BibTex RIS Kaynak Göster

Long-Term Memory and Learning

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 251 - 262, 01.06.2008

Öz

UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME

Yıl 2008, Cilt: 1 Sayı: 2, 251 - 262, 01.06.2008

Öz

İnsanın yaşamını sürdürebilmesi ve yaşamın gereklerini yerine getirebilmesi, yani kendi kendine yeter duruma gelmesi, zamanla kazanılan bir yeterliliktir. Bu yeterliliklerin tamamına yakını öğrenilerek kazanılır. Öğrenmede beyindeki fizyolojik değişimlerin önemli bir yeri vardır. Öğrenme bireyin sahip olduğu zihinsel yapılar ve bilişsel süreçlerin sonunda gerçekleşir. Bu yapılar duyusal kayıt, çalışan bellek ve uzun süreli bellektir. Bir bilginin öğrenilmiş kabul edilmesi için mutlaka uzun süreli bellekte depolanmış olması gerekir. Çünkü uzun süreli belleğe girmeyen bilgiler, tepki üretilmiş olsa dahi kısa sürede kaybolur. Uzun süreli bellek iyi öğrenebilmemiz için bilgilerin beyindeki sinir hücrelerine yüklenmesine olanak verir. Uzun süreli bellek olmasaydı hayatımızdaki, kitaplar, televizyon, öğrenme, iletişim gibi çoğu şeye sahip olamazdık. Uzun süreli bellek çevremizle etkileşime izin veren geçmişi hatırlama kabiliyetimizdir. Bu çalışmada canlıların hayatlarını sürdürebilmesinde önemli bir yeri olan, öğrenme ve uzun süreli bellek arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmıştır. Bunun için, Tarama modeli kapsamında yer alan Genel tarama modeli kullanılmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Osman Engin Bu kişi benim

Mustafa Calapoğlu Bu kişi benim

Sibel Gürbüzoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Engin, A. O., Calapoğlu, M., & Gürbüzoğlu, S. (2008). UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 1(2), 251-262.
AMA Engin AO, Calapoğlu M, Gürbüzoğlu S. UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Haziran 2008;1(2):251-262.
Chicago Engin, Ali Osman, Mustafa Calapoğlu, ve Sibel Gürbüzoğlu. “UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1, sy. 2 (Haziran 2008): 251-62.
EndNote Engin AO, Calapoğlu M, Gürbüzoğlu S (01 Haziran 2008) UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1 2 251–262.
IEEE A. O. Engin, M. Calapoğlu, ve S. Gürbüzoğlu, “UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME”, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 2, ss. 251–262, 2008.
ISNAD Engin, Ali Osman vd. “UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi 1/2 (Haziran 2008), 251-262.
JAMA Engin AO, Calapoğlu M, Gürbüzoğlu S. UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1:251–262.
MLA Engin, Ali Osman vd. “UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME”. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, c. 1, sy. 2, 2008, ss. 251-62.
Vancouver Engin AO, Calapoğlu M, Gürbüzoğlu S. UZUN SÜRELİ BELLEK VE ÖĞRENME. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. 2008;1(2):251-62.