BibTex RIS Kaynak Göster

BİLGİ TOPLUMU SÜRECİNDE İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİNE BAKIŞ AÇILARININ ANALİZİ: BURDUR ÖRNEĞİ

Yıl 2006, Sayı: 4, 1 - 22, 01.12.2006

Öz

Bilgi işletmeler için en önemli rekabet avantajlarından birisidir. Ancak işletmelerin pek çoğunun, dinamik bir bilgiyi nasıl elde edecekleri ve yönetecekleri konusunda yeterince başarılı oldukları söylenemez. Oysa bilgi birikimini üretime dönüştürmenin en uygun yolu üniversite sanayi işbirliğidir. Üniversitelerde üretilen temel ve teorik bilgilerin uygulamaya aktarılmasında üniversite sanayi işbirliği çeşitli ülkelerde etkin olarak kullanılmaktadır. Bu işbirliği yoluyla sanayicinin ihtiyacı olan teknolojik bilgi üniversitelerden işletmelere aktarılmaktadır. Bu çalışmanın amacı; bilgi toplumunda üniversite sanayi işbirliğinin stratejik önemini açıklayarak, Burdur ilindeki sanayicilerin üniversitelerle olan mevcut işbirliği düzeylerini tespit etmektir.

Kaynakça

  • AKIN, Bahadır, “ 2000 Yılına Doğru Bilgi Toplumu Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ve Bilgi Ekonomisinin Özellikleri” Verimlilik Dergisi, 1999/1, Ankara.
  • BOZKURT, Veysel, Enformasyon Toplumu ve Türkiye, Sistem Yayıncılık, 1996.
  • ÇAĞLAR, İrfan, “Üniversite- Sanayi İşbirliğinin Sistem ve Durumsallık Yaklaşımları Açısından İncelenmesi”, Standart Dergisi, Sayı 450, Yıl 38, (Haziran ) 1999.
  • DURUKAN, Tülin, “ Pazar Ekonomisi Uygulayan Ülkelerin Yeni Ürün Geliştirme ve AR-GE Harcamaları (Gelişmiş Batı Ülkeleri ve Türkiye Karşılaştırması)” Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 5, Sayı 2, 2003.
  • ERKAN, Hüsnü, “ Türkiye’nin Bilgi Toplumuna Geçiş Stratejisi”, http:// WWW. ceterisparibus.net/kongre/kocaeli- 1.htm. (15.02.2005).
  • FINDIKÇI, İlhami, İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul 2000.
  • KESİCİ, İlhan, “Bilgi Toplumunun Özellikleri”, Bilişim, Mayıs, 1993.
  • KILIÇ, Can. Kılınç, Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğünün Sağlanmasında Bilgiye Bakış Açısının Rolü: Kapalı Bilginin Yeni Ürünlere Dönüşümü” Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 13, Sayı 1, 2004.
  • KUTLU, Erol, Bilgi Toplumunda Kalkınma Stratejileri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1209, İİBF Yayınları; No. 167. Eskişehir, 2000.
  • NAISBITT, John – ABURDENE Patricia : Megatrends, 2000, Büyük Yönelimler, (Çev: Erdal Güven), İstanbul, Form , 1990.
  • ÖĞÜT, Adem., Bilgi Çağında Yönetim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • SENGE, Peter., Beşinci Disiplin, (Çev: Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan), Yapı Kredi Kültür Yayınları, İstanbul, 1998.
  • UÇKUN, Seher., UÇKUN, Gazi., LATİF, Hasan., “Bilgi Toplumu ceterisparibus.net/kongre/kocaeli- 1.htm. (15.02.2005). Türkiye”, http:// WWW.
  • YÜCEL, İsmail Hakkı , “Bilim ve Teknoloji Politikaları ve 21. Yüzyılın Toplumu”, Sosyal Sektörler Ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Araştırma Dairesi Başkanlığı, Ağustos, 1997.

ANALYSIS OF THE POINT OF VIEW OF BUSSINESS MANAGERS ON UNIVERSITY-INDUSTRY COLLABORATION UNDER PROCESS ON INFORMATION SOCIETY: THE EXAMPLE OF BURDUR

Yıl 2006, Sayı: 4, 1 - 22, 01.12.2006

Öz

Knowledge is the most important competition advantage fort he business establishment in industries, but it is a fact that these establishments aren’t successful to get and use the knowledge. The solution is the collaboration of university-industry. Many countries have been using the basic and teoric knowledges, porduced in the universities, in practice. Their need to technologic knowledge is satisfied by the university. The aim of this study is to explain the strategic importance of university an ındustry collaboration and to fix the level of colaboration of establishments in Burdur.

Kaynakça

  • AKIN, Bahadır, “ 2000 Yılına Doğru Bilgi Toplumu Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ve Bilgi Ekonomisinin Özellikleri” Verimlilik Dergisi, 1999/1, Ankara.
  • BOZKURT, Veysel, Enformasyon Toplumu ve Türkiye, Sistem Yayıncılık, 1996.
  • ÇAĞLAR, İrfan, “Üniversite- Sanayi İşbirliğinin Sistem ve Durumsallık Yaklaşımları Açısından İncelenmesi”, Standart Dergisi, Sayı 450, Yıl 38, (Haziran ) 1999.
  • DURUKAN, Tülin, “ Pazar Ekonomisi Uygulayan Ülkelerin Yeni Ürün Geliştirme ve AR-GE Harcamaları (Gelişmiş Batı Ülkeleri ve Türkiye Karşılaştırması)” Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 5, Sayı 2, 2003.
  • ERKAN, Hüsnü, “ Türkiye’nin Bilgi Toplumuna Geçiş Stratejisi”, http:// WWW. ceterisparibus.net/kongre/kocaeli- 1.htm. (15.02.2005).
  • FINDIKÇI, İlhami, İnsan Kaynakları Yönetimi, Alfa Yayınları, İstanbul 2000.
  • KESİCİ, İlhan, “Bilgi Toplumunun Özellikleri”, Bilişim, Mayıs, 1993.
  • KILIÇ, Can. Kılınç, Sürdürülebilir Rekabet Üstünlüğünün Sağlanmasında Bilgiye Bakış Açısının Rolü: Kapalı Bilginin Yeni Ürünlere Dönüşümü” Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Dergisi Cilt 13, Sayı 1, 2004.
  • KUTLU, Erol, Bilgi Toplumunda Kalkınma Stratejileri, Anadolu Üniversitesi Yayınları, No: 1209, İİBF Yayınları; No. 167. Eskişehir, 2000.
  • NAISBITT, John – ABURDENE Patricia : Megatrends, 2000, Büyük Yönelimler, (Çev: Erdal Güven), İstanbul, Form , 1990.
  • ÖĞÜT, Adem., Bilgi Çağında Yönetim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
  • SENGE, Peter., Beşinci Disiplin, (Çev: Ayşegül İldeniz ve Ahmet Doğukan), Yapı Kredi Kültür Yayınları, İstanbul, 1998.
  • UÇKUN, Seher., UÇKUN, Gazi., LATİF, Hasan., “Bilgi Toplumu ceterisparibus.net/kongre/kocaeli- 1.htm. (15.02.2005). Türkiye”, http:// WWW.
  • YÜCEL, İsmail Hakkı , “Bilim ve Teknoloji Politikaları ve 21. Yüzyılın Toplumu”, Sosyal Sektörler Ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Araştırma Dairesi Başkanlığı, Ağustos, 1997.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA28HN35ZT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Durmuş Acar Bu kişi benim

Osman Tuğay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Acar, D., & Tuğay, O. (2006). BİLGİ TOPLUMU SÜRECİNDE İŞLETME YÖNETİCİLERİNİN ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİNE BAKIŞ AÇILARININ ANALİZİ: BURDUR ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(4), 1-22.

.