Bu çalışmada denge kavramı okul yönetimi açısından incelenmiştir.Denge, sistemin öğelerinin yapılandırılmış, uyumlu ilişkiler sürdürmelerininsağlanması süreci olarak tanımlanabilir. Araştırmanın Amacı; Dengekavramını yönetim açısından ele alarak okul müdürlerinin dengeye ilişkingörüşlerini almak, denge rollerini belirlemek, denge rolünü yerine getirirkenkullandıkları stratejileri ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yaklaşımıdoğrultusunda tasarlanan araştırmada içerik analizi yapılmış ve olgubilimdeseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2009-2010 öğretim yılındaTokat ilinde çalışan 21 okul müdürü oluşturmaktadır.denge rolünü oynarken 37 strateji kullandıkları görülmektedir. Okulyöneticilerine dengeye bağlı olarak sistem teorisi konusunda hizmet-içieğitim verilebilir
In this study, balance concept is analyzed from the viewpoint ofschool administration. Balance can be defined as the process of providingsustainment of structured, coherent relationships for the system’s elements.The purpose of the study is; to gather the views of principals regardingbalance considering the balance concept in terms of administration, todetermine balance roles, and to reveal the strategies used by the principalswhen performing their balance roles. In this research, which has beendesigned in light of qualitative research approach, a “content analysis” hasbeen made. “Work group” of the research consists of 21 school managersthat served in Tokat cities in 2009-2010 school year Phenomenologicalmethod pattern has been used in this study. It is observed that schooladministrators use 37 different strategies when performing the role ofbalance. It is concluded that the school administrators can be provided within-service training on the subject of balance based system theory
Diğer ID | JA28DN62BC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 11 |
.