Özel Amaçlı İngilizce (ÖAİ) yaklaşımını benimseyen yabancı dil öğretim programlarına, 1960'larda ortaya çıkışından bu yana, dünya çapında bir ilgi olmasına rağmen, Türkiye'de ÖAİ odaklı yabancı dil programları yeterince ön plana çıkmamıştır. Bu çalışma, 1987-2019 yılları arasında Türkiye’de yürütülüp, Yüksek Öğretim Kurumu Tez Merkezi Veri Tabanında arşivlenmiş yüksek lisans ve doktora tezlerini kapsayan ÖAİ odaklı araştırmaların sistematik bir incelemesini sunmayı amaçlamaktadır. Yürütülmüş olan tezler temel olarak araştırma kapsamı ve metodolojik altyapıyı oluşturan öğeleri içeren bir çerçeveye göre incelenmiş, sınıflandırılmış ve betimsel analizleri yapılmıştır. Sonuç olarak, Türkiye’de ÖAİ alanında yürütülmüş olan lisansüstü tezlerinin çoğunlukla ihtiyaç analizi basamağında kaldığı görülmüştür. Metodolojik olarak bakıldığında, ilgili alandaki deneysel çalışmaların sayısı oldukça azdır. Eğitim teknolojilerinin yabancı dil öğretiminde benimsenmesi hususunda ülke çapında bir ilgi ve yatırım olmasına karşın, yapılan sistematik inceleme sonucunda görülmüştür ki, ÖAİ odaklı çevrimiçi ders tasarımı ya da günümüz eğitim teknolojilerini benimseyen ÖAİ odaklı dil öğretim programların geliştirilmesine ilişkin lisansüstü çalışmaların sayısı oldukça kısıtlıdır.
Özel Amaçlı İngilizce İngilizce Dil Eğitimi Lisansüstü Tez İnceleme
Despite worldwide interest in foreign language teaching programs adopting the English for Specific Purposes (ESP) approach from its inception in the 1960s to the present, ESP-based language programs have been weakly highlighted in Turkey. The current study aims to present a systematic review of ESP-based research, specifically the master’s and doctoral dissertations archived at the Database of National Thesis Center of the Council of Higher Education, conducted in Turkey between the years of 1987 and 2019. The studies were basically reviewed according to the basic framework covering the scope and the methodological foundations employed by their researchers. Depending on this framework, the reviewed studies were categorized and descriptive analysis was employed. Hence, the current study concludes that the post-graduate research in the field of ESP conducted in Turkey has mostly remained at needs assessment level. Methodologically, there have been a scarce of experimental studies in the field. Regardless of the nationwide interest and investment in integrating recent educational technologies into foreign language teaching programs, there has been a limited number of studies conducted with the purpose of developing an online ESP course or designing an ESP-based program with a focus on recent educational technologies.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 22 |