Günümüzde kamuoyu üzerinde etkili bir güç olarak kabul edilen medya, siyasal alanda da seçmeni bilgilendirmek, etkilemek ve istenilen yönde kamuoyu oluşturmak maksadıyla etkin olarak kullanılmaktadır. Hem geleneksel medya hem de internet tabanlı yeni medya, siyasal alanda aktif bir rol oynamaktadır. Araştırmada bu amaçla X (1965-1979) ve Y (1980-1999) kuşaklarının siyasal davranışlarının şekillenmesi ve siyasal katılımda, sosyal medyanın bir etkisinin olup-olmadığı incelenmiştir. Çalışmanın evrenini İstanbul-Gaziosmanpaşa ilçesinde yaşayan X ve Y kuşağı oluşturmaktadır. Bu kapsamda 620 kişi ile yüz yüze görüşülerek anket uygulanmıştır. Sonuçlar SPSS istatistik programı ile değerlendirilmiştir. Veriler; frekans ve yüzde hesaplamaları, faktör analizi, mann whitney u testi, kruskal-wallis ile analiz edilmiştir. Verilere göre, X ve Y kuşaklarının “siyasi tercihleri” ile “sosyal medyayı takip, sosyal medyanın etkisi ve sosyal medyanın yönlendiriciliği” faktörleri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. “Cinsiyet” ile “sosyal medyayı takip” faktörü arasında anlamlı bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. “Sosyal medyanın yönlendiriciliği” ile “eğitim” arasında ise hem pozitif yönlü hem de anlamlı
bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır.
Siyasal Davranış Siyasal Katılma Sosyal Medya X ve Y Kuşakları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Medya Okuryazarlığı |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 29 |
.