BibTex RIS Kaynak Göster

REKABET SÜRECİNİN DİNAMİK BOYUTU, BİLEŞENLERİ ve DİNAMİZMİ SÜRDÜREBİLME YOLLARI

Yıl 2007, Sayı: 5, 15 - 29, 01.06.2007

Öz

Küresel rekabetin en belirgin özelliği zaman boyutunun daha önce hiç olmadığı kadar öne çıkmış olmasıdır. Söz konusu özellik, değişimin hızına koşut olarak düşünüldüğünde adeta her işletme tarafından içselleştirilmesi gerekli bir unsur haline gelmektedir. Bu yanıyla rekabet mekanizması durağan olmayıp dinamik bir süreç olarak değerlendirilmeye ihtiyaç duymaktadır.Söz konusu dinamizm, yerleşik tüm değerleri ve kazanımları kısa sürede önemsiz bir hale getirebilmektedir. Bu sakıncayı giderebilmek için öncelikle dinamik rekabet sürecinin bileşenleri doğrulukla tespit edilmelidir. Daha sonraki aşamada ise bu yapıya süreklilik kazandırma çabaları yer almalıdır

Kaynakça

  • BARUTÇUGİL İ., Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul, 2002.
  • CROSS R., PARKER A., Sosyal Şebekelerin Saklı Gücü, çev. Ahmet KARDAM, Türk Henkel Yayınları, İstanbul, 2004.
  • DRUCKER P. F., Sonuç için Yönetim, Çev. Bülent TOKSÖZ, İnkilap Yayınları, İstanbul, 1998.
  • DUBAFF R., SPAETH J., Geleceği Görmek, Çev. Haluk DEĞİRMENCİ MediaCat Yayınları, İstanbul, 1996.
  • EREN E., Stratejik Yönetim, Der. Necdet TİMUR, TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1491, Eskişehir, 2003.
  • FİOL C. M., LYLES M. A., “Organizational Learning” Academy of Management Review, Vol: 10, Sayı:4, 1985.
  • FREEMAN C., SOETE L., Yenilik İktisadı, Çev. Ergun TÜRKCAN, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 2003.
  • GOLDSMITH M., “İleri Bildirim” Çev. Günhan GÜNAY, Executive Excellence, Yıl: , Sayı: 83, Şubat 2004.
  • GUTTMAN H., “Çatışma Yönetimi”, Executive Excellence, D., çev. Günhan GÜNAY, Yıl: 9, Sayı: 97, Nisan 2005.
  • HAMEL G., Devrimin Başına Geçin, Çev. Nurettin ELHÜSEYNİ, Zülfü DİCLELİ, BZD Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • HAMEL G., PRAHALAD C. K., Competing For the Future, Harvard Business School Press, Boston, 1994.
  • HANAN M., Yarının Rekabeti, Çev. Ziya KÜTEVİN, Eskar KÜTEVİN, İnkılap Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1996. http://www.canaktan.org/yonetim/toplam_kalite/kaizen/kaizen-felsefe.htm.
  • JOHNSON M., Gelecek Bin Yılda Yönetim, 2. bs., Çev. Sinem GÜL, Sabah Kitapları, İstanbul, 1998.
  • KAVRAKOĞLU İ., ve diğerleri, Yeni Rekabet Stratejileri ve Türk Sanayisi, TÜSİAD Yayınları, No:2002-07/322, İstanbul.
  • KIM W. C., MAUBORGNE R., Mavi Okyanus Stratejisi, Çev. Şükrü ALPAGUT, CSA Global Publishing, İstanbul, 2005.
  • NEILSON R. E., Collaborative Technologies, and Organizational Learning, Idea Group Publishing, London, 1997.
  • NEVIS C., DIBELLA A. J. ve GOULD J.M., “Understanding Organizations as Learning Systems”, Sloan Management Review, Winter, 1995.
  • ŞİMŞEK Ş., AKGEMİCİ T. ve ÇELİK A., Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Yenilenmiş 3. bs., Adım Matbaacılık, Konya, 2003.
  • TAŞKIN E., Öğrenen Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul, 2003.
  • TEK Ö. B., “Değer Çağı ve Pazarlama”, Pazarlama Dünyası, Yıl:15, Sayı:2001-2.
  • TÜRKKAN E., Rekabet Teorisi ve Endüstri İktisadı, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara, 2001.
  • ÜLGEN H., MİRZE K. S., İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayınları, İstanbul, 2004, s. 391.
  • YAZICI S., Öğrenen Organizasyonlar. Alfa Yayınları, İstanbul, 2001.
Yıl 2007, Sayı: 5, 15 - 29, 01.06.2007

Öz

The most evident special feature of the global competition is time dimension which appears more than before. The speacial feature which is in question, every enterprise must make an interior necessary component as we think the alteration speed parallel. In this connection competition mechanism needs to appraise as a dynamic process not a stable. The dynamism which is in question, can make all resident values and earnings insignificant in a short time. First the components of the dynamic dimension of competition process must be determined correctly to remove that inconvenience. At the later stages efforts for keeping the continuity for this structure have to take a place

Kaynakça

  • BARUTÇUGİL İ., Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayınları, İstanbul, 2002.
  • CROSS R., PARKER A., Sosyal Şebekelerin Saklı Gücü, çev. Ahmet KARDAM, Türk Henkel Yayınları, İstanbul, 2004.
  • DRUCKER P. F., Sonuç için Yönetim, Çev. Bülent TOKSÖZ, İnkilap Yayınları, İstanbul, 1998.
  • DUBAFF R., SPAETH J., Geleceği Görmek, Çev. Haluk DEĞİRMENCİ MediaCat Yayınları, İstanbul, 1996.
  • EREN E., Stratejik Yönetim, Der. Necdet TİMUR, TC Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1491, Eskişehir, 2003.
  • FİOL C. M., LYLES M. A., “Organizational Learning” Academy of Management Review, Vol: 10, Sayı:4, 1985.
  • FREEMAN C., SOETE L., Yenilik İktisadı, Çev. Ergun TÜRKCAN, TÜBİTAK Yayınları, Ankara, 2003.
  • GOLDSMITH M., “İleri Bildirim” Çev. Günhan GÜNAY, Executive Excellence, Yıl: , Sayı: 83, Şubat 2004.
  • GUTTMAN H., “Çatışma Yönetimi”, Executive Excellence, D., çev. Günhan GÜNAY, Yıl: 9, Sayı: 97, Nisan 2005.
  • HAMEL G., Devrimin Başına Geçin, Çev. Nurettin ELHÜSEYNİ, Zülfü DİCLELİ, BZD Yayıncılık, İstanbul, 2000.
  • HAMEL G., PRAHALAD C. K., Competing For the Future, Harvard Business School Press, Boston, 1994.
  • HANAN M., Yarının Rekabeti, Çev. Ziya KÜTEVİN, Eskar KÜTEVİN, İnkılap Kitabevi Yayınları, İstanbul, 1996. http://www.canaktan.org/yonetim/toplam_kalite/kaizen/kaizen-felsefe.htm.
  • JOHNSON M., Gelecek Bin Yılda Yönetim, 2. bs., Çev. Sinem GÜL, Sabah Kitapları, İstanbul, 1998.
  • KAVRAKOĞLU İ., ve diğerleri, Yeni Rekabet Stratejileri ve Türk Sanayisi, TÜSİAD Yayınları, No:2002-07/322, İstanbul.
  • KIM W. C., MAUBORGNE R., Mavi Okyanus Stratejisi, Çev. Şükrü ALPAGUT, CSA Global Publishing, İstanbul, 2005.
  • NEILSON R. E., Collaborative Technologies, and Organizational Learning, Idea Group Publishing, London, 1997.
  • NEVIS C., DIBELLA A. J. ve GOULD J.M., “Understanding Organizations as Learning Systems”, Sloan Management Review, Winter, 1995.
  • ŞİMŞEK Ş., AKGEMİCİ T. ve ÇELİK A., Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış, Yenilenmiş 3. bs., Adım Matbaacılık, Konya, 2003.
  • TAŞKIN E., Öğrenen Pazarlama, Değişim Yayınları, İstanbul, 2003.
  • TEK Ö. B., “Değer Çağı ve Pazarlama”, Pazarlama Dünyası, Yıl:15, Sayı:2001-2.
  • TÜRKKAN E., Rekabet Teorisi ve Endüstri İktisadı, Turhan Kitabevi Yayınları, Ankara, 2001.
  • ÜLGEN H., MİRZE K. S., İşletmelerde Stratejik Yönetim, Literatür Yayınları, İstanbul, 2004, s. 391.
  • YAZICI S., Öğrenen Organizasyonlar. Alfa Yayınları, İstanbul, 2001.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28GU45SP
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevriye Altuntuğ Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Altuntuğ, N. (2007). REKABET SÜRECİNİN DİNAMİK BOYUTU, BİLEŞENLERİ ve DİNAMİZMİ SÜRDÜREBİLME YOLLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 15-29.

.