Çalışmanın amacı, alt orta ve üst sosyoekonomik düzeye sahipçevrelerde bulunan ilköğretim okullarında, öğretmenlere sınıfta zamankaybettiren etkinliklerin neler olduğu ve dersin hangi sürecindegerçekleştiğini belirlemektir.Araştırma sonucunda, genel olarak sınıfta zaman kaybettirenetkinliklerin; sınıf öğretmenlerinde dersin işlenişinde, branş öğretmenlerindedersin girişinde ve işlenişinde daha sıklıkla olduğu gözlenmiştir. Branşöğretmenlerinde, sınıf öğretmenlerine göre sınıfta zaman kaybettirenetkinliklerin daha sıklıkla meydana geldiği tespit edilmiştir. Sınıföğretmenlerinde sınıfta zaman kaybettiren etkinlikler konusunda cinsiyetegöre anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Alt sosyoekonomik çevreye sahipilköğretim okullarında sınıfta zaman kaybettiren etkinlikler, orta ve üstsosyoekonomik çevreye sahip okullara göre daha çok bulunmuştur
The aim of this study is to define the time losing activities forteachers in the class in primary schools which have lower middle and uppersocio economic environment and in which period of the lesson theseactivities occur.It is seen that time losing activities in class teachers occur duringteaching, and time losing activities in subject teachers occur at the beginningof the lesson and during the lesson. Class teachers are compared with subjectteachers, and it is determined that in subject teachers, time losing activitiesoccur more often than class teachers. As for class teachers, no considerabledifference has been determined according to the gender of teachers abouttime consuming activities. In the comparison of schools, it is seen that thetime losing activities occur more often in primary schools that have lowersocio economic environment than the primary schools that have upper socioeconomic environment
Classroom management Time management Timemanagement in class
Diğer ID | JA28FD32ZZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 9 |
.