Tüm gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi, Türkiye’de de, pek çok makro ekonomik sorun arasında, dış ticaret açıklarının fazlalığı dikkat çekmektedir. Bu nedenledir ki, dış ticarete az ya da çok katkıda bulunan her ilin dış ticaret açısından özenle incelenmesi gerekir.
Bu çalışma ile Türkiye dış ticaretine oldukça küçük (onbinde yedi oranında) katkıda bulunan Isparta İli’nin, yerel dış ticaret aktörlerinin gözünden betimsel ve sistematik içerik analizi yapılmaktadır. Örneklem iki gruba ayrılmış, hazırlanan sorular yüzyüze görüşme tekniğiyle uygulanmıştır. Gruplardan ilki Gümrük Müdürü, Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı ve Gümrük Müşavir Yardımcısından oluşmaktadır. Diğer grup Isparta ihracatının %70’den fazlasını gerçekleştiren 10 firma yöneticisinden teşekküldür.
Elde edilen bulgular her iki grubun da Isparta’da dış ticaretin avantajları ve dezavantajları konusunda ortak paydalarda buluştuklarını göstermektedir. Isparta’nın en önemli dış ticaret avantajları hammadde maliyetleri konusunda ortaya çıkarken, dezavantajları Isparta’nın düşük teşvik bölgesinde yer alması, yerleşik bir lojistik firmasının olmaması, kalifiye eleman eksikliği olarak kendisini göstermiştir.
Dış Ticaret Yerel Dış Ticaret Betimsel ve Sistematik Analiz Isparta
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 27 |
.