IIn this study, which tries to reveal how the cultural heritage that is in danger in post-colonial African countries has disappeared and how the education system in African countries is. It has been tried to express that the colonized African countries could not fully seize their sovereignty after the Second World War. Colonial activities that started with the industrial revolution form the basis of the poverty that the African continent is in today. It is seen that these countries, which are governed by appointment, are far from living a culture belonging to their own country and the continent. One of the main reasons for this is that they do not use their own language, and that they stay away from their roots by accepting Western languages such as French or English imposed on them by the dominant societies as official languages. It is seen that the colonial culture created by force still continues in the main countries of Africa, and the colonial activities are still continuing by transforming into a new form. It has been seen that the Western-style education thought to be brought to the country by the colonial countries was used to make the peoples of the continent better slaves, rather than to develop the peoples of the continent.
New colonism Colonialism Post-colonialism Africa Education System
PSömürge sonrası Afrika ülkelerinde tehlikede olan kültürel mirasın nasıl yok olduğunu ve bu ülkelerdeki eğitim sistemini ortaya koymaya çalışan bu çalışmada, sömürgeleştirilmiş olan Afrika ülkelerinin ikinci dünya savaşı sonrasında egemenliklerini tam olarak ele geçiremedikleri ifade edilmeye çalışılmıştır. Sanayi devrimi ile başlayan sömürgecilik faaliyetleri Afrika kıtasının bugün içinde bulunduğu yoksulluğun temelini oluşturmaktadır. Adeta atama yoluyla yönetilen bu ülkelerin kendi ülkelerine ve kıtaya ait bir kültürü yaşamaktan çok uzak oldukları görülmekteler. Bunun temel sebeplerinden birisi de kendi dillerini kullanmamaları, egemen toplumların kendilerine empoze ettikleri Fransızca veya İngilizce gibi Batı dillerini resmi dil olarak kabul ederek köklerinden uzak kalmalarıdır. Zorlamayla oluşturulmuş sömürge kültürünün Afrika’nın belli başlı ülkelerinde halen devam ettiği, sömürge faaliyetlerinin yeni bir biçime dönüşerek halen devam ettiği görülmektedir. Sömürgeci ülkelerin ülkeye getirdiği düşünülen Batı tarzı eğitimin kıta halklarını geliştirmekten çok, daha iyi köleler olmaları, egemen güçlerin kendilerine daha kolay hükmetmeleri için kullanıldığı, kendi hızlarında gelişmekte olan sanayilerinin sömürgecilik ile sekteye uğratılarak, kendi ihtiyaç duyduklarından çok egemen ülkelerin kendilerinden istediği hammadde üretimine zorlandıkları görülmüştür.
Yeni sömürgecilik Sömürgecilik Sömürge sonrası Afrika Eğitim sistemi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 45 |
.