Self-study and autonomy are important skills that should be possessed and improved for the learners of all subjects including foreign languages. In line with this fact, almost all modern course-books are accompanied by online practice activities that are included in the pack. Some students do not miss this opportunity while some others ignore it. Most of these self-study websites provide the users with practice in four skills (i.e. listening, speaking, reading and writing) as well as language areas such as grammar, vocabulary and pronunciation. Moreover, these exercises are mostly interactive in that the classroom teacher can check, correct and send back the items the students have completed. For young learners of English who often use their mobile phones and personal computers to improve their English, self-study websites are motivating and attention gripping facilities. This study aims to investigate to what extent these self-study websites promote learning English as a foreign language for preparatory class students at a state university in Turkey. The grades of the students who use and do not use the website for self-study in their mid-term exams and pop-quizzes are compared and a questionnaire as to their attitudes towards the online self-study programs is conducted. The results of the questionnaire and the comparison are discussed within the study.
Online Learning Computer Assisted Language Learning (CALL) Self-study Skills Learner Autonomy
Bireysel çalışma ve özerklik, yabancı diller eğitimi de dahil olmak üzere, her bir disiplinde eğitim alan öğrenciler için sahip olunması ve geliştirilmesi gereken önemli becerilerdir. Bu gerçeğe paralel olarak, neredeyse tüm modern ders kitaplarının paket içeriğine çevrimiçi uygulama etkinlikleri dahil edilmektedir. Bazı öğrenciler bu fırsatı en iyi biçimde kullanırken, diğer bazı öğrenciler ise bu olanağı göz ardı etmektedir. Bu bireysel çalışma web sitelerinin çoğu, kullanıcılara dört dil yeteneğinde (dinleme, konuşma, okuma ve yazma) ve dilbilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz gibi alanlarda pratik yapma olanağı sağlamaktadır. Dahası, bu uygulamalar çoğunlukla sınıf öğretmeninin öğrencileri kontrol etmesi, düzeltmesi ve öğrencilerin tamamladığı öğeleri geri alabilmesi açısından çift yönlü etkileşim sağlamaktadır. İngilizce seviyelerini geliştirmek için cep telefonlarını ve kişisel bilgisayarlarını sıklıkla kullanan genç öğrenciler için, bireysel çalışma web siteleri motive edici ve dikkat çekici özellikler taşımaktadır. Bu çalışma, bu bireysel çalışma web sitelerinin, bir devlet üniversitesindeki hazırlık sınıfı öğrencileri için yabancı dili olarak İngilizce öğrenmelerini ne ölçüde desteklediğini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bireysel çalışma web sitesini kullanan ve kullanmayan öğrencilerin ara sınavlar ve haftalık olarak yapılan sürpriz sınavlarda aldıkları notları karşılaştırılmış ve öğrencilerin çevrimiçi bireysel çalışma programlarına yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla bir anket yapılmıştır. Bu çalışma içerisinde, yapılan karşılaştırma ve anketin sonuçları ele alınarak tartışılmıştır.
Çevrimiçi Öğrenme Bilgisayar Destekli Dil Eğitimi (BDDE) Bireysel Çalışma Yetenekleri Öğrenci Özerkliği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 27 |
.