Bilgisayar Laboratuvarında karşılaşılan sınıf yönetimi sorunları, fiziksel, plan program, zaman yönetimi ve davranış düzenlemeleri açısından incelenmiştir. Isparta ilindeki beş farklı meslek lisesinde öğretmenlik uygulaması dersi ile ilgili aday öğretmenlik yapan S.D.Ü Bilgisayar sistemleri öğretmenliği 4.sınıfında okuyan 71 öğrencinin görüşleri alınmıştır. Sınıf yönetimi sorunları olarak belirtilen görüşlerde okullara göre farklılık olup olmadığı incelenmiştir. Veriler Spss (15,0) de aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Anova testi, scheffe testi kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada; fiziksel düzenle ilgili bilgisayar Laboratuvarlarda yeterli havalandırma yapılmadığı, değişik oturma düzenlerinin uygulanmadığı, Laboratuvarların estetik görünmediği belirlenmiştir. Elektrik ışıklarını kontrol eden tek anahtar olması ve hareketli sandalyelerin bulunmaması konularında, okul türlerine göre anlamlı farklılık belirlenmiştir. Plan programla ilgili, öğretmenlerin bilgisayara bağlı kaldıkları için kullandığı yöntemlerini değiştiremedikleri, öğretmen merkezli öğrenme oranının yüksek olduğu belirlenmiştir. Zaman yönetimi ile ilgili, yazılım aksaklıklarından dolayı zaman kaybedildiği belirlenmiştir. Öğretmenin uygulama sırasında öğrencilerle eşit düzeyde ilgilenememesi konusunda okul türlerine göre anlamlı farklılık görülmüştür. Davranış düzenlemeleri ile ilgili öğrencilerin dikkatlerini bilgisayarlara yoğunlaştırması nedeniyle öğretmeni tam olarak dinlemedikleri, öğrencilerin istenmeyen davranışları daha kolay yaptıkları belirlenmiştir. Pencerelerde karartma perdesi kullanıldığı için öğrencilerin derse ilgisinin azalması konusunda, okul türlerine göre anlamlı farklılık belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 28 |
.