BibTex RIS Kaynak Göster

UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK ÖZELLİKLERİ VE İSTİHDAM BEKLENTİLERİ: SDÜ ÖRNEĞİ

Yıl 2013, BÜRO YÖNETİMİ II ÖZEL SAYISI, 247 - 263, 01.10.2013

Öz

Teknoloji her alanda olduğu gibi eğitim ve öğretim alanını da etkileyerek değişimlere neden olmuş, yeni teknik ve yöntemlerin kullanımını yaygınlaştırmıştır. Bilişim teknolojileri konusunda yaşanan gelişmeler internet temelli, multimedya, animasyon ve interaktif eğitim gibi bilişsel kavramlar eğitim ve öğretimde yoğun bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Bu gelişimlerin bir sonucu olarak yeni nesil uzaktan eğitim modelleri, daha önce alışılagelmiş posta ile gerçekleştirilen yöntemlere göre çok daha etkin, etkileşimli, öğrenci merkezli, öğrenme merkezli bir yapıya kavuşmuş ve eğitimde meydana gelen talep fazlalığını büyük ölçüde azaltmaya başlamıştır. Bu bilgiler doğrultusunda gerçekleştirilen bu çalışma, uzaktan eğitimi talep eden bireylerin istihdam beklentileri başta olmak üzere uzaktan eğitimi tercih nedenlerinin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini saptamayı hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda öncelikle eğitim-öğretimde kullanılan metotlardan birisi olan uzaktan eğitim kavramı kuramsal çerçevede ele alınarak incelenmiştir. Araştırmada Türkiye’de uzaktan eğitim ile eğitim-öğretim gerçekleştiren bazı üniversiteler, bu üniversitelerde yer alan programlar ve öğrencilere ait istatistiki bilgilere de yer verilmiştir. Ayrıca uzaktan eğitim ile örgün eğitimin avantaj ve dezavantajları iki eğitim modeli açısından sınırlılıkları göz önüne alınarak irdelenmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Süleyman Demirel Üniversitesinde uzaktan eğitim gören 324 öğrenciye anket uygulanmış ve veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Araştırmanın başlıca bulguları olarak; Uzaktan Eğitimi tercih eden öğrencilerin büyük bir oranının tam gün bir işte çalışıyor olmalarının yanı sıra mevcut çalışan öğrencilerin daha yüksek gelir ve statü elde edebilmek için uzaktan eğitimi tercih ettiği tespit edilmiştir. Yine Uzaktan Eğitimi istihdam beklentisi ile maliyetinin düşük olması sebebiyle tercih ettiğini belirten öğrencilerin sayısı oldukça fazla olduğu görülmüştür.

SOCIO – ECONOMIC CHARACTERISTICS AND EMPLOYMENT EXPECTATIONS OF DISTANCE EDUCATION STUDENTS: A CASE STUDY FROM SULEYMAN DEMIREL UNIVERSITY

Yıl 2013, BÜRO YÖNETİMİ II ÖZEL SAYISI, 247 - 263, 01.10.2013

Öz

Nowadays as in every field, technology has caused some changes in education and has made some new techniques and methods widespread. With the development of information technology, some new terms such as; internet based, multimedia, animation and interactive education have begun to be used. As a result of these developments, new generation distance education models have become much more active, student centered, learning centered structured and have decreased demanding excess in education in a large scale.
This study, made with the light of these informations, giving priority to the employment expectations, aims to determine whether reasons of preferring distance education changes demographically. In the first section of the study; we examined concept of the Distance Education, a method used in education, in a theoretical frame with considering, national and international methods and techniques with respect to Its’ historical process. In this thesis Universities offering distance education, their programs and some statistic informations about students are included. Moreover, in this this study, advantages and disadvantages of distance education and formal education considering their restrictions were examined. As regard with study’s purpose questionnaire is applied to 324 students studying in distance education in Süleyman Demirel University and findings are analised in SPSS program. As main findings of Research, It is found that students prefared distance education as they are working all day and this education supplies them higher income and statues. Again ıt is understood that students choose Distance education with employment expectation and It’s being lower costed makes much more students choose this program.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA27SP84GK
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Osman Daban

Selim Adem Hatırlı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 BÜRO YÖNETİMİ II ÖZEL SAYISI

Kaynak Göster

APA Daban, O., & Hatırlı, S. A. (2013). UZAKTAN EĞİTİM ÖĞRENCİLERİNİN SOSYO-EKONOMİK ÖZELLİKLERİ VE İSTİHDAM BEKLENTİLERİ: SDÜ ÖRNEĞİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi247-263.

.