BibTex RIS Kaynak Göster

İNTÖRN OLMAYA ADAY HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ VE AKADEMİK BAŞARI İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2010, Sayı: 11, 123 - 137, 01.06.2010

Öz

Amaç: Bu araştırma intörn olmaya aday öğrencilerin zamanyönetimi becerileri ile akademik başarıları arasındaki ilişkiyi belirlemekamacıyla planlanmıştır.Yöntem: Tanımlayıcı olan bu çalışma, 1-31 Mayıs 2010 tarihleriarasında yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, intörn olmaya aday 68hemşirelik öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarakAlay ve Koçak tarafından geçerlik güvenirlik çalışmaları yapılan ZamanYönetimi Envanteri ve veri toplama formu ve kullanılmıştır. Veri analizleriiçin yüzdelik ölçüleri, t testi, Varyans analizi, Bonferroni ileri analizi,Spearman’s Korelasyon analizi kullanılmıştır.Bulgular ve Sonuçlar: Öğrencilerin zaman yönetimi envanterindenaldıkları toplam puan minimum 49 maximum 113 olup, ortalama ise 76.7±12.7’dir. Öğrencilerin akademik başarı ortalaması 2.71±0.45 dir. ZamanYönetimi Envanteri puanı ve alt ölçek puanı ile akademik başarı puanıarasında anlamlı ilişki bulunmamıştır. Yaş, babasının öğrenim durumu gibideğişkenler ile zaman yönetimi arasında ilişki bulunmuştur

Kaynakça

  • Alay S. Seçilmiş Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2000.
  • Alay, S. ve Koçak, S. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, sayı 35, 326–335, 2003.
  • Alay S, Koçak S. Validty and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22: 9-13, 2002.
  • Andıç H. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar, 2009.
  • Başak T, Uzun Ş ve Arslan F. Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri, TAF Preventive Medicine Bulletin, 7(5), 429-434, 2008.
  • Demirtaş H., Özer N. Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişkisi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, 2007.
  • Erdem R., Pirinçci E., Dikmetaş E. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Davranışları ve Bu Davranışların Akademik Başarıları İle İlişkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14:167-177, 2005.
  • Erdul G. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Üniversitesi, Bursa, 2005.
  • Eren E. Yönetim ve Organizasyon. Beta Basım Yayım A.Ş., İstanbul.,2000. Hyrum S. Hayatı ve Zamanı Yönetmenin 10 Doğal Yasası.; Üretkenliği ve İç Huzuru Arttırmak için Kanıtlanmış Stratejiler. I. Baskı, Çev: Adalet Çelbiş, Sistem yayıncılık, İstanbul., 2000.
  • Josephs R. Zaman Yönetimi. 2. Baskı. Çev. Özlem Koşar, Epsilon Yayınları, İstanbul., 1996.
  • Tosun N, Oflaz F, Akyüz A, Kaya T, Yava A, Yıldız D, Akbayrak N. Hemşirelik Yüksek Okulu
  • Öğrencilerinin İntörn Eğitim Programından Beklentileri İle Program Sonunda Kazanım ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. Gülhane Tıp Dergisi; 50: 164-171., 2008.
  • Stephen CR. Önemli İşlere Öncelik Verin. IV. Baskı, Çev: Osman Deniztekin, Varlık Yayınları, İstanbul., 2000.
  • Şimşek M.Ş., Çelik A., Soysal A. Zaman Yönetimi ve Yönetsel Zamanda Etkinlik. 2. Baskı, Gazi Kitapevi, Ankara.,2007.
  • Tektaş M., Tektaş N. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 221-229., 2010.
  • Tutar H. Zaman Yönetimi. II. Baskı, Seçkin yayıncılık San ve Tic. A.Ş., Sözkesen Matbaacılık, Ankara, 2007.
  • Yılmaz İ., Yoncalık O., Bektaş F. Zaman Yönetimi Davranışı ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki, E-Journal of New World Sciences Academy, 5,3, 187-194., 2010.

INVESTIGATION OF RELATIONSHIP BETWEEN TIME MANAGEMENT AND ACADEMIC ACHIEVEMENT IN NURSING STUDENTS TO BE THE CANDIDATE INTERN

Yıl 2010, Sayı: 11, 123 - 137, 01.06.2010

Öz

Aim: This study has been conducted in order to analyze relationshipbetween the time management behavior and academic success of nursingstudents to be the candidate intern. The purpose of this research was todetermine time management skills and academic achievementsMethod: The descriptive study was carried out between the 1st May2010 and 31st May 2010. The research population of this study constitutednursing students to be the candidate intern. The sample was consisted of 68students. In order to collect data were used Time Management Inventory byAlay and Koçak whose reliability and validity studies, and data collectionform. Statistical analysis was made using percentage measurements, t test,One-way ANOVA, Bonferroni further analysis, Spearman's correlationanalysis.Results and Conclusions: Nursing student’s total time managementpoints were minimum 49 maximum 113 and median was 76.7 ± 12.7.Academic achievements average of students was 2.71 ± 0.45. TimeManagement Inventory score and subscale scores were not significantlycorrelated with academic achievement scores. There has been significantrelationship between time management with variables such as age, fathers’seducation level

Kaynakça

  • Alay S. Seçilmiş Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2000.
  • Alay, S. ve Koçak, S. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, sayı 35, 326–335, 2003.
  • Alay S, Koçak S. Validty and Reliability of Time Management Questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22: 9-13, 2002.
  • Andıç H. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar, 2009.
  • Başak T, Uzun Ş ve Arslan F. Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri, TAF Preventive Medicine Bulletin, 7(5), 429-434, 2008.
  • Demirtaş H., Özer N. Öğretmen Adaylarının Zaman Yönetimi Becerileri İle Akademik Başarısı Arasındaki İlişkisi. Eğitimde Politika Analizleri ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, Cilt:2, Sayı:1, 2007.
  • Erdem R., Pirinçci E., Dikmetaş E. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Davranışları ve Bu Davranışların Akademik Başarıları İle İlişkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14:167-177, 2005.
  • Erdul G. Üniversite Öğrencilerinin Zaman Yönetimi Becerileri İle Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Üniversitesi, Bursa, 2005.
  • Eren E. Yönetim ve Organizasyon. Beta Basım Yayım A.Ş., İstanbul.,2000. Hyrum S. Hayatı ve Zamanı Yönetmenin 10 Doğal Yasası.; Üretkenliği ve İç Huzuru Arttırmak için Kanıtlanmış Stratejiler. I. Baskı, Çev: Adalet Çelbiş, Sistem yayıncılık, İstanbul., 2000.
  • Josephs R. Zaman Yönetimi. 2. Baskı. Çev. Özlem Koşar, Epsilon Yayınları, İstanbul., 1996.
  • Tosun N, Oflaz F, Akyüz A, Kaya T, Yava A, Yıldız D, Akbayrak N. Hemşirelik Yüksek Okulu
  • Öğrencilerinin İntörn Eğitim Programından Beklentileri İle Program Sonunda Kazanım ve Önerilerinin Değerlendirilmesi. Gülhane Tıp Dergisi; 50: 164-171., 2008.
  • Stephen CR. Önemli İşlere Öncelik Verin. IV. Baskı, Çev: Osman Deniztekin, Varlık Yayınları, İstanbul., 2000.
  • Şimşek M.Ş., Çelik A., Soysal A. Zaman Yönetimi ve Yönetsel Zamanda Etkinlik. 2. Baskı, Gazi Kitapevi, Ankara.,2007.
  • Tektaş M., Tektaş N. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Zaman Yönetimi ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 221-229., 2010.
  • Tutar H. Zaman Yönetimi. II. Baskı, Seçkin yayıncılık San ve Tic. A.Ş., Sözkesen Matbaacılık, Ankara, 2007.
  • Yılmaz İ., Yoncalık O., Bektaş F. Zaman Yönetimi Davranışı ile Akademik Başarı Arasındaki İlişki, E-Journal of New World Sciences Academy, 5,3, 187-194., 2010.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28DS66JV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatma Başalan İz Bu kişi benim

Tangül Aytur Özen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA İz, F. B., & Özen, T. A. (2010). İNTÖRN OLMAYA ADAY HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNDE ZAMAN YÖNETİMİ VE AKADEMİK BAŞARI İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(11), 123-137.

.