Management; Knowledge Management; Leadership; Organizational Culture; Innovation, <http://www.au.af.mil/au/awc/awcgate/doe/benchmark/ch13.pdf>, 06.08.02.
  • BALLI, Serkan, Aybars UĞUR ve Serdar KORUKOĞLU. “İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlendirme İçin Bir Bulanık Uzman Sistem Gerçekleştirimi”, Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review; 9 (2) 2009: 837-849, 2009.
  • BAYRAM, Levent. “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme”, Sayıştay Dergisi, Sayı : 62, Temmuz-Eylül 2006, 47-65, 2006.
  • BENLİGİRAY, Serap. “Performans Değerlendirme”, İnsan Kaynakları Yönetimi (Ed:Ramazan Geylan), Anadolu Üniv.yayınları, Yayın No:1747, Eskişehir.148-170, 2008.
  • BOOTH, Thomas A. “Organısatıonal Communıcatıon: A Case Study”, Business Intelligence Journal, July,2008,120-122, 2008.
  • CARR, Amelia S. ve Hale KAYNAK, “Communication methods, information sharing, supplier development and performance An empirical study of their relationships”, International Journal of Operations & Production Management;Vol. 27 No. 4, 2007,pp. 346- 370, 2007.
  • DEMİRTAŞ, Mine. “Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği”, Marmara Üniversitesi, İİBF Dergisi, C:XXVIII,S:I, 411-444, 2010. DURGUN, Serpil. “Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Aralık, 2006, C:III, S:II, 112- 132, 2006.
  • ERASLAN, Ergün ve Onur ALGÜN. “İdeal Performans Değerlendirme Formu Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı”, Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der. Cilt 20, No 1, 95-106, 2005. ERDOĞAN, İlhan. İşletmelerde Davranış, Düşünce Basın Yayın Hizmetleri, İstanbul, 1991.
  • EROĞLU, Erhan ve Bilge İSPİR, “Örgütsel İletişim Sürecinde Yönetimsel İkna ve Etkileme”, II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, <http://if.kocaeli.edu.tr/hitsempozyum2006/kitap/07- Erhan_Eroglu_y.pdf>, 27-28 Nisan 2006, 63-70.
  • EROĞLU Erhan ve Gürler SUNEL. “Yöneticilerin iletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Penguen Gıda İşletmesinde bir Uygulama”, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol.3/4, 178-203.
  • GÜMÜŞ, Murat ve Burcu Öksüz. “Çalışanların Kurumsal İtibar Sürecine Katılımlarında İçsel İletişimin Rolü”, Journal of Yasar University, 4(16), 2637-2660, 2009.
  • HALİS, Muhsin. “Örgütsel İletişim ve İletişim Tatminine İlişkin Bir Araştırma”, <http://edergi.atauni.edu.tr/index.php/IIBD/article/viewFile/3494/3323>, 217-230.
  • HELRIEGEL, D. ve J. SLOCOM. Organization Behavior, West Publishing Company, USA:Newyork, 1980.
  • İBİCİOĞLU, Hasan. İnsan Kaynakları Yönetimi, Genişletilmiş 2. Baskı, Alter Yayınları, Ankara, 2010. KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem. İnsan ve İnsanlar, 9. Basım, Evrim Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 1988.
  • KOCABAŞ, F. “Değişime Uyum Sürecinde İç ve Dış Örgütsel İletişim Çabalarının Entegrasyonu Gerekliliği”, Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, No:13, <http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd13/sbd-13- 22.pdf>, 247-252, 2005.
  • LARBİ-APAU, Josephine A. ve James. L. MOSELEY. “Communıcatıon In Performance-Based Traınıng And Instructıon: From Desıgn To Practıce”, Performance Improvement, vol. 48, no. 9, October 2009,7-16, 2009.
  • LE BON, Gustave. Kitleler Psikolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul, 1997. MILLER, Katherine, Organizational Communication Approaches and Processes, fifth edt., Nelson Education Ltd., USA, 2009.
  • NEWSTROM John. W. ve DAVİS, Kaith. A. Human Behavior at Work: Organizational Behavior. 11th ed., New York: McGraw-Hill, 2002. ONAL, Güngör. Halkla İlişkiler, Türkmen Kitapevi, Ozan Yayıncılık, Yayın No:79, İstanbul, 1997.
  • OSKAY, Ünsal. İletişimin ABC’si, Der Yayınları, İstanbul, 1997. ÖZER, M. Akif. “Performans Yönetimi Uygulamalarında Performansın Ölçümü Ve Değerlendirilmesi”, Sayıştay Dergisi, Sayı : 73 NisanHaziran 2009, 3-29. 2009.
  • SALANT, P. ve DILLMAN, D. A. How to conduct your own survey. New York: Wiley, 1994.
  • SCUDDER, Joseph N. ve Patricia J. GUİNAN. “Communication Competencies as Discriminators of Superiors Ratings of Employee Performance”, The Joumal of Business Communication: 26:3:Summer 1989,217-229, 1989.
  • SHONNER, Clavde ve Worren WEORNER. The Mathematical Theory of Communication, Univercity Ilinois Pres.,1949.
  • THEAKER, Alison. Public Relations Handbook. Florence, KY, USA: Routledge, 2001.
  • UĞURLU, Oya. “360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi”, Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), http://www.paradoks.org, ISSN 1305-7979 - Yıl:3 Sayı:1, 1-11.
  • UYSAL, Gürhan. “Rol Farklılaşmasının İletişime Etkisi ve Johari Modeli”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 1,137-148, 2003.

THE IMPACTS OF THE HEALTH MANAGERS’ COMMUNICATIONAL EFFICIENCY ON THE PERFORMANCE OF THE STAFF: A CASE OF STATE HOSPITAL

Yıl 2010, Sayı: 11, 101 - 122, 01.06.2010

Öz

It is necessary for health managers to improve organizationalcommunication more, to be clear to the staff, to gain the confidence of thethem and to improve their listening ability as well on account of the fact it isconsidered that there is a positive connection between the managers’ and thestaff of the hospitals on various communication levels and the institutional performance. This study was conducted on the staff of Haydarpaşa Numune Hospital in Istanbul. In this study, the communicational efficiency of the hospital managers’ of the healthcare staff, the level of the satisfaction of the communication established by the managers, the level of valuation of the staff, and the staff themselves, their environments and at the same time their level of communication and perception with their managers were also researched

Kaynakça

  • ADA, Nesrin. “Örgütsel İletişim Ve Yeni Bilgi Teknolojileri; Örgütsel İletişim Ağları”, Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review: 7(2), 543-551, 2007.
  • ADA, Nesrin, İpek ALVER ve Fatma ATLI. “Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi:Manisa Organize Sanayi Bölgesinde Yer Alan ve İmalat Sektörü Çalışanları Üzerinde Yapılan Bir Araştırma”. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review; 8 (2), 487- 518, 2008.
  • AKATAY, Ayten. “Örgütlerde Zaman Yönetimi”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 10, 283-301, 2003.
  • BAKER, Kathryn A., “Organizational Communication” (Chapter 13), Related chapters include: Change Management; Knowledge Management; Leadership; Organizational Culture; Innovation, <http://www.au.af.mil/au/awc/awcgate/doe/benchmark/ch13.pdf>, 06.08.02.
  • BALLI, Serkan, Aybars UĞUR ve Serdar KORUKOĞLU. “İnsan Kaynakları Yönetiminde Performans Değerlendirme İçin Bir Bulanık Uzman Sistem Gerçekleştirimi”, Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review; 9 (2) 2009: 837-849, 2009.
  • BAYRAM, Levent. “Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme”, Sayıştay Dergisi, Sayı : 62, Temmuz-Eylül 2006, 47-65, 2006.
  • BENLİGİRAY, Serap. “Performans Değerlendirme”, İnsan Kaynakları Yönetimi (Ed:Ramazan Geylan), Anadolu Üniv.yayınları, Yayın No:1747, Eskişehir.148-170, 2008.
  • BOOTH, Thomas A. “Organısatıonal Communıcatıon: A Case Study”, Business Intelligence Journal, July,2008,120-122, 2008.
  • CARR, Amelia S. ve Hale KAYNAK, “Communication methods, information sharing, supplier development and performance An empirical study of their relationships”, International Journal of Operations & Production Management;Vol. 27 No. 4, 2007,pp. 346- 370, 2007.
  • DEMİRTAŞ, Mine. “Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği”, Marmara Üniversitesi, İİBF Dergisi, C:XXVIII,S:I, 411-444, 2010. DURGUN, Serpil. “Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim”, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Aralık, 2006, C:III, S:II, 112- 132, 2006.
  • ERASLAN, Ergün ve Onur ALGÜN. “İdeal Performans Değerlendirme Formu Tasarımında Analitik Hiyerarşi Yöntemi Yaklaşımı”, Gazi Üniv. Müh. Mim. Fak. Der. Cilt 20, No 1, 95-106, 2005. ERDOĞAN, İlhan. İşletmelerde Davranış, Düşünce Basın Yayın Hizmetleri, İstanbul, 1991.
  • EROĞLU, Erhan ve Bilge İSPİR, “Örgütsel İletişim Sürecinde Yönetimsel İkna ve Etkileme”, II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu, <http://if.kocaeli.edu.tr/hitsempozyum2006/kitap/07- Erhan_Eroglu_y.pdf>, 27-28 Nisan 2006, 63-70.
  • EROĞLU Erhan ve Gürler SUNEL. “Yöneticilerin iletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi ve Penguen Gıda İşletmesinde bir Uygulama”, Review of Social, Economic & Business Studies, Vol.3/4, 178-203.
  • GÜMÜŞ, Murat ve Burcu Öksüz. “Çalışanların Kurumsal İtibar Sürecine Katılımlarında İçsel İletişimin Rolü”, Journal of Yasar University, 4(16), 2637-2660, 2009.
  • HALİS, Muhsin. “Örgütsel İletişim ve İletişim Tatminine İlişkin Bir Araştırma”, <http://edergi.atauni.edu.tr/index.php/IIBD/article/viewFile/3494/3323>, 217-230.
  • HELRIEGEL, D. ve J. SLOCOM. Organization Behavior, West Publishing Company, USA:Newyork, 1980.
  • İBİCİOĞLU, Hasan. İnsan Kaynakları Yönetimi, Genişletilmiş 2. Baskı, Alter Yayınları, Ankara, 2010. KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem. İnsan ve İnsanlar, 9. Basım, Evrim Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 1988.
  • KOCABAŞ, F. “Değişime Uyum Sürecinde İç ve Dış Örgütsel İletişim Çabalarının Entegrasyonu Gerekliliği”, Manas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi, No:13, <http://yordam.manas.kg/ekitap/pdf/Manasdergi/sbd/sbd13/sbd-13- 22.pdf>, 247-252, 2005.
  • LARBİ-APAU, Josephine A. ve James. L. MOSELEY. “Communıcatıon In Performance-Based Traınıng And Instructıon: From Desıgn To Practıce”, Performance Improvement, vol. 48, no. 9, October 2009,7-16, 2009.
  • LE BON, Gustave. Kitleler Psikolojisi, Timaş Yayınları, İstanbul, 1997. MILLER, Katherine, Organizational Communication Approaches and Processes, fifth edt., Nelson Education Ltd., USA, 2009.
  • NEWSTROM John. W. ve DAVİS, Kaith. A. Human Behavior at Work: Organizational Behavior. 11th ed., New York: McGraw-Hill, 2002. ONAL, Güngör. Halkla İlişkiler, Türkmen Kitapevi, Ozan Yayıncılık, Yayın No:79, İstanbul, 1997.
  • OSKAY, Ünsal. İletişimin ABC’si, Der Yayınları, İstanbul, 1997. ÖZER, M. Akif. “Performans Yönetimi Uygulamalarında Performansın Ölçümü Ve Değerlendirilmesi”, Sayıştay Dergisi, Sayı : 73 NisanHaziran 2009, 3-29. 2009.
  • SALANT, P. ve DILLMAN, D. A. How to conduct your own survey. New York: Wiley, 1994.
  • SCUDDER, Joseph N. ve Patricia J. GUİNAN. “Communication Competencies as Discriminators of Superiors Ratings of Employee Performance”, The Joumal of Business Communication: 26:3:Summer 1989,217-229, 1989.
  • SHONNER, Clavde ve Worren WEORNER. The Mathematical Theory of Communication, Univercity Ilinois Pres.,1949.
  • THEAKER, Alison. Public Relations Handbook. Florence, KY, USA: Routledge, 2001.
  • UĞURLU, Oya. “360 Derece Performans Değerlendirme Sistemi”, Paradoks, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), http://www.paradoks.org, ISSN 1305-7979 - Yıl:3 Sayı:1, 1-11.
  • UYSAL, Gürhan. “Rol Farklılaşmasının İletişime Etkisi ve Johari Modeli”, C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 4, Sayı 1,137-148, 2003.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28DR64BR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Haluk Tanrıverdi

Orhan Adıgüzel Bu kişi benim

Münire Çiftçi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Tanrıverdi, H., Adıgüzel, O., & Çiftçi, M. (2010). SAĞLIK YÖNETİCİLERİNE AİT İLETİŞİM BECERİLERİNİN ÇALIŞAN PERFORMANSINA ETKİLERİ: KAMU HASTANESİ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 101-122.

.