BibTex RIS Kaynak Göster

GELİR DÜZEYİNİN EĞİTİM İMKANLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİNE ETKİSİ: SÜLEYMAN DEMİREL FEN LİSESİ VE ATATÜRK LİSESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2013, Sayı: 18, 259 - 277, 01.12.2013

Öz

Bu makalede, ailelerin gelir düzeyi ile çocukların eğitim imkanlarından yararlanma düzeyleri arasında ilişki olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Afyonkarahisar ilinde bulunan Süleyman Demirel Fen Lisesi ile Atatürk Lisesi öğrencileri üzerinde anket uygulanmıştır. Araştırma örneklemi, Süleyman Demirel Fen Lisesinden 276, Atatürk Lisesinden 634 öğrenci olmak üzere toplam 910 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, SPSS’de Khi-kare testi kullanılarak değerlendirilmiş ve araştırma varsayımının geçerliliği test edilmiştir. Buna göre, söz konusu iki lise öğrencilerinin, ailelerin ekonomik özelliklerine bağlı olarak farklılaştığı bulgusuna ulaşılmıştır

Kaynakça

  • ALTAY, Ö.–ÖZKAL, N., “Farklı Gelir Gruplarındaki Ailelerin Çocuklarına Sağladıkları Eğitim Olanakları”, Eğitim Sempozyumu (10-12 Nisan 1997), Bilsa Bilgisayar Yay., İzmir, 1997, s.55-62
  • AYDIN, M., Kurumlar Sosyolojisi, Vadi Yay., Ankara, 2000
  • ASLAN, A.K., Ailenin Sosyo-Ekonomik Durumunun Çocuğun Okul Başarısına Etkisi, Ege Üniv.Edebiyat Fak.Yay., İzmir, 1996
  • BAŞARAN, İ.E., Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme ve Ortam, Nobel Yayın Dağırım, Ankara, 2005
  • BALTAŞ, A., Üstün Başarı, Remzi Kitabevi Yay., İstanbul, 2004
  • ÇOLAK, N., “Eğitim Sosyolojisi Bakımından Dershaneler ve Eğitim:Üniversite Sınavına Hazırlanan Lise Son Sınıf Öğrencilerinin SosyoKültürel Analizleri:Bursa Örneği”, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa, 2006 DİNÇER, M.A.–KOLAŞİN, G.U., Türkiye’de Öğrenci Başarında Eşitsizliğin Belirleyicileri, Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi Yay., İstanbul, 2009
  • DOĞAN, M.C., “Türkiye’de Gecekondu Meselesi ve Ümraniye Mustafa Kemal Paşa Bölgesinde Bir Saha Araştırması”, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul, 1990
  • DÜNYA BANKASI, “Türkiye’de Temel Eğitimde Kalite ve Eşitliğin Geliştirilmesi:Zorluklar ve Seçenekler”, Eğitim Kalitesi Raporu, Rapor No: 54131, http://siteresources.worlbank.org/ TURKEYINTURKISHEXTN/Resource/455687-132690456 Education Quality Report 2011-tr.pdf, 11.12.2012
  • GÜNÜÇ, S.-KAYRİ, M., “Türkiye’de İnternet Bağımlılık Profili ve İnternet Bağımlılık Ölçeğinin Geliştirilmesi:Geçerlik-Güvenirlik Çalışması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:39, 2010, s.220-232
  • KUZU, A. , “İnternet ve Aile”, Aile ve Toplum Dergisi, Cilt:7, Sayı:27, 2008, s.9-31
  • NİRUN, N., Sistematik Sosyoloji Yönünden Aile ve Kültür, Atatürk Kültür Merkezi Yay., Ankara, 1994

THE INFLUENCE OF INCOME LEVEL OF BENEFITING FROM THE EDUCATIONAL OPPORTUNITIES: THE CASE OF SULEYMAN DEMIREL FEN LISESI AND ATATURK LISESI

Yıl 2013, Sayı: 18, 259 - 277, 01.12.2013

Öz

In this article, we attemp to determine whether or not there is a relation between income level of families and children’s benefiting from the educational opportunities. For this aim, a questionnaire is applied to the students of Suleyman Demirel and Ataturk Lisesi in Afyonkarahisar. The sample of research is composed of 910 total students; 276 students from Suleyman Demirel Fen Lisesi and 634 students from Ataturk Lisesi. The data is evaluated by using Chi-square in SPSS and assumption of the research is tested. In this way, it is found that the students of the high schools are differentiated on the basis of the income of their families

Kaynakça

  • ALTAY, Ö.–ÖZKAL, N., “Farklı Gelir Gruplarındaki Ailelerin Çocuklarına Sağladıkları Eğitim Olanakları”, Eğitim Sempozyumu (10-12 Nisan 1997), Bilsa Bilgisayar Yay., İzmir, 1997, s.55-62
  • AYDIN, M., Kurumlar Sosyolojisi, Vadi Yay., Ankara, 2000
  • ASLAN, A.K., Ailenin Sosyo-Ekonomik Durumunun Çocuğun Okul Başarısına Etkisi, Ege Üniv.Edebiyat Fak.Yay., İzmir, 1996
  • BAŞARAN, İ.E., Eğitim Psikolojisi Gelişim, Öğrenme ve Ortam, Nobel Yayın Dağırım, Ankara, 2005
  • BALTAŞ, A., Üstün Başarı, Remzi Kitabevi Yay., İstanbul, 2004
  • ÇOLAK, N., “Eğitim Sosyolojisi Bakımından Dershaneler ve Eğitim:Üniversite Sınavına Hazırlanan Lise Son Sınıf Öğrencilerinin SosyoKültürel Analizleri:Bursa Örneği”, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bursa, 2006 DİNÇER, M.A.–KOLAŞİN, G.U., Türkiye’de Öğrenci Başarında Eşitsizliğin Belirleyicileri, Sabancı Üniversitesi Eğitim Reformu Girişimi Yay., İstanbul, 2009
  • DOĞAN, M.C., “Türkiye’de Gecekondu Meselesi ve Ümraniye Mustafa Kemal Paşa Bölgesinde Bir Saha Araştırması”, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul, 1990
  • DÜNYA BANKASI, “Türkiye’de Temel Eğitimde Kalite ve Eşitliğin Geliştirilmesi:Zorluklar ve Seçenekler”, Eğitim Kalitesi Raporu, Rapor No: 54131, http://siteresources.worlbank.org/ TURKEYINTURKISHEXTN/Resource/455687-132690456 Education Quality Report 2011-tr.pdf, 11.12.2012
  • GÜNÜÇ, S.-KAYRİ, M., “Türkiye’de İnternet Bağımlılık Profili ve İnternet Bağımlılık Ölçeğinin Geliştirilmesi:Geçerlik-Güvenirlik Çalışması”, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:39, 2010, s.220-232
  • KUZU, A. , “İnternet ve Aile”, Aile ve Toplum Dergisi, Cilt:7, Sayı:27, 2008, s.9-31
  • NİRUN, N., Sistematik Sosyoloji Yönünden Aile ve Kültür, Atatürk Kültür Merkezi Yay., Ankara, 1994
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27RN27VA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hıdır Önür Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Önür, H. (2013). GELİR DÜZEYİNİN EĞİTİM İMKANLARINDAN YARARLANMA DÜZEYİNE ETKİSİ: SÜLEYMAN DEMİREL FEN LİSESİ VE ATATÜRK LİSESİ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(18), 259-277.

.