Amaç: Bu araştırma intörn olmaya aday öğrencilerin zamanyönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemekamacıyla planlanmıştır.Yöntem: Tanımlayıcı olan bu çalışma, 1-31 Mayıs 2010 tarihleriarasında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, intörn olmaya aday 68hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarakAlay ve Koçak tarafından geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılan ZamanYönetimi Envanteri ve veri toplama formu ve kullanılmıştır. Veri analizleriiçin yüzdelik ölçüleri, t testi, Varyans analizi, Bonferroni ileri analizi,Spearman’s Korelasyon analizi kullanılmıştır.Bulgular ve Sonuçlar: Öğrencilerin zaman yönetimi envanterindenaldıkları toplam puan minimum 49 maximum 113 olup, ortalama ise 76.7±12.7’dir. Öğrencilerin akademik başarı ortalaması 2.71±0.45 dir. ZamanYönetimi Envanteri puanı ve alt ölçek puanı ile akademik başarı puanıarasında anlamlı ilişki bulunmamıştır. Yaş, babasının öğrenim durumu gibideğişkenler ile zaman yönetimi arasında ilişki bulunmuştur
zaman yönetimi zaman yönetimi envanteri akademik başarı öğrenci
Aim: This study has been conducted in order to analyze relationshipbetween the time management behavior and academic success of nursingstudents to be the candidate intern. The purpose of this research was todetermine time management skills and academic achievementsMethod: The descriptive study was carried out between the 1st May2010 and 31st May 2010. The research population of this study constitutednursing students to be the candidate intern. The sample was consisted of 68students. In order to collect data were used Time Management Inventory byAlay and Koçak whose reliability and validity studies, and data collectionform. Statistical analysis was made using percentage measurements, t test,One-way ANOVA, Bonferroni further analysis, Spearman's correlationanalysis.Results and Conclusions: Nursing student’s total time managementpoints were minimum 49 maximum 113 and median was 76.7 ± 12.7.Academic achievements average of students was 2.71 ± 0.45. TimeManagement Inventory score and subscale scores were not significantlycorrelated with academic achievement scores. There has been significantrelationship between time management with variables such as age, fathers’seducation level
time management time management inventory academic achievement student
Diğer ID | JA28DS66JV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 11 |
.